Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Paulinie. (Szkoły).

Grupy

Szukaj w grupach

 

Paulinie. (Szkoły).

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 106


« poprzedni wątek następny wątek »

51. Data: 2009-11-04 23:01:19

Temat: Re: Paulinie. (Szkoły).
Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "J-23" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
news:326f990b-35ea-4d58-b328-6981dff2094d@b15g2000yq
d.googlegroups.com...
On 4 Lis, 11:48, "Chiron" <e...@o...eu> wrote:
> Użytkownik "J-23" <k...@g...pl> napisał w
> wiadomościnews:f8f8c1c8-8558-4877-ae75-de7491c4681f@
r24g2000yqd.googlegroups.com...
> On 4 Lis, 10:42, "Chiron" <e...@o...eu> wrote:
>
>
>
> > Użytkownik "J-23" <k...@g...pl> napisał w
> > wiadomościnews:d9036527-b530-4c19-a74d-ed00db8f2c67@
b15g2000yqd.googlegroups.com...
> > On 3 Lis, 20:40, XL <i...@g...pl> wrote:
>
> > >http://www.styl24.pl/article.php/art_id,2722/title,
Jak-wychowac-zdoln...
>
> > > "Wprawdzie nie jest to szkoła wyznaniowa, ale wiadomo, że uczniowie
> > > przeważnie pochodzą z rodzin katolickich. Podczas roku szkolnego mogą
> > > oni
> > > uczestniczyć w praktykach religijnych.
> > > Pomysł na taką szkołę zrodził się w grupie zaprzyjaźnionych ze sobą
> > > rodziców. Takie placówki działają od kilkudziesięciu lat na świecie"
>
> > > "Jego ośmioletni syn chodzi do drugiej klasy do Żagli, 11-letnia córka
> > > do
> > > Strumieni. - W tej szkole może się naprawdę wyszaleć: koszykówka,
> > > noga,
> > > dwa
> > > ognie - dodaje. - Tu wychowuje się mocnego faceta, nie mięczaka."
>
> > > "Od przedszkola przez wszystkie etapy szkoły realizowany jest
> > > specjalny
> > > program, który ma kształtować charakter. W każdym miesiącu nauczyciele
> > > skupiają się na innych umiejętnościach. Wrzesień to porządek,
> > > październik -
> > > pracowitość, potem kolejno: wytrwałość, przyjaźń."
>
> > > "Inspiracja płynie od założyciela Opus Dei - św. Josemarii Escrivy.
> > > Ten
> > > "święty od codzienności" istotną część nauk poświęcił rodzinie, w tym
> > > małżeństwu i wychowaniu dzieci. Stowarzyszenie nie ukrywa, że szkoły,
> > > choć
> > > są prywatną inicjatywą rodziców, korzystają z opieki duszpasterskiej
> > > kapłanów Prałatury Opus Dei, która wielu osobom kojarzy się z
> > > restrykcyjną
> > > i zamkniętą dla ogółu organizacją."
>
> > > "Absolwentki "Nazaretanek" znają świetnie kilka języków, łacinę, ale
> > > także
> > > pięknie się poruszają, nakrywają do stołu, układają kwiaty w wazonie.
> > > Tego
> > > uczą się na lekcjach kultury gestu. Siostry starają się chronić
> > > uczennice
> > > przed współczesnymi zagrożeniami: zbytnim liberalizmem, narkotykami,
> > > alkoholem. Szkoła przygotowuje dziewczyny zarówno do studiów, jak i do
> > > życia w rodzinie"
>
> > > "- Tak, czujemy się w dzisiejszym świecie szkołą elitarną, ale nie
> > > dlatego,
> > > że mogą się tu znaleźć uczennice bardziej zamożne czy lepiej urodzone,
> > > ale
> > > dlatego, że za znamię elitarności uważamy podstawy moralne i
> > > społeczne -
> > > dodaje siostra Ruth..."
>
> > > --
>
> > > Ikselka.
>
> > I tak jest OK. Panstwowe szkoly powinny byc bezwyznaniowe. I w nich
> > nie powinno byc nauki religii. Jak rowniez w tychze szkolach
> > panstwowych nie powinno byc symboli religijnych. Ale jak ktos chce
> > zalozyc szkole wyznaniowa, a ktos inny do tej szkoly poslac swoje
> > dzieci to jest w porzadku. Mozna przyjac, ze zasadne jest isnienie
> > szkol wyznawcow islamu, albo szkoly religii abrahamowej... itede. Tyle
> > ze bez dotacji panstwowych! Ja bym swoich dzieci do zadnej szkoly
> > wyznaniowej nie poslal. Ale jak ktos chce, to co mi do tego, byle nie
> > narzucal innym swojej woli. Niestety, ludziom wierzacym trudno
> > pogodzic sie z taka liberalna postawa, i walcza o to by wszyscy
> > reprezentowali swiatopoglad wywodzacy sie, z uznawanej przez nich
> > religii.
> > ----------------------------------------------------
---------------------------------------
> > Cwaniaczku:-). Sam piszę podobnie- z jednym, kardynalnym wyjątkiem:
> > ŻADNA
> > szkoła nie powinna być państwowa- z wyjątkiem może wojskowych. Dlaczego
> > ja
> > mam płacić na Twoje dzieci, a Ty na moje nie? Bzdura. Niech sobie każdy
> > sam
> > wykształci dzieci tak, jak uważa i go stać. A zdecyduje rynek- w Łodzi
> > do
> > szkoły prowadzonej przez oo Salezjanów nawet ateiści posyłają dzieci- bo
> > ma
> > wysoki poziom, łatwo dostać się potem na studia. Nie widzę problemu,
> > żebyś
> > posłał dziecko do szkoły prowadzonej przez ateistów- czemu nie?
>
> > serdecznie pozdrawiam
>
> > Chiron
>
> Takie beda Rzeczypospolite, jakie ich mlodziezy chowanie.
> (Andrzej Frycz Modrzewski)
> albo
> Mozna twierdzic że wymiar wlasnego obywatelstwa to indywidualna sprawa
> kazdego czlowieka, ja bym jednak polemizowal, bowiem o funkcjonowaniu
> i trwaniu narodu swiadczy ogol spojnej spolecznosci, a nie tabuny
> jednostek. Dlatego nasze obywatelstwo musi zalezec od szeregu
> powszechnych spraw i zasad, musimy sie z tym pogodzic, jednakze kazdy
> powinien je odpowiednio szlifować i pielegnowac. Ten ogol spraw ktory
> nas dotyczy to po prostu nasza ojczyzna. Ojczyzna to samo zycie. Jak
> krew bije w tetnicach. Jak serce w piersiach uderza Tak w nas zyje
> Ojczyzna.
> (Stefan Żeromski).
>
> ----------------------------------------------------
------------------------------------------------
> Cytujesz gorącego patriotę Modrzewskiego, zaraz potem socjalistę
> Żeromskiego
> (raczej patriotą bym go mimo wszystko nie nazwał, choć gdyby żył dziś-
> zapewne za takiego by uchodził), i nie zauważasz, ze jeśli szkoła ma być
> państwowa i zgodna z tradycjami- to nie_może_być_świecka_w_Polsce?
> Spójrz na Grecję: tam nawet nie wolno zmieniać wyznania z ortodoksyjnego
> na
> inne (namawianie jest karalne). Moi znajomi musieli posyłać syna na
> religię-
> któa jest obowiązkowa i jedynie ortodoksyjna- choć nie krylio, że są
> rzymskimi katolikami
>
> serdecznie pozdrawiam
>
> Chiron

