Re: Piec gazowy dwufunkcyjny - jaka temperatura wody

From: "Arbiter" <n...@a...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Piec gazowy dwufunkcyjny - jaka temperatura wody
Date: Mon, 13 Feb 2006 00:37:11 +0100

Użytkownik "Pawel Lorek" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

> Obecne ustawione 60 stopni na piecu wystarcza (jak temp. w pomieszczeniu
> spada ponizej 20 to piec grzeje wode do 60 i w miare szybko jest 20 w
> pokoju). Chodzilo mi o to, czy np. ustawienie na 70 stopni (lub wiecej)
> zmniejszy zuzycie gazu? Rozumiem, ze w pomieszczeniach bedzie nadal ok. 20
> st (o co dba ten regulator) tylko inaczej sie nagrzewa (szybciej). Zatem
> te 20 st mozna osiagnac na rozne sposoby, ino nie wiem ktory najtanszy :)

jest to zagadnienie optymalizacji, na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi
dla każdego systemu. Musisz potestować u siebie

> temp. i badaniu "czy wystarczy" do ogrzania pomieszczenia do 20 st? Ale z
> drugiej strony - wiadomo, ze bedzie to trwac dluzej, skad mam wiedziec czy
> bedzie taniej (mniejszy gaz, ale jednak dluzej). Widac, ze problem
> bardziej skomplikowany niz mi sie na pocz. zdawalo :)

Prosty problem nie jest. Utrzymanie wyższej temperatury na kotle to większa
dawka gazu. Większa, ale krócej. Sprawnosc całego układu - pieca,
grzejników itp może być różna dla różnych systemów. Moim zdaniem nie warto
grzać np 90st na kotle, ani też 40 stopni. Dla gazu 65 powinno być ok.
Posiadasz stare grzejniki i dużo wody w obiegu - co za tym idzie,
bezwładnosć układu będzie spora - przy temperaturze mniejszej na kotle
powinno to zagwarantować dobra stabilnosć cieplną w pomieszczeniu.

jesli chodzi o CWU, to około 50 jest ok - tutaj IMHO nie ma sensu więcej
grzac