Paranauki

41. Data: 2013-09-22 22:03:15

Temat: Re: Paranauki
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co decyduje o atrakcyjnosci (dla niektorych) tej "szkoly" opisu
> rzeczywistosci?

1. Paranauka, magia, szamanizm, pszepowiednie, nadzieje.....
daje nadzieję w smętnym okresie jakim jest jesień.

Paranauka to nie opis naukowy , nie jest to pewnik,
więc nie daje obowiazku jakiegokolwiek, bo to mogą być brednie.
A może dać pszyjemność nadziei.

Nauka daje wynik zły lub dobry, a tu jak zły to wywalam, jak dobry to
oczekuję.
Więc w paranauce nie można stracić, można tylko zyskać ndzieję.

2.Paranauka operuje pojęciami ogólnymi, nieprecyzynymi, każdy je może
interpretować po swojemu, nie ma się o co kłucić, każdy to jakoś rozumie, co
prawda każdy inaczej, po swojemu, ale rozumie.
Naukowe szlaczki-robaczi zwykle nie są zrozumiałe, a już na pewno nie dla
każdego.

3. Paranauka często, mimo, że z defnicji nie musi, dotyka lub używa elementu
magi (sny, pszepowiednie, wizje). A to każdy lubi od dziecka, bo zwykle
łączy się zamianą niczego w coś (zaczarowany ołówek, czarodziejska rużdżka ,
zamiana życia ciężkiego w życie krulewskie jak w bajce gdy królewicz po
pantofelku poznał kocmołyha - jeśli czegoś w bajce nie pszekręcam).

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

42. Data: 2013-09-22 22:13:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Sep 2013 22:03:15 +0200, Stokrotka napisał(a):

> [...]
> zamiana życia ciężkiego w życie krulewskie jak w bajce gdy królewicz po
> pantofelku poznał kocmołyha - jeśli czegoś w bajce nie pszekręcam).

http://pl.wikipedia.org/wiki/Paranauka
Przeczytaj Ty sobie, co to jest paranauka i nie imputuj więcej, że głupi
Jasio z Koziej Wólki, który nie skończył podstawówki, może się zajmowac
paranauką.

43. Data: 2013-09-22 22:55:00

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Sep 2013 07:41:34 -0700 (PDT), Hanka napisał(a):

> [...]
mnie sie udzielilo, fuj fuj, Pani wybaczy, Malgorzato, ze sie podpinam do Jej slow,
wszelako tez niezle zaprojektowanych.

> Heh... podobno juz spadlam?...
>
> Odrobine konkretniej zatem:
> Nie da rady opiniowac czyjegokolwiek wnetrza na podstawie literek na ekranie.
> Popelniamy tu ten blad wszyscy i nieustannie. Dajac sobie przyzwolenie na zludzenia
typu: jestem wspanialym znawca psychiki ludzkiej.

> Jasne. Odrobina sprawnie dzialajacej logiki oraz lata zyciowych obserwacji
_pozwalaja_ na wysnuwanie wnioskow co do typow zachowan poszczegolnych osob. Wszelako
NIGDY (kwantyfikator uzasadniony jak najbardziej) nie ma takiej mozliwosci, by miec
stuprocentowa pewnosc co do swoich ocen, osadow, opinii, wyrazanych na bazie -chocby
i wieloletnich- kontaktow w necie.
> Takiej pewnosci nie ma nawet uprawniony diagnosta, stykajacy sie z pacjentem w
realu.

> Niech sie wiec nikomu nie zdaje, ze posiadl wszystkie rozumy.
> Wszak Wszechswiat nieskonczonym byc - i ilosc rozumow tez :)

Howgh! :)

> No to, do nastepnego :)

No to do :)

M.

44. Data: 2013-09-22 23:01:35

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-22 20:55, Chiron pisze:

> Chyba czyje?
> :-)

Ajajaj

Ewa

45. Data: 2013-09-22 23:28:07

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Howgh! :)

A mnie się wydaje, że jest tylko jeden rozum.

"Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron

46. Data: 2013-09-22 23:41:50

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Sep 2013 23:28:07 +0200, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> A mnie się wydaje, że jest tylko jeden rozum.

I masz rację. Bóg.
Ja pomyslałam, że Hance może chodzić o ludzi, ale jak teraz to czytam, to
rzeczywiście... Ale z resztą się zgadzam :)

M.

47. Data: 2013-09-23 00:14:04

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 22 września 2013 23:28:07 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
> A mnie się wydaje, że jest tylko jeden rozum.

[ O, juz mnie Fragile wyprzedzila :) jakze sensownie, ale.... ]

Cokolwiek powiemy dalej, nalezy _najpierw_ ustalic, co kazdy z nas, rozmowcow, uwaza
za rozum.

Moj tekst zawieral zart, o posiadanych/pozjadanych/ rozumach. Forma przenosni.
Ogolnie przyjeta w Polsce dla okreslenia czleka przemadrzalego. Ciezko wiec odnosic
sie do tego rzuconego od niechcenia zdanka jako do struktury naukowej lub dogmatu
wiary.

Tak samo mozna by sie czepic zaproponowanej przeze mnie w poscie nieskonczonosci
Wszechswiata.

Oto przyklad 'proby zdefiniowania' naszych problematycznych hasel:

- rozum
1. <<właściwa człowiekowi zdolność myślenia, poznawania świata, analizowania i
wyciągania wniosków>>
http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=rozum

- czy wszechswiat jest nieskonczony?
Obecnie nie wiemy z pewnością, czy Wszechświat jest przestrzennie skończony czy nie.
Najprostsza interpretacja obserwacji astronomicznych wskazuje na nieskończoność
przestrzeni, lecz można dopuścić bardziej skomplikowaną (więc mniej prawdopodobną)
ich interpretację, według której przestrzeń jest skończona (matematycy mówią wtedy,
że jest "zamknięta").
http://orion.pta.edu.pl/czy-wszechswiat-jest-nieskon
czony

Jako, ze i Ty, i Fragile, jestescie osobami gleboko wierzacymi w Boga, mozemy sie
zderzyc przy probie okreslenia "udzialu" Boga w rozumie/we wszechswiecie.
Lecz ja nie czuje sie na silach, jeszcze nie dzisiaj, nie teraz - do podjecia takiej
dyskusji.

Jesli w ogole jakakolwiek dyskusja miedzy osobami wierzacymi i watpiacymi jest
mozliwa :)

A teraz juz naprawde pa :)*

48. Data: 2013-09-23 00:22:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Sep 2013 22:55:00 +0200, Fragile napisał(a):

> Howgh! :)

A komu się zdaje? - niech wam się nie zdaje, że piszecie jakieś objawienia.

49. Data: 2013-09-23 00:25:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Sep 2013 23:41:50 +0200, Fragile napisał(a):

> I masz rację. Bóg.
> Ja pomyslałam, że Hance może chodzić o ludzi, ale jak teraz to czytam, to
> rzeczywiście... Ale z resztą się zgadzam :)

A mnie się zdawa, że niekoniecznie o Boga chodziło Chirkowi, a raczej o ten
jeden Poziom Rozumu, dzieki któremu możliwe jest porozumienie między
rozumnymi.

50. Data: 2013-09-23 01:03:22

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

No i dokładnie tak napisałem Hani:-)

"Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron

Dwa niusy, podobno mamy równość wobec prawa
Pisowców nie lubię.
Let's try again
Statystyka bierzaca
No właśnie