Z nauka religii w szkole to jest tak, jakby moje dziecko na lekcji
biologii uczone bylo, ze na ksiezycu zyja hipopotamy.
----------------------------------------------------
--------------------------
Dla mnie- z nauką teorii ewolucji. Ile się musiałem swoim dzieciakom
natłumaczyć, że żaden z nich nie pochodzi od małpy:-). J-23- napiszę jeszcze
raz: to starajmy się wprowadzić szkoły wyłącznie prywatne- przecież wtedy
ten problem sam się rozwiąże.


Do przekazu w/w
patriotycznych wartosci, sluza lekcie historii, i ewentualnie
j.polski. Wiedza o spolecznstwie powinna pokazywac, ze tolerancja jest
rownie wazna jak potriotyzm.
----------------------------------------------------
----------------------------
Lekcje historii, języka polskiego, ale także religii. IMO bezrefleksyjnie
odpowiedziałeś na to, że w Grecji jest przymus religii ortodoksyjnej- bo tam
grozi islam. A u nas? Przecież z religią rzymsko- katolicką związana jest
polskość. Mówiący słabo po polsku Ślązacy opowiadali się za Polską-
bo_byli_katolikami. Podobnie- Kaszubi. Rywalizujący z rugującymi ich z ziemi
protestanckimi bambrami wielkopolscy rolnicy byli katolikami- dlatego
ciążyli ku Polsce. Mówiący praktycznie po polsku mazurzy natomiast- byli
protestantami- i ciążyli z tego powodu ku Niemcom. Kolejna sprawa- tam, skąd
tak zwane świeckie państwo wyrugowało KRK (Francja, Holandia)- zaczął
dochodzić do głosu islam. I nie mam tu na myśli imigrantów, lecz rdzennych
mieszkańców Francji czy Holandii- którzy w poszukiwaniu religinych przeżyć-
nie znajdując ich w Kościele (zniszczonym i wręcz zhołdowanym przez
państwo)- szukają w meczetach. O to chodzi?!
I jeszcze jedno szkoła w czasach Konarskiego zrobiła coś, co było wtedy
oczywiście dla Polski dobre: w Collegium Nobilium dzieci możnowładców
polskich kształtowano na patriotów. OK. Jednak od tego czasu każda władza
zaczęła wykorzystywać takie możliwości- kształcąc dzieci na wiernych
poddanych. Celowały w tym zawsze reżimy socjalistyczne- od Mussoliniego,
Hitlera, Stalina, Mao. Chyba nie trzeba Ci pisać, do czego później
wykorzystywali rządzący tak urobionych dzieciaków. Wystarczy może podać tu
przykład Hunwejbini- którzy dokonali tylu zniszczeń własnego kraju, że nie
ma tu porównania do wszystkich najeźdców w historii Chin (sic!). Na kogo
kształcą młodzież dzisiejsze szkoły europejskie?




serdecznie pozdrawiam

Chiron

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


52. Data: 2009-11-04 23:09:40

Temat: Re: Paulinie. (Szkoły).
Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "XL" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
news:u24au7i0xcjt.1sfkfjzhry9er.dlg@40tude.net...
> Dnia Wed, 4 Nov 2009 03:03:21 -0800 (PST), J-23 napisał(a):
>
>> "Szkalne domy" Zeromskiego, sa mi blizsze ideowo, niz budowa nowych
>> swiatyni.
>
> "Szklane domy" Żeromskiego to tylko wynik jego chorych imaginacji podczas
> zaostrzeń syfilisu złapanego na skutek przypadkowych kontaktów
> seksualnych,
> kto wie czy także nie od owej świniarki w folwarku rodziców ciotki mojego
> TŻ...

Spoko, szklane domy Żeromskiego w "Przedwiośniu" okazały się tylko wizją-
takimi 5 tysiącami km autostrad na Euro 2012:-). Rzeczywistość okazała się
inna. Rzeczywiście- choroba musiała mieć bardzo destrukcyjny wpływ na
Żeromskiego- może pod jej wpływem został socjalistą?:-)

serdecznie pozdrawiam

Chiron

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


53. Data: 2009-11-04 23:19:34

Temat: Re: Paulinie. (Szkoły).
Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "XL" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
news:18s7aq8pi432n.13mkretpvan6q$.dlg@40tude.net...
> Dnia Wed, 04 Nov 2009 18:09:07 +0100, tren R napisał(a):
>
>> J-23 pisze:
>>
>>> I tak jest OK. Panstwowe szkoly powinny byc bezwyznaniowe. I w nich
>>> nie powinno byc nauki religii. Jak rowniez w tychze szkolach
>>> panstwowych nie powinno byc symboli religijnych. Ale jak ktos chce
>>> zalozyc szkole wyznaniowa, a ktos inny do tej szkoly poslac swoje
>>> dzieci to jest w porzadku. Mozna przyjac, ze zasadne jest isnienie
>>> szkol wyznawcow islamu, albo szkoly religii abrahamowej... itede. Tyle
>>> ze bez dotacji panstwowych! Ja bym swoich dzieci do zadnej szkoly
>>> wyznaniowej nie poslal. Ale jak ktos chce, to co mi do tego, byle nie
>>> narzucal innym swojej woli. Niestety, ludziom wierzacym trudno
>>> pogodzic sie z taka liberalna postawa, i walcza o to by wszyscy
>>> reprezentowali swiatopoglad wywodzacy sie, z uznawanej przez nich
>>> religii.
>>
>> w zasadzie sie zgadzam.
>> tylko czemu na lekcjach polskiego nauczyciel każe komuś wierzyć, że
>> "mickiewicz wielkim poetą był"?
>
> Gorzej, kiedy każe wierzyć, że 2+2=4.

