Parmezan - co robić?

1. Data: 2002-05-06 11:03:18

Temat: Parmezan - co robić?
Od: "Szymon Bednarczyk" <s...@p...icn.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,

nie pisałem jeszcze na grupę, chociaż czytam regularnie od ok. roku.
Ujawniam się i to w dodatku bez "wkupnego" (na razie), bo pilnie potrzebuję
pomocy.

Brat cioteczny przywiózł mi z Włoch ok. 0,5 kg prawdziwego parmezanu. Bardzo
się ucieszyłem, ale:

1. Nie wiem jak go prawidłowo przechowywać (na razie owinąłem w papier i
schowałem do lodówki),
2. Nie mam lepszych pomysłów na wykorzystanie tego prezentu inaczej niż do
spaghetti (lub innych makaronów), a chciałbym ugotować coś, w czym parmezan
będzie odgrywał istotną (lub wręcz dominującą) rolę.

Bardzo proszę grupę o rady (mogą być oczywiście linki).

Szymon Bednarczyk
www.szymonb.prv.pl

1. Data: 2002-05-06 11:07:57

Temat: Re: Parmezan - co robić?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>będzie odgrywał istotną (lub wręcz dominującą) rolę.
>
>Bardzo proszę grupę o rady (mogą być oczywiście linki).

Hej! Witaj!

Parmezan, poki swiezy jest swietny dodawany do salaty z salaty z
roznymi rzeczami uheblowany w grube wiory. dodac do carbonary lub
innego sosu serowo-smietanowego, a sam makaron ugotowany, oblany
oliwa wymieszana z spraskowanym czosnkiem, posypany i od razu
wymieszany - pamezanem, palce lizac.

ja kiedy wielki kawal parmezanu przechowywalam opakowany w
papier sniadaniowy, wisial w siateczce w spizarni.

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com The #1 Newsgroup Service in the World!
-----= Over 100,000 Newsgroups - Ulimited Fast Downloads - 19 Servers =-----

1. Data: 2002-05-06 11:22:57

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> będzie odgrywał istotną (lub wręcz dominującą) rolę.
>
> Bardzo proszę grupę o rady (mogą być oczywiście linki).

Hejka,

do carpaccio na przykład. Było tu o tym przed paroma dniami. Do sałatek
wszelakich pasuje. Ja też bardzo lubię parmezan baardzo cienko
plasterkowany na bułkę z masłem.

Parmezan nadaje się też świetnie w charakterze panierki do cycków
drobiowych. Do tego sos pomidorowo-kaparowy i makaron.

Pół kilo to dość dużo, ale u nas to dawka miesięczna. Jak gości nie ma
;-)

Waldek

1. Data: 2002-05-06 11:56:35

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> drobiowych. Do tego sos pomidorowo-kaparowy i makaron.
>
> Pół kilo to dość dużo, ale u nas to dawka miesięczna. Jak gości nie ma

Cześć,
Chyba Ci zazdroszczę tego parmezanu, ja mam jeszcze resztki przywiezione z
Włoch w zeszłym roku, a w Łodzi kupić się nie da (jedynie dostępny tarty w
hipermarketach i produkcji polskiej - nie do jedzenia). Parmezan w dużych
ilościach przechowywać należy zawinięty w ściereczkę w lodówce (nie papier).
Powinien wytrzymać kilka miesięcy (jeśli go wcześniej nie spożyjecie).

Pozdrowienia
Agnieszka z Łodzi

1. Data: 2002-05-06 16:22:27

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szymon Bednarczyk" <s...@p...icn.pl> napisał w wiadomości
ciach

> [...]
parmezan
> będzie odgrywał istotną (lub wręcz dominującą) rolę.
>
> Bardzo proszę grupę o rady (mogą być oczywiście linki).

jak nie madsz co z tym parmezanem zrobic to wyslij mi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mechcia

1. Data: 2002-05-06 16:28:33

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> napisał w wiadomości
> jak nie madsz co z tym parmezanem zrobic to wyslij mi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mi tez!!! ja tam wale do wszystkiego!

1. Data: 2002-05-07 07:50:29

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
coś, w czym parmezan
> będzie odgrywał istotną (lub wręcz dominującą) rolę.
>
> Bardzo proszę grupę o rady (mogą być oczywiście linki).

Pokrój mięsistego pomidora w grube plastry obtocz w mące potem w
jaju a na koniec w mieszaninie bułka tarta + parmezan tarty i na
patelnię.
pozdr.Alex

1. Data: 2002-05-08 11:05:05

Od: "Flowera" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Bedac w HIszpanii mieszkalam z Wloszka przechowywala ona parmezan przez 3
miesiace
w szafce nawet nie owiniety, aczkolwiek bronila go przed naszymi lapami
;;-))))
i nie dala nawet sprobowac
pozdr
flowera
Użytkownik Szymon Bednarczyk <s...@p...icn.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ab5o5j$281$...@n...lublin.pl...

1. Data: 2002-05-08 11:22:42

Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

Ja bym dla swietego spokoju zamrozila polowe, a druga zjadla...

> parmezan

Parmezanem mozesz posypac zupe. U nas do klasyki nalezy zupa z dyni z odrobina
curry, dobrze doprawiona pieprzem i smietana a na to parmezan (no ale teraz nie
sezon na cieple zupy, tym bardziej z dyni). Poza tym parmezanu uzywam do
risotto, na przyklad takiego z grzybami.

pozdrawiam
Kalina
ps. jesli zdecydujesz sie zamrozic czesc twojego parmezanu to pokroj go na
mniejsze kawalki - potem mozesz wyciagac wedlug potrzeb:)

1. Data: 2002-05-09 13:26:11

Temat: Re: Parmezan - co robic?
Od: i...@s...waw.pl (Ines) szukaj wiadomości tego autora

Oh, tyle parmezanu!!! Toz to rozpusta! ;))) Gdybym
tyle miala, to natychmiast zrobilabym zapiekanke:

Skladniki na 8 porcji:

1 kg ziemniakow - obranych i pokrojonych w cienkie
plastry
1/2 lyzeczki soli
1/2 lyzeczki bialego pieprzu
1/4 szklanki dymki lub szczypiorku
1-1/2 szklanki zielonego sera plesniowego -
pokruszonego
1 szklanka startego parmezanu
1 szklanka mleka
1 zabek czosnku - wycisniety
+ opcjonalnie: 8 plastrow boczku - podsmazonego i
pokrojonego w paski

Rozgrzac piekarnik do 200C (350F)

Wysmarowac tluszczem naczynie zaroodporne.

1/3 ziemniakow ulozyc na zakladke na dnie naczynia.
Posypac 1/3 soli, pieprzu, dymki i sera. Tak samo
ulozyc kolejne 2 warstwy. Jesli danie wzbogacamy
boczkiem, to powinien byc kazdorazowo umieszczany pod
warstwa sera.

Calosc zalac mieszanka mleka i czosnku.

Piec 60-75 minut - do momentu az ziemniaki beda
miekkie, zlotobrazowe, a mleko calkowicie wchloniete.

Podawac z zielona salata w sosie
smietanowo-majonezowo-czosnkowym.

Mniam!
wyslane z serwisu easy cookbook - kukbuk izy
http://www.kuchnia.serwisy.net
http://www.kuchnia.serwisy.net.pl

Żeberka
szczaw
Extraterrestial cuisine ;-))
Czy ktos zrobil wypiekaszke?
Pomyśl o tym, co będzie! [ogłoszenie reklamowe bezpłatne]