Re: Pasja - to brzmi dumnie !?

1. Data: 2000-01-10 09:07:57

Temat: Re: Pasja - to brzmi dumnie !?
Od: "JaS" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krystyna Chiger <k...@m...ci.uw.edu.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:3...@m...ci.uw.edu.pl...
> Moje 5 000m2 (nie mam pojecia ile to arow)

:)
50 a.
1 ar = 100 m2 (czyli 10m x 10m)
1 ha = 100 a. (czyli 100m x 100m) = 10,000 m2
5,000 m2 = 50 a. = 0.5 ha.

:)
JaS

1. Data: 2000-01-10 11:34:45

Od: Krystyna Chiger <k...@m...ci.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

JaS napisal:

> :)
> 50 a.
> 1 ar = 100 m2 (czyli 10m x 10m)
> 1 ha = 100 a. (czyli 100m x 100m) = 10,000 m2
> 5,000 m2 = 50 a. = 0.5 ha.

Dzięki, te pół hektara, to sąsiedzi powiedzieli :-), ale ary zupełnie
mi nie pasowały do niczego :-( Jeszcze są jakieś morgi, też nie
wiem jak przeliczyć.

Krycha

1. Data: 2000-01-10 11:55:53

Temat: Odp: Pasja - to brzmi dumnie !?
Od: "basia" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dzięki, te pół hektara, to sąsiedzi powiedzieli :-), ale ary zupełnie
> mi nie pasowały do niczego :-( Jeszcze są jakieś morgi, też nie

Morgi nie są SI, więc nie m u s i s z przeliczać. Czyż to nie ulga? :-)

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-01-10 12:43:21

Od: Krystyna Chiger <k...@m...ci.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

basia napisala:

> Morgi nie są SI, więc nie m u s i s z przeliczać. Czyż to nie ulga? :-)

:-)) Pewnie... Czyli to coś takiego jak mile, stopy i łokcie w miarach
długosci? A owies na wsi sprzedaja na ... metry.

Krycha

1. Data: 2000-01-10 13:09:00

Od: "JaS" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> :-)) Pewnie... Czyli to coś takiego jak mile, stopy i łokcie w miarach
> długosci? A owies na wsi sprzedaja na ... metry.

...szescienne, czyli SI :)
BTW: ile to morga?

JaS

1. Data: 2000-01-10 14:50:45

Temat: Układ SI na wsi
Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

JaS napisał:

> ...szescienne, czyli SI :)
No niezupełnie... na wsi metr oznacza 100 kg
> BTW: ile to morga?
morga = 56 arów = 0.56 hektara

Krzysztof

1. Data: 2000-01-10 22:49:27

Temat: Re: Układ SI na wsi
Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przy okazji, jeśli o staropolskich morgach:

Ile długości to 1pręt?
--
Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-01-11 08:42:20

Od: "JaS" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@m...agh.edu.pl...
> No niezupełnie... na wsi metr oznacza 100 kg

Jaka objetosc zajmuje 100 kg. np. pszenicy?
Pytam, bo nie pamietam skad ten wiejski metr sie wzial.

> morga = 56 arów = 0.56 hektara

Jak policzyc taka powierzchnie (tzn. ile na ile jest ta morga, tzn. 56
a.)?

Krystyna, masz prawie morge, czyli jestes wielkorolna ogrodniczka, albo
malorolna chlopka ;))))

JaS

1. Data: 2000-01-11 09:17:34

Od: Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

JaS wrote:

> Jak policzyc taka powierzchnie (tzn. ile na ile jest ta morga, tzn. 56
> a.)?

Wyciagnac pierwiastek kwadratowy z powierzchni podanej w metrach :-) np
0.56 ha = 0.56* 10 tys metrow kw.=5600 m.kw
pierwiastek kw(5600 m.kw)=okolo 75 metrow. Czyli kwadrat o boku 75 metrow

> Krystyna, masz prawie morge, czyli jestes wielkorolna ogrodniczka, albo
> malorolna chlopka ;))))

Nie... W Polsce za gospodarstwo rolne przyjmuje sie grunty rolne o
powierzchni calkowitej co najmniej 1 hektar. Ciekawostka: przegladalem
wczoraj rocznik statystyczny. Gospodarstw o powierzchni mniejszej rownej 4
ha jest cos kolo 45% (dane z 1997 roku). A srednia wielkosc gospodarstwa w
Polsce to zdaje sie 7,8 ha (w 1996 roku bylo.... o jedna dziesiata ha
wiecej), przy czym grunty rolne zajmuja w nim srednio 6,9 ha. Gospodarstw w
Polsce mielismy w 1997 roku rowno dwa miliony i osiem tysiecy.
--
Maciej Szmit M.Sc.
http://www.iw.lodz.pl/MSzmit

1. Data: 2000-01-11 09:18:25

Temat: Oooops [Re: Układ SI na wsi]
Od: Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ooops:

Maciej Szmit wrote:

> [...]Wyciagnac pierwiastek kwadratowy z powierzchni podanej w metrach :-)

...oczywiscie kwadratowych :-)
--
Maciej Szmit M.Sc.
http://www.iw.lodz.pl/MSzmit