Pesto

1. Data: 2001-07-22 18:25:35

Temat: Pesto
Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje ziola w tym roku rosna jak szalone, bazylia osiagnela rozmiary jakby
rosla we Wloszech a nie w Polsce:). Postanowilam sama zrobic pesto.
Wykorzystalam proporcje podane wieki temu na liste przez Magdalene Bassett.
Magdaleno, wielkie dzieki! Twoj przepis jest bardzo wygodny bo zawiera
ilosci na duza porcje i na bardzo mala (2 osoby). Do tej pory kupowalam
gotowe pesto w sklepie i dodawalam zima do sosow zamiast swiezej bazylii,
ale terz juz wiecej nie kupie- nie wytrzymuje porownania z domowym.
Ciekawa jestem czy Wasze ziola tez tak pieknie w tym roku sie udaly? Mam tez
male siewki rukwii (rucoli) i rownie male doswiadczenie w jej uprawie:) Opis
na torebeczce z nasionami jest bardzo skapy. Hodowal juz ktos z Was te
roslinke i ma juz doswiadczenie?

Kasia L.

1. Data: 2001-07-22 20:31:16

Temat: Re: Pesto
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

"Kasia L." wrote:

> [...]
> na torebeczce z nasionami jest bardzo skapy. Hodowal juz ktos z Was te

Mozna zrobic rowniez pesto ze swiezej kolendry (zielonych lisci) wedlug
tego samego przepisu. Lyzeczka pesto polaczona ze 1/2 szklanki smietanki
jest doskonalym sosem do roznych pierogow i makaronow, albo smazonej rukoli.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-07-23 07:13:55

Od: "Lilly was here" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A skąd wytrzasnęłaś orzeszki pinii ?

--
Lilly was here

1. Data: 2001-07-23 07:29:55

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia L." <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Ciekawa jestem czy Wasze ziola tez tak pieknie w tym roku sie udaly?

chyba todobry rok dla ziół, moje tez są okazale, np. taki rozmaryn,
bazylia..., bardzo mi smakuje twarozek albo serek typu fromage posypany
posiekanym rozmarynem ;-))

Mam tez
> male siewki rukwii (rucoli) i rownie male doswiadczenie w jej uprawie:)
Opis
> na torebeczce z nasionami jest bardzo skapy.

a skąd wytrzasnęłas te nasiona, juz kilka m-cy temu byly tu i na polskavege
dyskusje, gdzie kupić te nasiona ?pozdrawiam
Basia

ps. czy dawno byl przepis na pesto Magdy B.? Tez bym spróbowała go
zrobic....

1. Data: 2001-07-23 10:15:00

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> A skąd wytrzasnęłaś orzeszki pinii ?

hmm, ze sklepu? U mnie w najbliższym sklepie są (300m od domu).

Waldek

1. Data: 2001-07-23 10:26:32

Od: "brimpke" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A skąd wytrzasnęłaś orzeszki pinii ?

Jesli jestes z Warszawy to w "sezamie" w dziale warzywnym sa na wage i
niestety za kg zycza sobie 106zł.
pozdrawiam
Daga

1. Data: 2001-07-23 11:00:22

Od: Monika Bacińska-Wojewódka <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilly was here" <M...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> A skąd wytrzasnęłaś orzeszki pinii ?

Moja kolezanka zastapila je wczoraj zwyklymi orzeszkami "nerkowcami" i tez bylo
pyyyyszne
pesto!!!

:-) Monika

1. Data: 2001-07-23 11:40:11

Od: "T.A.P." <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam lipcowo,
oto przepis na pesto, chyba wg przepisu Magdy Basset

PESTO
4 szklanki przebranych, umytych i osuszonych lisci bazylii, bez
szypulek, bo
beda wlokna (liscie powinny byc ugniecione w tej szklance, ale nie na
kamien)
2 szklanki dobrej oliwy
1/2 lyzeczki soli
4 zabki czosnku
1 szklanka startego parmezanu
1 szklanka startego romano (albo 2 szklanki parmezanu, jak sie nie ma
romano)
4 lyzki podpalonych orzeszkow piniowych.

Wszystko zmielic w blenderze, najlepiej na 3-4 razy, przelac do formy i
zamrozic, albo uzyc natychmiast.
Magdalena

pozdrawiam Teresa Podolak

1. Data: 2001-07-23 11:40:34

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "T.A.P." <a...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> Witam lipcowo,
> oto przepis na pesto, chyba wg przepisu Magdy Basset
>

> PESTO

bardzo dziękuję ;-)))
ten sos stosuje się jako dodatek do sałatek?

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-07-23 11:56:43

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie. Najlepiej do makaronu spaghetti a także mięs.

Czy to znaczy, że może być podawany na ciepło, bo jakoś dziwnie mi się robi,
jak myślę o makaronie polanym zimną oliwą ( w końcu to podstawowy składnik
sosu) ?

pozdr.
Basia

Karpatka