Re: Pewność badań??????

From: ika <i...@s...wody>
Subject: Re: Pewność badań??????
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Date: Sat, 9 Jul 2005 10:38:12 +0200

Dnia 08.07.05, około 16:24, Looca bulgocze

> Np. badania na hiv, kiłę, WZW
> typu B i C, toksoplazmoza, borelioza itd.Czy mamy miec zaufanie czy w
> takiej placówce raczej nie ma mowy o pomyłce????

A dlaczego miałaby być pomyłka? To się rzadko zdarza, zwłaszcza jeśli
badanie jest wysokiej rangi jak np. HIV, gdzie za błąd musieliby drogo
zapłacić ;) Ja raczej ufam laboratoriom, chociaż widuję wyniki zupełnie
nieadekwatne (wyłącznie z badań dyżurowych) i wtedy się je powtarza.
Ogólnie badanie laboratoryjne ZAWSZE interpretuje się razem ze stanem
klinicznym pacjenta, więc jeśli robiłeś/łaś jakieś badanie i masz wynik
ujemny (w dodatku dwukrotnie i z niezależnych miejsc), a czujesz się
zdrowy/a, to nie widzę podstaw do niepokoju.

--
ika - umop apisdn