Re: Pedofilia czy nie

From: "michal" <6...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Pedofilia czy nie
Date: Sun, 20 Sep 2009 23:42:54 +0200

medea wrote:

> Oczywiście, ale nie każde dziecko sobie poradzi i to nie dziecko jest
> od tego, żeby walczyć z pedofilią, tylko dorośli. Poza tym nie z
> każdym pedofilem dziecko jest w stanie sobie poradzić. Jakiegoś
> brutalnego agresora bym nie zbajerowała tak łatwo.

Podałem Ci najskuteczniejszą metodę ochorony poprzez uczenie, jak
rozpoznawać. Nie jest to równoznaczne z cedowaniem obowiązków walki z
pedofilią na dziecko. Ty zdajesz się preferować likwidowanie przestępstwa w
fazie prawdopodobnego zmiaru. Nie bacząc na taką ewentualnośc, ze możesz
zrobić komuś krzywdę poza Twoim dzieckiem.
Ja uważam, że trzeba znać swoje miejsce. Że nie muszę znać się na
rozpoznawaniu zboczeń swoich sąsiadów na podstawie tego, co oglądają w swoim
komputerze. Nie mam poczucia misji zwalczania wszystkich potencjalnych
podejrzanych. Nie mam/nie miałem poczucia, że bez przerwy mojemu dziecku coś
grozi. I do tego bardzo jestem uwrażliwiony na szanowanie intymności każdego
i mam swiadomość tego, że bardzo łatwo można w dobrej wierze kogoś niewinnie
pomówić.
No i jeszcze to, o czym wspomniałem wcześniej: Z matkami dzieci w wieku
najbardziej narażonym na zainteresowanie pedofilów praktycznie nie da się
łatwo rozmawiać na ten temat. Nie męczmy się więc nawzajem i nie kąsajmy bez
potrzeby. :)

> Jak zobaczysz, że ktoś się do sąsiada włamuje, to pomyślisz, że to
> zabawa gości w partyzantkę? :/

Jeżeli będę pewny, że to nie wujek z ciocią do sąsiada przyjechali, to będę
interweniował. :)

> Ja nie zakładam, że noname od razu zgłosi sprawę na policję, tylko
> pogada z kolegą, zasięgną informacji, i to ewentualnie ten kolega -
> bezpośredni świadek - uzna, czy należy coś zgłaszać.

Tak mu doradziłem. :)

> No i oby tak było, to będzie super. A może to właśnie taka prowokacja,
> żeby sprawdzić, jaka jest reakcja studentów na przejawy pedofilii.

Pozostawianie włączonego kompa i podgłośnienie go tak, żeby ktoś musiał
interwniować - wygląda na prowokację :)

michał