Per analogiam.

1. Data: 2010-04-18 00:32:33

Temat: Per analogiam.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://fakty.interia.pl/polska/news/wielkie-pogrzeby
-na-wawelu,1466381,3
"Jednak według historyków, wszystkie te pogrzeby prześcignęła okazałością
ceremonia pożegnania marszałka Piłsudskiego, w której wzięło udział 300
tys. osób. Do Krakowa zjechały liczne delegacje zagraniczne z tak znanymi
osobistościami jak gen. Pierre Laval i marszałek Francji Philippe Petain
oraz hitlerowski premier Prus, Hermann Goering i gen. Fedor von Bock z
Niemiec. Przebieg pogrzebu był relacjonowany przez korespondentów ponad 100
zagranicznych redakcji."

No proszę, Goering? Petain? Zapewne wtedy też niektórzy u nas uważali jak
dziś, że teraz to już tylko przyjaźń i kochanie...
A tymczasem - o Goeringu pisac chyba nawet nie muszę, a o Petain'ie wkleję
za Wiki:
"Podczas II wojny światowej najpierw wicepremier w rządzie Paula Reynaud
(od 17 maja 1940), następnie premier Francji (od 16 czerwca 1940). 22
czerwca 1940 roku zawarł separatystyczne zawieszenie broni z Niemcami. 10
lipca 1940 Zgromadzenie Narodowe (połączone izby francuskiego parlamentu) z
pominięciem Prezydenta Republiki Alberta Lebrun uchwaliło przekazanie
nadzwyczajnych pełnomocnictw premierowi Petain . Na podstawie tych
pełnomocnictw Petain ogłosił się Szefem Państwa Francuskiego. Siedzibą
centralnej administracji Francji zostało uzdrowisko Vichy (rząd Vichy). Był
szefem tego rządu do 1944 roku, choć de facto od końca 1942 roku (niemiecka
okupacja terytorium Vichy po inwazji aliantów w Afryce Północnej) był już
tylko marionetką w ręku Niemców.

Podczas wojny prowadził politykę kolaboracji z okupantem, nie wciągając
jednak kraju bezpośrednio do działań wojennych. Po inwazji aliantów w
Normandii zgłosił w sierpniu 1944 wysłannikowi generała de Gaulle gotowość
przekazania władzy. Został przez Niemców internowany i wywieziony do
Niemiec. Odmówił wykonywania obowiązków głowy państwa, pozostając w
areszcie domowym.

W kwietniu 1945 powrócił dobrowolnie ze Szwajcarii do wolnej już Francji,
gdzie został zdegradowany, a następnie skazany na śmierć przez
rozstrzelanie. Z powodu podeszłego wieku Pétaina (89 lat) i jego zasług dla
Francji w I wojnie światowej generał Charles de Gaulle ostatecznie zamienił
mu karę na dożywotnie więzienie na wyspie Île d'Yeu, u zachodniego wybrzeża
Francji."

I dalej:
http://fakty.interia.pl/polska/news/wielkie-pogrzeby
-na-wawelu,1466381,3
"Marszałek Piłsudski zmarł 12 maja 1935 r. Nazajutrz przybył do Krakowa
gen. Bolesław Wieniawa Długoszowski z listem do metropolity Adama Sapiehy,
w którym prezydent RP prosił o przyjęcie zwłok marszałka na Wawelu.
Metropolita nie sprzeciwił się. Tuż po pogrzebie Piłsudskiego sporządził
notatkę, w której wyjaśnił, dlaczego zgodził się na ten pochówek.
Podkreślił w niej, że choć nie zgadzał się z wieloma poglądami marszałka,
to cenił jego wielkie zasługi. "Wolałem to zrobić z własnej inicjatywy, jak
czekać na naciski i zmuszony ustępować" - napisał Sapieha o decyzji
pochówku Piłsudskiego."

Tu akurat były przeszkody, więc i naciski byłyby na pewno - wszak Marszałek
nie był wzorem wiernego - ani męża, ani katolika, jak (chyba wszystkim)
wiadomo.

