Park na terenie po cmentarzu ewangelickim

61. Data: 2004-10-30 18:06:30

Temat: Re: Park na terenie po cmentarzu ewangelickim
Od: "Jacek Kaliszan" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja w projekcie zaproponuje jak najlepsze materialy - granitowe kostki

Tutaj tylko pragne zwrócić uwage , że materiałem rodzimym jest tutaj w
Strzelcach kamień wapienny. Można go spotkać przy starych chałupach ,
zamkach , ogrodzeniach, element budynków itp.
Granit jako element ozdobny nie jest tu rodzimy i jest po prostu obcy. Jak
asfaltowa ścieżka w parku.
A z pogranicza kiczu są z pewnością różnorodne murki wykonane z kostek
graniowych pobranych ze starych dróg.
Uszanowanie
Jacek

62. Data: 2004-10-30 18:35:02

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cm0jf4$43r$1@nemesis.news.tpi.pl Elfir
<e...@p...fm> napisał(a):

> Dotyczy. Na cmentarzach komunalnych nie leza wylacznie katolicy :p

Hejka. Jest Elfirko takie powiedzenie: Przebrał się diabeł w ornat
i na mszę dzwoni. ...
Pozdrawiam doktrynersko Ja...cki

63. Data: 2004-10-30 20:29:56

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może runianka? Pachysandra terminalis.

Dziękuje za sprostowanie ,
kiedyś może zacznę poprawnie nazywać rośliny.

Pozdrawiam TeresaR

64. Data: 2004-10-30 20:49:43

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Elfir" <e...@p...fm> wrote in message news:cm0gn8$sib$13@atlantis.news.tpi.pl...

> Dbalosc rodziny zmarlego o kamienne nagrobki to akurat nasza polska tradycja
> i tyle.

Europejska? W takiej Francji na cmentarzu kamien i kamien, roslinnosci prawie
nie uswiadczysz. A w Anglii czy Ameryce wielki trawnik, z ktorego gdzieniegdzie
pionowe plyty wystaja.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

65. Data: 2004-10-30 20:53:05

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Elfir" <e...@p...fm> wrote in message news:cm0gnb$sib$15@atlantis.news.tpi.pl...

> Gdyby nie bylo tam parku, to pewnie stalby jakis blok lub supermarket.

Jesli zabrali by sie za ten cmentarz barbarzyncy.

> Jak sobie wyobrazasz cmentarz po 70 latach? Myslisz, ze b ylbys w stanie
> donalesc rodzinny grob?

A dlaczego nie? Malo to starych cmentarzy?

> A nawet jesli, to co? Odnowilbys go? Postawil nowy
> nagrobek? I dwa razy w roku jezdzil by zapalic znicz, oczyscic i umyc?

Moze raz w roku? Moze raz na dwa lata. Ale tak, jezdzilbym.
Poczekaj; dorosniesz - zrozumiesz.

> Dobrze wiesz, ze nawet na cmentarzach czynnych miejsca pochowku po 25 latach
> i nie oplaceniu orze sie i sprzedaje ponownie.

Na czynnym cmentarzu.

Pozdrowienia,
Michal

66. Data: 2004-10-30 21:15:46

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:RaTgd.77139$5v2.14620@fe2.columbus.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Moze raz w roku? Moze raz na dwa lata. Ale tak, jezdzilbym.

Hejka. Może wreszcie się wybierz, Michale. :-) Żona od 5 lat jeździ
na Ukrainę, a w sierpniu spotkała w Kamieńcu Podolskim rowerową
wycieczkę z Gdańska.
Pozdrawiam alochtonicznie Ja...cki

67. Data: 2004-10-31 00:08:46

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> [...]
> nie uswiadczysz. A w Anglii czy Ameryce wielki trawnik, z ktorego gdzieniegdzie

W zachodniej czesci USA wiekszosc cmentarzy nie ma pomnikow stojacych, tylko male (40
cm
x 60 cm)plaskie plyty marmurowe z napisami lezace bezposrednio w trawie, ktora
oczywiscie jest strzyzona maniakalnie. Gdzieniegdzie rosna strzeliste iglaki, lub
Ilex
aquifolium.

Ale chcialam poruszyc inny aspekt projektowania terenu pocmentarnego jako parku dla
ludzi, mianowicie sadzenie krzewow i roslin, ktore sa gotowym pokarmem dla ptactwa w
zimie. Doda to wielkiego uroku temu parkowi, wniesienie w niego zycia nawet w
miesiacach
zimowych. Jestem pewna, ze szacowne grono z latwoscia podrzuci nazwy tych roslin.
Wyobrazam sobie swiergot, szum skrzydel, ogolne uczucie ruchu i zycia w sloneczny
styczniowy dzien, gdy siedze na lawce i obserwuje ptaki, ktore szaleja w pobliskich
krzakach, czy w karmikach, do ktorych ludzie przynosza kawalki chleba. Ptaki wydaja
mi
sie nieodzowna czescia pelnego ogrodu czy parku. Czerwone glogi, jarzebiny, i inne
kolorowe zimowe owoce na pewno nadadza uroku i koloru w czasie, gdy wszystko szare.
Gdybym byla wierzaca osoba, wierzylabym, ze ci, ktorzy tam zostali pochowani z
radoscia
zobaczyliby ten park jako hold zlozony ich istnieniu, a nie ich smierci.
Magdalena Bassett

68. Data: 2004-10-31 01:37:24

Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elfir wrote:

> Czy okazywanie szacunku zmarlym musi byc wyrazone stawianiem
> kamiennego pomnika, zapalaniem znicza i sadzeniem chryzantem? Martwym
> jest wszystko jedno co zrobiono z ich prochami.

O tym dowiesz się dopiero za jakiś czas:)
Na razie, to tylko mogą być domysły.

moon

69. Data: 2004-10-31 01:39:04

Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elfir wrote:

> A tak przy okazji w "Ogrody" prezentowano przesliczny skwerek
> zalozony w ruinach kosciola.

W Rosji, to śliczne kołchoziki lokowano w zrujnowanych kościołach!
Też dla ludzi, w końcu;)

moon

70. Data: 2004-10-31 13:44:54

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <m...@o...com> wrote in message

> [...]
> oczywiscie jest strzyzona maniakalnie. Gdzieniegdzie rosna strzeliste iglaki, lub

Tak, zgadza sie. Plyty moga byc lezace. A wszystkie inne rosliny poza trawa
sa niemile widziane, bo przeszkadzaja w strzyzeniu trawy :-(

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz