Re: Piec gazowy dwufunkcyjny - jaka temperatura wody

From: "Piotr_boncza" <o...@m...com>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Piec gazowy dwufunkcyjny - jaka temperatura wody
Date: Sun, 12 Feb 2006 22:07:59 +0100

Uzytkownik "Pawel Lorek" <P...@o...pl> napisal w wiadomosci
news:dso55p$o28$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Witam,
>
> Od okolo 2 tyg. mam zainstalowany dwufunkcyjny piec gazowy. Wszystko
dziala
> w porzadku. Temperature wody do c.o. mam obecnie ustawiona na 60 stopni.
Do
> pieca podlaczony jest zewnetrzny regulator temperatury, calosc dziala tak,
> ze jak jest nizsza niz ustawiona w regulatorze (w dzien 20 st) to zalacza
> sie zalacza piec, grzeje wode nigdy nie przekraczajac ustawionych w piecu
> 60 stopni, az temperatura w pokoju bedzie jak trzeba.
>
> Moje pytanie jest nastepujace - jakie ustawienie temp. wody w piecu jest
> optymalne? Dodam, iz sama instalacja procz pieca jest stara - sa to
zeliwne
> kaloryfery w starym budownictwie.

Dobre i istotne pytanie. Musisz poeksperymentowac. Problem polega na tym, ze
przy nizszej temperaturze ustawionej na kotle rosnie sprawnosc. Komfort
cieplny i przegrzanie mieszkania bedza mniejsze. Niestety, moze dojsc do
sytuacji w której temperatura ustawiona na kotle bedzie zbyt niska.
Sterownik daje sygnal do grzania. Kociol sie wlacza, nagrzewa wode do
nastawionej temperatury (np 50'). Ta temperatura nie wystarcza, zeby
grzejniki nagrzaly mieszkanie do temperatury na sterowniku (20'). W efekcie
kociol pracuje caly czas zuzywajac wiecej gazu. Temperatura jaka ustawiasz
na kotle jest funkcja temperatury zewnetrznej. Gdy cieplej wystarcza 40-50'
gdy zimniej moze wymagac 70'. Te temperatury zaleza bezposrednio od mocy
(wielkosci) grzejników.
Czy na pozostalych grzenikach (w pomieszczeniach nie sterowanych
regulatorem) masz zawory z glowicami termostatycznymi? To, ze sa to starego
typu grzejniki nie jest zadna wada. Glowice spowoduja, ze tam temperatura
sie ustabilizuje i koszty grzania spadna.

pozdrawiam Piotr