2. Data: 2010-04-18 03:18:28

Temat: Re: Per analogiam.
Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Kwi, 02:32, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
> [...]
> mu karę na dożywotnie więzienie na wyspie Île d'Yeu, u zachodniego wybrzeża

grzeby-na-wawelu,1466381,3
> [...]
> nie był wzorem wiernego - ani męża, ani katolika, jak (chyba wszystkim)

Pogrzeby Polakom udaja sie znakomicie. To jest taka nasza specjalnosc.
Do tego stopnia ze istnieje w naszej literaturze opis wspanialego
pogrzebu wielkiego Polaka, ktory to pogrzeb w ogole sie nie odbyl.
Gorzej kiedy trzeba racjonalnie postepowac. Kiedy warto przewidziec ze
okreslony splot obiektywnych okolicznosci moze spowodowac
nieodwracalne skutki. Takie logiczne zagadnienia na ogol Polakow nie
obchodza. Bo "zawsze jakos to bedzie". Po co zaprzatac sobie uwage
marginaliami, po co ponosic jakies koszty. Wazniejsza jest duma i...
dodatkowe premie. I tak, zabiera sie Pana Prezydenta starym
technologicznie samolotem. Ten Pan Prezydent zaprasza na poklad tegoz
samolotu kilkadziesiat osob. I leca do dzikiego kraju, gdzie
cywilizacja zatrzymala sie gdzies w latach 80-tych ubieglego wieku. W
mgle i bez zadnych zabezpieczen techniczno-technologicznych
pozwalajacych ladowac samolotem w trudnych warunkach, rozbijaja sie
miast zawrocic do kraju cali i zdrowi. Czym sie zajmuje Kancelaria
Prezydencka? Gdzie tu ochrona najwyzszego urzednika przez Biuro
Ochrony Rzadu? Za co ci ludzie otrzymuja pensje? O beznadziejnie
rachitycznej i slabej polskiej armii. O slabym poziomie wyszkolenia
zolnierzy, w tym i pilotow w szczegolnosci, leliej nie mowic. Warto
zauwazyc ze w stanie zagrozenia nikt z osob, ktore deklarowaly przylot
do Polski na pogrzeb p.Kaczynskich, do Polski nie przyleci. Bo ci
ludzie zachowuja sie racjonalnie! Nie atakuja szbelkami czolgow!

J-23itede...

3. Data: 2010-04-18 04:06:52

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"J-23" <k...@g...pl> wrote in message
n.googlegroups.com...

Jaki dowódca - takie rozkazy.

4. Data: 2010-04-18 09:22:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 17 Apr 2010 20:18:28 -0700 (PDT), J-23 napisał(a):

> I leca do dzikiego kraju, gdzie
> cywilizacja zatrzymala sie gdzies w latach 80-tych ubieglego wieku.

I tu się właśnie mylisz...

5. Data: 2010-04-18 09:32:45

Od: Marchewka <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

J-23 pisze:
> Czym sie zajmuje Kancelaria
> Prezydencka?

Tak naprawde powinny zostac wyciagniete konsekwencje karne. Ale
wiadomo... Bedzie jak zawsze.
I.

6. Data: 2010-04-18 17:31:31

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Kwi, 11:22, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> I tu się właśnie mylisz...

bylas w Rosji?

7. Data: 2010-04-18 18:14:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Apr 2010 10:31:31 -0700 (PDT), J-23 napisał(a):

> bylas w Rosji?

Tak, byłam, pamiętam Rosję sprzed 30 lat, ale mam też obraz bieżący - moja
bardzo bliska i liczna rodzina bywa tam kilka razy w roku od wielu lat, w
różnych miejscach i na różnych "poziomach". Postęp jest ogromny, w wielu
dziedzinach Rosjanie przeskoczyli nas o głowę.
Ale mnie chodziło o wysoki techniczny/technologiczny poziom, nie
cywilizacyjny, który Ty utożsamiasz ograniczająco jedynie z socjalnym - tu
faktycznie jest wiele do zrobienia.