Jednak praktyka sobie, teoria sobie. Weźmy taką równość:
a+b=c
dodajmy do obu stron -2c. Otrzymamy:
a+b-2c=-c
teraz dodajmy do stron a+b. Otrzymamy:
2a+2b-2c=a+b-c
czyli:
2(a+b-c)=1(a+b-c)
podzielmy więc stronami przez (a+b-c). Otrzymamy
2=1
dodajmy do obu stron 2. Otrzymamy:
2+2=3
quod erat demonstrandum
:-)))))))))


serdecznie pozdrawiam

Chiron

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


54. Data: 2009-11-04 23:38:18

Temat: Re: Paulinie. (Szkoły).
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 5 Nov 2009 00:19:34 +0100, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "XL" <i...@g...pl> napisał w wiadomości

>> Gorzej, kiedy każe wierzyć, że 2+2=4.
>
> Jednak praktyka sobie, teoria sobie. Weźmy taką równość:
> a+b=c
> dodajmy do obu stron -2c. Otrzymamy:
> a+b-2c=-c
> teraz dodajmy do stron a+b. Otrzymamy:
> 2a+2b-2c=a+b-c
> czyli:
> 2(a+b-c)=1(a+b-c)
> podzielmy więc stronami przez (a+b-c). Otrzymamy
> 2=1
> dodajmy do obu stron 2. Otrzymamy:
> 2+2=3
> quod erat demonstrandum
> :-)))))))))

Ciekawa jestem, czy i kto z obecnych zauważy , gdzie się zgina dziób tego
pingwina ;-PPP


--

Ikselka.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


55. Data: 2009-11-04 23:43:18

Temat: Re: Paulinie. (Szkoły).
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 5 Nov 2009 00:38:18 +0100, XL napisał(a):

> Dnia Thu, 5 Nov 2009 00:19:34 +0100, Chiron napisał(a):
>
>> Użytkownik "XL" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
>
>>> Gorzej, kiedy każe wierzyć, że 2+2=4.
>>
>> Jednak praktyka sobie, teoria sobie. Weźmy taką równość:
>> a+b=c
>> dodajmy do obu stron -2c. Otrzymamy:
>> a+b-2c=-c
>> teraz dodajmy do stron a+b. Otrzymamy:
>> 2a+2b-2c=a+b-c
>> czyli:
>> 2(a+b-c)=1(a+b-c)
>> podzielmy więc stronami przez (a+b-c). Otrzymamy
>> 2=1
>> dodajmy do obu stron 2. Otrzymamy:
>> 2+2=3
>> quod erat demonstrandum
>> :-)))))))))
>
> Ciekawa jestem, czy i kto z obecnych zauważy , gdzie się zgina dziób tego
> pingwina ;-PPP

Podpowiedź: "Pamiętaj, cholero..." :-D
--

Ikselka.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


56. Data: 2009-11-05 00:01:02

Temat: Re: Paulinie. (Szkoły).
Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "XL" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
news:1ihigd9k3dvl6.p7hod6hzxwny.dlg@40tude.net...
> Dnia Thu, 5 Nov 2009 00:38:18 +0100, XL napisał(a):
>
>> Dnia Thu, 5 Nov 2009 00:19:34 +0100, Chiron napisał(a):
>>
>>> Użytkownik "XL" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
>>
>>>> Gorzej, kiedy każe wierzyć, że 2+2=4.
>>>
>>> Jednak praktyka sobie, teoria sobie. Weźmy taką równość:
>>> a+b=c
>>> dodajmy do obu stron -2c. Otrzymamy:
>>> a+b-2c=-c
>>> teraz dodajmy do stron a+b. Otrzymamy:
>>> 2a+2b-2c=a+b-c
>>> czyli:
>>> 2(a+b-c)=1(a+b-c)
>>> podzielmy więc stronami przez (a+b-c). Otrzymamy
>>> 2=1
>>> dodajmy do obu stron 2. Otrzymamy:
>>> 2+2=3
>>> quod erat demonstrandum
>>> :-)))))))))
>>
>> Ciekawa jestem, czy i kto z obecnych zauważy , gdzie się zgina dziób tego
>> pingwina ;-PPP
>
> Podpowiedź: "Pamiętaj, cholero..." :-D

