Re: Pianka poliuretanowa czy sprężyny Bonell-i - sofa tombea

From: Olek <i...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Pianka poliuretanowa czy sprężyny Bonell-i - sofa tombea
Date: Tue, 10 Mar 2009 14:00:40 -0700 (PDT)

On 9 Mar, 08:26, "Grzes" <p...@o...pl> wrote:
> Witam,
>
> Mam pytanie o mebel do spania.
> Generalnie ma być mebel tylko do spania, (czasem posiedzenia),
> i musi byś składany.
> Po różnych poszukiwaniach i testach mam na oku dwie opcje.
>
> Różnią się m in tym, że jedna ma materac z pianki poliuretanowej
> - jest twardsza, a druga opcja to sprężyny bonelli - miększe, lecz też
> dość twarde.
> "Podobno" na korzyść pierwszego spania - przemawia to, że materac jest
> twardszy i całkowicie plaski.
>
> Nie mam doświadczenia w spaniu na takich materacach, (wcześniej
> [...]

Witam

W zasadzie sam sobie częściowo odpowiedziałeś: sofa raczej nie nadaje
się do wygodnego spania. Zresztą masz sofę, to wiesz o co chodzi. Nie
wiem, jaki dokładnie system rozkładania mają sofy tej firmy, ale jeśli
powierzchnia spania po rozłożeniu składa się z 3 części, to bym sobie
darował i szukał czegoś bliżej 2-częściowej kanapy.

Co do materaca, jeśli "pianka" oznacza tradycyjną "gąbkę", to na pewno
bonell jest lepszy (co widać po cenie ;-)).
Chociaż przy naprawdę dobrej gąbce (gęstej) i odpowiedniej jej
grubości (minimum 15 cm) nie ma tragedii. Ale w sofie raczej takiej
grubej gąbki nie będzie.