Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
ews.icm.edu.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "Beve" <b...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Parapsychologia wytłumaczalna 2?
Date: Mon, 30 Jul 2001 15:09:41 +0200
Organization: Beverley Hills
Lines: 21
Message-ID: <9k3m43$8pf$1@news.tpi.pl>
References: <9k35g3$b40$3@news.onet.pl> <9k39t0$7sp$1@h1.uw.edu.pl>
<3b652fa9$1@news.vogel.pl> <9k3gvo$ca2$1@h1.uw.edu.pl>
Reply-To: "Beve" <b...@w...pl>
NNTP-Posting-Host: 212.244.205.134
X-Trace: news.tpi.pl 996498371 9007 212.244.205.134 (30 Jul 2001 13:06:11 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: 30 Jul 2001 13:06:11 GMT
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2919.6700
X-MSMail-Priority: Normal
X-Priority: 3
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2919.6700
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:94768
Ukryj nagłówki
Użytkownik "defric" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:9k3gvo$ca2$1@h1.uw.edu.pl...
> W czasie projekcji filmu
> wyświetlano przez trzy milisekundy (0,003 sekundy) co pięć sekund, na
> przemian napisy Drink Coca-Cola i Hungry? Eat popcorn.
> Widzowie nie zauważyli oczywiście niczego, ponieważ oko nie jest w stanie
> wykryć tak krótko trwających obrazów. Rzekomo jednak zareagowali na
reklamę,
> ponieważ sprzedaż reklamowanych produktów wzrosła o 58% i 18%. "
A ciekawe czy ta właściwość informacji podprogowej jest jakoś wykorzystywana
w psychoterapii. Była tu kiedyś mowa o powtarzaniu afirmacji przed snem. A
jakby ktoś sobie napisał program audio-wizualny, krajobraz (albo co kto
lubi) z ulubionym podkładem muzycznym, a w międzyczasie milisekundowe napisy
typu "ale jestem dobry/mądry/przystojny" albo nawet dotyczące celów
życiowych. Można by taki program (w pełni konfigurowalny przez użytkownika)
sprzedawać, tak jak kasety z afirmacjami. A może ktoś na to już dawno wpadł.
|