I jeszcze jedno- Robakksowi dziękujemy (zawodowiec) :-)

serdecznie pozdrawiam

Chiron

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


57. Data: 2009-11-05 00:15:33

Temat: Re: Paulinie. (Szkoły).
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 5 Nov 2009 01:01:02 +0100, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "XL" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
> news:1ihigd9k3dvl6.p7hod6hzxwny.dlg@40tude.net...
>> Dnia Thu, 5 Nov 2009 00:38:18 +0100, XL napisał(a):
>>
>>> Dnia Thu, 5 Nov 2009 00:19:34 +0100, Chiron napisał(a):
>>>
>>>> Użytkownik "XL" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
>>>
>>>>> Gorzej, kiedy każe wierzyć, że 2+2=4.
>>>>
>>>> Jednak praktyka sobie, teoria sobie. Weźmy taką równość:
>>>> a+b=c
>>>> dodajmy do obu stron -2c. Otrzymamy:
>>>> a+b-2c=-c
>>>> teraz dodajmy do stron a+b. Otrzymamy:
>>>> 2a+2b-2c=a+b-c
>>>> czyli:
>>>> 2(a+b-c)=1(a+b-c)
>>>> podzielmy więc stronami przez (a+b-c). Otrzymamy
>>>> 2=1
>>>> dodajmy do obu stron 2. Otrzymamy:
>>>> 2+2=3
>>>> quod erat demonstrandum
>>>> :-)))))))))
>>>
>>> Ciekawa jestem, czy i kto z obecnych zauważy , gdzie się zgina dziób tego
>>> pingwina ;-PPP
>>
>> Podpowiedź: "Pamiętaj, cholero..." :-D
>
> I jeszcze jedno- Robakksowi dziękujemy (zawodowiec) :-)