8. Data: 2010-04-19 02:30:42

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Kwi, 20:14, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
> Dnia Sun, 18 Apr 2010 10:31:31 -0700 (PDT), J-23 napisa (a):

> Tak, by am, pami tam Rosj sprzed 30 lat, ale mam te obraz bie cy - moja
> bardzo bliska i liczna rodzina bywa tam kilka razy w roku od wielu lat, w
> r nych miejscach i na r nych "poziomach". Post p jest ogromny, w wielu
> dziedzinach Rosjanie przeskoczyli nas o g ow .
> Ale mnie chodzi o o wysoki techniczny/technologiczny poziom, nie
> cywilizacyjny, kt ry Ty uto samiasz ograniczaj co jedynie z socjalnym - tu
> faktycznie jest wiele do zrobienia.

>Postep jest ogromny, w wielu dziedzinach Rosjanie przeskoczyli nas o glowa .
w jakich dziedzinach?

>ktory Ty utozsamiasz ograniczaj co jedynie z socjalnym...
skad Ty to wiesz, co ja utozsamiam???

Ale powiem Ci o co mi chodzi, bo jak zwykle bedziesz wypisywac bzdury,
o tym co ja rzekomo mysle i czuje. Otoz, Rosja jest krajem
skorumpowanych korporacji, ktorych samowoli boja sie Rosjanie. Do
chwili obecnej w Rosji z Urzedow Panstwowych, z wojska, Milicji, i
innych instytucji panstwowych, nie udalo sie stworzyc wlasciwie
dzialajacych i niezaleznych organow majacych sluzyc do ochrony
obywateli Rosji. Jesli przyjac ze podstawowym warunkiem jest troj
podzial wladzy, to w Rosji jeszcze demokracji nie ma. Na dowod ponizej
link do hasla demokracja w Rosji:
http://www.google.pl/search?source=ig&hl=pl&rlz=1G1G
GLQ_PLPL262&=&q=demokracja+w+rosji&meta=lr%3D&aq=f&a
qi=&aql=&oq=&gs_rfai=

J-23 itede...

PS. "wiem ze nic nie wiem", to jest jedna z maksym Sokratesa. polecam
pod rozwage, bo to znaczy ze posiada sie swiadomosc wlasnej niewiedzy

9. Data: 2010-04-19 03:29:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Apr 2010 19:30:42 -0700 (PDT), J-23 napisał(a):

> [...]
> innych instytucji panstwowych, nie udalo sie stworzyc wlasciwie
> dzialajacych i niezaleznych organow majacych sluzyc do ochrony

Ale powiem Ci, o co MI chodzi, bo jak zwyjkle bedziesz wypisywac bzdury, o
tym, co ja rzekomo...: A W POLSCE SIĘ TO UDAŁO???

--
XL żałobnie

10. Data: 2010-04-19 07:50:33

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Kwi, 05:29, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Ale powiem Ci, o co MI chodzi, bo jak zwyjkle bedziesz wypisywac bzdury, o
> tym, co ja rzekomo...: A W POLSCE SIĘ TO UDAŁO???
>
> --
> XL żałobnie

Twoje slowa: ...który Ty utozsamiasz ograniczaj co jedynie z
socjalnym... (dziwna gramatyka, po polskiemu). Gdzie i kiedy to
powiedzialem? Dalej co Twoje pytanie wnosic ma do zagadnienia. W
jakiej dziedzinie Rosjnie "przeskoczyli nas o glowe", jak to
napisalas? Ale na pytanie cz w Polsce sa wprowadzane standardy
demokratyczne, odpowiem ze w duzym stopniu tak. Dodam ze oredownikiem
i osba czynnie wspierajaca demokratyzacje zycia w naszym kraju byl
zmaly tragicznie Pan Prezydent RP.

J-23 itede...

[OT] Spiskowa Teoria Dziejów
Jesteśmy jak Meksykanie...