Pecto Drill - Jak długo przyjmować

1. Data: 2007-10-07 06:42:49

Temat: Pecto Drill - Jak długo przyjmować
Od: " " <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lekarz zalecił mi przyjmować Pecto Drill 2 razy dziennie po 15ml. Kazał brać
lekarstwa przez 10 dni. Ale w instrukcji jest napisane, że leczenie objawowe
nie powinno być dłuższe niż 3 dni. Jak długo w takim razie powinienem brać
Pecto Dril ?

2. Data: 2007-10-07 20:02:55

Temat: Re: Pecto Drill - Jak długo przyjmować
Od: "ciupa" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> objawowe
> nie powinno być dłuższe niż 3 dni. Jak długo w takim razie powinienem brać

Maxymalnie do 5 dni

3. Data: 2007-10-07 20:17:05

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 7 Oct 2007 22:02:55 +0200, ciupa wrote:

> [...]

Chodzi między innymi o to, żeby laik nie zaserwował sobie tego leku sam,
bez konsultacji lekarza, i pijąc go objawowo dwa miesiące czy dłuzej nie
wyhodował sobie czegoś, z czym już trudniej sobie poradzić.

> Maxymalnie do 5 dni

Dlaczego akurat pięcu? I niby dlaczego nie dłużej?

Naprawdę uważasz, że wiesz lepiej, niż lekarz?

m.
Marek Bieniek (mbieniek at epic pl)
Różnica między PRL-em a RP jest taka jak między zakładem karnym,
a zakładem dla umysłowo chorych. (Marcin Wolski)

4. Data: 2007-10-07 20:41:04

Od: "ciupa" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Dlaczego akurat pięcu? I niby dlaczego nie dłużej?
>
> Naprawdę uważasz, że wiesz lepiej, niż lekarz?
Laik sobie nie zaserwuje sam Pecto drillu bo jest on na receptę... A żaden
szanujący siebie i swoją pracę farmaceuta mu tego nie sprzeda bez przepisu
lekarza...
Wiedziałam ze podana przeze mnie liczba 5 dni wywola dopiero dyskusję...
A co według Pana" między innymi "wpływa na to że producent na opakowaniu
napisał ze leczenie objawowe powinno trwać tylko 3 dni...Oczywiście
pomijając sugestię że ktoś może sam brać ten lek przez dwa miechy i coś tam
sobie wyhodować...
?Pozdr Kasia

5. Data: 2007-10-07 20:48:47

Od: "ciupa" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Dlaczego akurat pięcu? I niby dlaczego nie dłużej?
>
> Naprawdę uważasz, że wiesz lepiej, niż lekarz?

Oczywiście że nie... Ale osoba pisząca ten post widocznie nie wierzy skoro
chce potwierdzenia na grupie...Indywidualny przypadek ... i tak należy go
postrzegać...nie napisałam ze ma zrobic tak jak ja piszę.. Napisałam to co
wiem na temat stosowania tegoż leku...
A podejscie niektórych lekarzy zaznaczam poszczególnych lekarzy skłoniło
mnie do wiekszego zainteresowania co do stosowania leków przez nich
przepisanych....

6. Data: 2007-10-07 20:55:15

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

m...@N...gazeta.pl pisze:
> [...]
> nie powinno być dłuższe niż 3 dni. Jak długo w takim razie powinienem brać

A czy nie jest też napisane "o ile lekarz nie zaleci inaczej"?. Chyba
zawsze jest taka formułka :-).

Pozdrawiam
Ewa

7. Data: 2007-10-07 21:02:16

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 7 Oct 2007 22:41:04 +0200, ciupa wrote:

> Laik sobie nie zaserwuje sam Pecto drillu bo jest on na receptę... A żaden
> szanujący siebie i swoją pracę farmaceuta mu tego nie sprzeda bez przepisu
> lekarza...

Ale może znaleźć w domowej apteczce. Albo kupić od Ruskich.

> [...]
> napisał ze leczenie objawowe powinno trwać tylko 3 dni...Oczywiście
> pomijając sugestię że ktoś może sam brać ten lek przez dwa miechy i coś tam

Producent podaje wyraźnie, że (w stanach przewlekłych) lek z powodzeniem
można stosować i przez 4 tygodnie.

Nie mam pojęcia skąd Ci się wzięło akurat 5 dni. Jak sie domyślam - ot
tak - spod dużego palca. Mam rację? :)

A tak abstrahując od tej konkretnej sytuacji, nie raz tak się zdarza, że
nie wszystkie wskazania leków przebadane i dobrze udokumentowane są
obecne w charakterystyce produktu leczniczego. Czasami jest tak, że
stanowiska towarzystw naukowych czy wyniki publikacji są różne od ulotki
leku, stąd lekarz zastosuje go inaczej, niż jest napisane w uproszczonej
z konieczności informacji dla pacjenta. I wtedy to bynajmniej nie
znaczy, że lekarz jest zły i niedouczony.

8. Data: 2007-10-07 22:32:55

Od: " " <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea <e...@p...fm> napisał(a):

> A czy nie jest też napisane "o ile lekarz nie zaleci inaczej"?. Chyba
> zawsze jest taka formułka :-).

Właśnie w tym problem, że na ulotce Pecto Drillu nie ma klasycznej formułki "o
ile lekarz nie zaleci inaczej". Jest natomiast dwukrotnie powtórzone "Leczenie
objawowe powinno być krótkotrwałe (nie dłużej niż trzy dni).

9. Data: 2007-10-08 08:53:39

Od: Piotr Tajduś <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@g...pl napisał(a):

> Właśnie w tym problem, że na ulotce Pecto Drillu nie ma klasycznej formułki "o
> ile lekarz nie zaleci inaczej". Jest natomiast dwukrotnie powtórzone "Leczenie
> objawowe powinno być krótkotrwałe (nie dłużej niż trzy dni).

Erm... a może znaczenie ma tu słowo "leczenie objawowe" ? Zaznaczam, że
nie jestem specjalistą w tej dziedzinie więc jest to tylko sugestia, ale
o ile mi wiadomo czasami jest tak, że o ile długotrwałe przyjmowanie
leku może nie byc szkodliwe, to źle może się skończyć lekceważenie bez
konsultacji z lekarzem objawów, które ów lek usuwa... Może lekarz uznał,
że w tym przypadku nie trzeba innych środków...

Kolega Krótkofalowiec studjujący medyce prosze o kontakt !!!!
zwichnięcie stawu barkowego
Czeste zalatwianie sie
Laktuloza - jak długo można stosować ?
Palec się nie zgina