Tak, no niestety :-)
--

Ikselka.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


58. Data: 2009-11-05 07:08:47

Temat: Re: Paulinie. (Szkoły).
Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Lis, 00:01, "Chiron" <e...@o...eu> wrote:
> Użytkownik "J-23" <k...@g...pl> napisał w
wiadomościnews:326f990b-35ea-4d58-b328-6981dff2094d@
b15g2000yqd.googlegroups.com...
> On 4 Lis, 11:48, "Chiron" <e...@o...eu> wrote:
>
>
>
> > Użytkownik "J-23" <k...@g...pl> napisał w
> > wiadomościnews:f8f8c1c8-8558-4877-ae75-de7491c4681f@
r24g2000yqd.googlegroups.com...
> > On 4 Lis, 10:42, "Chiron" <e...@o...eu> wrote:
>
> > > Użytkownik "J-23" <k...@g...pl> napisał w
> > > wiadomościnews:d9036527-b530-4c19-a74d-ed00db8f2c67@
b15g2000yqd.googlegroups.com...
> > > On 3 Lis, 20:40, XL <i...@g...pl> wrote:
>
> > > >http://www.styl24.pl/article.php/art_id,2722/title,
Jak-wychowac-zdoln...
>
> > > > "Wprawdzie nie jest to szkoła wyznaniowa, ale wiadomo, że uczniowie
> > > > przeważnie pochodzą z rodzin katolickich. Podczas roku szkolnego mogą
> > > > oni
> > > > uczestniczyć w praktykach religijnych.
> > > > Pomysł na taką szkołę zrodził się w grupie zaprzyjaźnionych ze sobą
> > > > rodziców. Takie placówki działają od kilkudziesięciu lat na świecie"
>
> > > > "Jego ośmioletni syn chodzi do drugiej klasy do Żagli, 11-letnia córka
> > > > do
> > > > Strumieni. - W tej szkole może się naprawdę wyszaleć: koszykówka,
> > > > noga,
> > > > dwa
> > > > ognie - dodaje. - Tu wychowuje się mocnego faceta, nie mięczaka."
>
> > > > "Od przedszkola przez wszystkie etapy szkoły realizowany jest
> > > > specjalny
> > > > program, który ma kształtować charakter. W każdym miesiącu nauczyciele
> > > > skupiają się na innych umiejętnościach. Wrzesień to porządek,
> > > > październik -
> > > > pracowitość, potem kolejno: wytrwałość, przyjaźń."
>
> > > > "Inspiracja płynie od założyciela Opus Dei - św. Josemarii Escrivy.
> > > > Ten
> > > > "święty od codzienności" istotną część nauk poświęcił rodzinie, w tym
> > > > małżeństwu i wychowaniu dzieci. Stowarzyszenie nie ukrywa, że szkoły,
> > > > choć
> > > > są prywatną inicjatywą rodziców, korzystają z opieki duszpasterskiej
> > > > kapłanów Prałatury Opus Dei, która wielu osobom kojarzy się z
> > > > restrykcyjną
> > > > i zamkniętą dla ogółu organizacją."
>
> > > > "Absolwentki "Nazaretanek" znają świetnie kilka języków, łacinę, ale
> > > > także
> > > > pięknie się poruszają, nakrywają do stołu, układają kwiaty w wazonie.
> > > > Tego
> > > > uczą się na lekcjach kultury gestu. Siostry starają się chronić
> > > > uczennice
> > > > przed współczesnymi zagrożeniami: zbytnim liberalizmem, narkotykami,
> > > > alkoholem. Szkoła przygotowuje dziewczyny zarówno do studiów, jak i do
> > > > życia w rodzinie"
>
> > > > "- Tak, czujemy się w dzisiejszym świecie szkołą elitarną, ale nie
> > > > dlatego,
> > > > że mogą się tu znaleźć uczennice bardziej zamożne czy lepiej urodzone,
> > > > ale
> > > > dlatego, że za znamię elitarności uważamy podstawy moralne i
> > > > społeczne -
> > > > dodaje siostra Ruth..."
>
> > > > --
>
> > > > Ikselka.
>
> > > I tak jest OK. Panstwowe szkoly powinny byc bezwyznaniowe. I w nich
> > > nie powinno byc nauki religii. Jak rowniez w tychze szkolach
> > > panstwowych nie powinno byc symboli religijnych. Ale jak ktos chce
> > > zalozyc szkole wyznaniowa, a ktos inny do tej szkoly poslac swoje
> > > dzieci to jest w porzadku. Mozna przyjac, ze zasadne jest isnienie
> > > szkol wyznawcow islamu, albo szkoly religii abrahamowej... itede. Tyle
> > > ze bez dotacji panstwowych! Ja bym swoich dzieci do zadnej szkoly
> > > wyznaniowej nie poslal. Ale jak ktos chce, to co mi do tego, byle nie
> > > narzucal innym swojej woli. Niestety, ludziom wierzacym trudno
> > > pogodzic sie z taka liberalna postawa, i walcza o to by wszyscy
> > > reprezentowali swiatopoglad wywodzacy sie, z uznawanej przez nich
> > > religii.
> > > ----------------------------------------------------
---------------------------------------
> > > Cwaniaczku:-). Sam piszę podobnie- z jednym, kardynalnym wyjątkiem:
> > > ŻADNA
> > > szkoła nie powinna być państwowa- z wyjątkiem może wojskowych. Dlaczego
> > > ja
> > > mam płacić na Twoje dzieci, a Ty na moje nie? Bzdura. Niech sobie każdy
> > > sam
> > > wykształci dzieci tak, jak uważa i go stać. A zdecyduje rynek- w Łodzi
> > > do
> > > szkoły prowadzonej przez oo Salezjanów nawet ateiści posyłają dzieci- bo
> > > ma
> > > wysoki poziom, łatwo dostać się potem na studia. Nie widzę problemu,
> > > żebyś
> > > posłał dziecko do szkoły prowadzonej przez ateistów- czemu nie?
>
> > > serdecznie pozdrawiam
>
> > > Chiron
>
> > Takie beda Rzeczypospolite, jakie ich mlodziezy chowanie.
> > (Andrzej Frycz Modrzewski)
> > albo
> > Mozna twierdzic że wymiar wlasnego obywatelstwa to indywidualna sprawa
> > kazdego czlowieka, ja bym jednak polemizowal, bowiem o funkcjonowaniu
> > i trwaniu narodu swiadczy ogol spojnej spolecznosci, a nie tabuny
> > jednostek. Dlatego nasze obywatelstwo musi zalezec od szeregu
> > powszechnych spraw i zasad, musimy sie z tym pogodzic, jednakze kazdy
> > powinien je odpowiednio szlifować i pielegnowac. Ten ogol spraw ktory
> > nas dotyczy to po prostu nasza ojczyzna. Ojczyzna to samo zycie. Jak
> > krew bije w tetnicach. Jak serce w piersiach uderza Tak w nas zyje
> > Ojczyzna.
> > (Stefan Żeromski).
>
> > ----------------------------------------------------
------------------------------------------------
> > Cytujesz gorącego patriotę Modrzewskiego, zaraz potem socjalistę
> > Żeromskiego
> > (raczej patriotą bym go mimo wszystko nie nazwał, choć gdyby żył dziś-
> > zapewne za takiego by uchodził), i nie zauważasz, ze jeśli szkoła ma być
> > państwowa i zgodna z tradycjami- to nie_może_być_świecka_w_Polsce?
> > Spójrz na Grecję: tam nawet nie wolno zmieniać wyznania z ortodoksyjnego
> > na
> > inne (namawianie jest karalne). Moi znajomi musieli posyłać syna na
> > religię-
> > któa jest obowiązkowa i jedynie ortodoksyjna- choć nie krylio, że są
> > rzymskimi katolikami
>
> > serdecznie pozdrawiam
>
> > Chiron
>
> Z nauka religii w szkole to jest tak, jakby moje dziecko na lekcji
> biologii uczone bylo, ze na ksiezycu zyja hipopotamy.
> ----------------------------------------------------
--------------------------
> Dla mnie- z nauką teorii ewolucji. Ile się musiałem swoim dzieciakom
> natłumaczyć, że żaden z nich nie pochodzi od małpy:-). J-23- napiszę jeszcze
> raz: to starajmy się wprowadzić szkoły wyłącznie prywatne- przecież wtedy
> ten problem sam się rozwiąże.
>
> Do przekazu w/w
> patriotycznych wartosci, sluza lekcie historii, i ewentualnie
> j.polski. Wiedza o spolecznstwie powinna pokazywac, ze tolerancja jest
> rownie wazna jak potriotyzm.
> ----------------------------------------------------
----------------------------
> Lekcje historii, języka polskiego, ale także religii. IMO bezrefleksyjnie
> odpowiedziałeś na to, że w Grecji jest przymus religii ortodoksyjnej- bo tam
> grozi islam. A u nas? Przecież z religią rzymsko- katolicką związana jest
> polskość. Mówiący słabo po polsku Ślązacy opowiadali się za Polską-
> bo_byli_katolikami. Podobnie- Kaszubi. Rywalizujący z rugującymi ich z ziemi
> protestanckimi bambrami wielkopolscy rolnicy byli katolikami- dlatego
> ciążyli ku Polsce. Mówiący praktycznie po polsku mazurzy natomiast- byli
> protestantami- i ciążyli z tego powodu ku Niemcom. Kolejna sprawa- tam, skąd
> tak zwane świeckie państwo wyrugowało KRK (Francja, Holandia)- zaczął
> dochodzić do głosu islam. I nie mam tu na myśli imigrantów, lecz rdzennych
> mieszkańców Francji czy Holandii- którzy w poszukiwaniu religinych przeżyć-
> nie znajdując ich w Kościele (zniszczonym i wręcz zhołdowanym przez
> państwo)- szukają w meczetach. O to chodzi?!
> I jeszcze jedno szkoła w czasach Konarskiego zrobiła coś, co było wtedy
> oczywiście dla Polski dobre: w Collegium Nobilium dzieci możnowładców
> polskich kształtowano na patriotów. OK. Jednak od tego czasu każda władza
> zaczęła wykorzystywać takie możliwości- kształcąc dzieci na wiernych
> poddanych. Celowały w tym zawsze reżimy socjalistyczne- od Mussoliniego,
> Hitlera, Stalina, Mao. Chyba nie trzeba Ci pisać, do czego później
> wykorzystywali rządzący tak urobionych dzieciaków. Wystarczy może podać tu
> przykład Hunwejbini- którzy dokonali tylu zniszczeń własnego kraju, że nie
> ma tu porównania do wszystkich najeźdców w historii Chin (sic!). Na kogo
> kształcą młodzież dzisiejsze szkoły europejskie?
>
> serdecznie pozdrawiam
>
> Chiron

Poniewaz jak sadze jestes lodzianinem to pozwole sobie na krotki
elaborat. Jak chcesz przekonac sie jak wygladal drapiezny kapitalizm z
terenu Lodzi, to proponuje przeczytac "Ziemie obiecana" Reymonta.
Stawka godzinowa w czasach rozwoju lodzkiego przemyslu bawelnianego
wynosila circa 20-25 kopiejek. Kobiety i dzieci (dzieci zatrudniane od
ok.10r. zycia.) zarabialy nie wiecej niz 15 kopiejek. Owczesne minimum
bilologiczne, kwota niezbedna do przezycia i jakiejs regeneracji
organizmu, to 20-25 kopiejek dziennie. Czas pracy, nie mniej jak 12
godz. na dobe. Trzeba bylo jeszcze zaplacic komorne za "nore"
wynajmowana od najczesciej, pracowawcy. Na ogol pracowaly cale
rodziny, ktore do lodzi sciagaly z okolicznych miejscowosci. W nadziei
na znalezienie lepszej formy egzystencji. Srednia przezycia tych ludzi
zatrudnianych w fabrykach-molochach wynosila 2-3 lata. Jeszcze sa w
Lodzi slady przeszlosci w postaci fabryk. Poznanski, Herbst,
Scheibler... i inni. Jasne ze w czasie niespelna 100-tu lat powstalo
miasto z tetniacym przemyslem, ale koszt spoleczny by ogromny.
Owczesna Lodz to miasto wielokulturowe. Gdzie spotykaly sie ze soba
ludzie roznych narodowosci, i roznych wyznan. Poslugujacy sie roznymi
jezykami. Wielki Lodzianin Karl Dedecius jako motto do wspanialego
opracowania pt.Lodz miasto czterech kultur napisal: zapamietalem Lodz
jako miasto tolerancji, miasto roznych kultur roznych narodow, ktore
obok siebie zyly. - Mysmy tu wyrosli na Europejczykow! Mnie nie bylo
potem stac na ani na patriotyzmy, ani na nacjonalizmy, ani na
religijne zascianki.
Z kolei niezyjacy juz niestety lodzki historyk Marek Budziarek,
religioznawca po KUL-u. W czesci poswieconej religiom Lodzi XIX wieku
napisal na zakonczenie: Lodz (wspolczesna) stracila charakter
metropolii wielonarodowosciowej i wielowyznaniowej... Dominacja
rzymskiego katolicyzmu jest az nadto widoczna... I tak skonczyla sie
Europejskosc Lodzi, i tolerancjareligijna jej mieszkancow.
Teraz jak chodzi o "Szklane domy" Zeromskiego, to zmaterializowana
idea tej wizji jest osiedle mieszkaniowe im. Jozefa Mottwilla-
Mireckiego na Zdrowiu. Wprawdzie krotko po wybudowaniu okazalo sie ze
robotnikow, dla ktorych zbudowano domy i mieszkania, nie bylo stac na
czynsz. Ale substancja mieszkaniowa, standardem i jakoscia odbiegala
od owczesnych norm.
W konkluzji moge dodac ze, idea Europejskosci i tolerancji ponad
podzialami, jest mi daleko blizsza niz jakies religijne doktryny.

J-23 itede

PS. przepraszam za brak korekty powyzszego tekstu

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


59. Data: 2009-11-05 07:16:24

Temat: Re: Paulinie. (Szkoły).
Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie Chiron <e...@o...eu> tak oto plecie:
>
> Bo tak naprawdę- chłopcy lubią się popisywać przed dziewczynami (to
> normalka, ale uczenie się utrudnia), a jak dorastają- to zamiast myśleć o
> nauce- podniecają się koleżankami- i to mocno roznegliżowanymi, z tego,
> co obserwuję licealistki a nawet gimnazjalistki. Poza tym- na co uczyć
> na pracach ręcznych chłopców gotowania a dziewczęta naprawy sprzętów
> domowych?

I w tym momencie ucieszyłam się, że urodziłam się dziewczynką. Nie musiałam
się podniecać w szkole. Zwłaszcza przy naprawie sprzętu domowego.

Qra

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


60. Data: 2009-11-05 07:16:38

Temat: Re: Paulinie. (Szkoły).
Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Lis, 23:28, XL <i...@g...pl> wrote:
> Dnia Wed, 4 Nov 2009 03:03:21 -0800 (PST), J-23 napisał(a):
>
> > "Szkalne domy" Zeromskiego, sa mi blizsze ideowo, niz budowa nowych
> > swiatyni.
>
> "Szklane domy" Żeromskiego to tylko wynik jego chorych imaginacji podczas
> zaostrzeń syfilisu złapanego na skutek przypadkowych kontaktów seksualnych,
> kto wie czy także nie od owej świniarki w folwarku rodziców ciotki mojego
> TŻ...
> --
>
> Ikselka.

Do Twoich resentymentow, w stosunku do osob z panteonu tworcow-
artystow, ktorzy w swojej sztuce nie zajmowali sie religia i wiara,
nawet nie chce mi sie odnosc. Co to za roznica, czy ktos umarl na
syfilis, czy na AIDS. Wazniejsza jest jego tworczosc, i dorobek
artystyczny. Chyba ze, jak sadze wzbudza to u Ciebie jakies
niposkromione tesknoty, za zyciem tresciwym. Zyciem barwnym i
grzesznym. Najlepszy sposob na pokuse, to jej ulec!

J-23 itede

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 11


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

ROZPOZNANIE U FATSA
JOGI...
Amanita Design....
Cus dla Sraviego, syndrom kultury balkanskiej.
Histeria swinskiej grypy - C.D. :)

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

Dlaczego faggoci są źli.
samotworzenie umysłu
Re: Zachód sparaliżowany
Irracjonalność
Jak z tym ubogacaniem?

zobacz wszyskie »