Pieczona pierś kurczaka

1. Data: 2003-03-18 16:06:08

Temat: Pieczona pierś kurczaka
Od: "Anna" <a...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Macie jakieś sprawdzone przepisy a właściwie jeden
przepis na pieczoną pierś kurczaka??

--
Anna
a...@f...onet.pl

1. Data: 2003-03-18 20:02:30

Temat: Re: Pieczona pierś kurczaka
Od: "Bask" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna" <a...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> Macie jakieś sprawdzone przepisy a właściwie jeden
> przepis na pieczoną pierś kurczaka??
>
> --
> Anna
> a...@f...onet.pl

Przepisow na piersi kurzece jest sto tysiecy i jeszcze jeden. Ale poniewaz
prosisz o jeden to podaje jeden ze sprawdzonych ( dla purystow grupowych,
to nie jest moj przepis ale nie wiem skad sie znalazl kilka lat temu w moim
zestawie, przykro mi ale nie znam autora )
Kurczak z brandy i sliwkami
6 filetow z piersi kurczaka
100 gr suszonych sliwek
50 ml brandy ( moze byc 100 ale 50 wtedy trzeba wypic przed przygotowaniem
dania )
1 lyzeczka rozmarynu
1 szklanka soku jablkowego
3 zabki czosnku
1 cebula
lyzka masla
sol, pieprz
125 ml smietany
2 lyzki soku z cytryny

1. Posiekac cebule ( moze byc na pol lasterki )
sliwki pokroic w paski. Przyprawic to sola i pieprzem wlac brandy i
zagotowac . Odstawic.
2. Umyte i osuszone piersi natrzec sola, zmiazdzonym czosnkie i pieprzem.
Rozgrzac na patelni olie jak jest goraca dodac maslo, obsmazyc piersi na
srednim ogniu a gdy sie przyrumienia zmniejszyc ogien, wlac sok jablkowyu,
tymianek i dusic przez ok. 15 minut. Od czasu do czasu przewracac na druga
strone.
3. Dodac sos ze sliwek i brandy, trzymac na ogniu jeszcze ok. 5 minut. W tym
czasie ubic trzepaczka smietane z sokiem cytrynowym, szczypta soli i cukru
pudru.
4. wylozyc na polmisek piersi, polac sosem i udekorowac bita smietana. Mozna
podawac z ryzem.
To bylo rzeczywiscie dobre. Polecam
Pozdrowienia
Bask

1. Data: 2003-03-18 20:42:17

Od: "Piotr Kosela" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bask" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> Kurczak z brandy i sliwkami

Hmmmm... Mi to bardziej pasuje na schab ze śliwkami, bo kurcze to w
bardziej delikatnych dodatkach (no chyba, że "supermarketowe
supertanie superkurcze superblade" [copyright by Pe Ka po trzech
....heeeeepp!.... piwach), ale może my (ja i trzy piwa) się mylimy i
kiedyś spróbujemy....

PS. Proszę nie wypominać mi cycków kurzęcych [(C) by grupa
pl.rec.kuchnia - nie pamiętam kto] z rusztu w marynacie do cielęciny
;-) - i tak były pycha ;-P

--
Pzdr
Pe Ka

1. Data: 2003-03-19 08:55:43

Od: "Agata Mryczko" <a...@g...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna" <a...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> Macie jakieś sprawdzone przepisy a właściwie jeden
> przepis na pieczoną pierś kurczaka??

przyznaje sie bez bicia ze jescze go nie probowalam ale brzmi apetycznie
wiec chyba powinien byc dobry (sprobuje jak pojade do domku ale obawiam sie
ze moga byc duuze "ale" co do niektorych skaldnikow)
PIERSI KURCZAKA NA SOSE MANDARYNKOWYM.
2 piersi z kurczaka,1/2 lyzki brendy,1/2 lyzeczki miodu,4 lyzki oliwy, bialy
pieprz, sol, natk apietuszki(do przybrania)
sos mandarynkowy: 3 mandarynki,1 pomidor,1/2 lyzeczki miodu,1/2 lyzeczki
soku z pomaranczy,1 lyzeczka soku z cytryny,4lyzki smietany 22%, sol pieprz
cayene

Mieso umyc osuszyc, brandy wymieszac z miodem,2 lyzkami oliwy,pieprzem
sola.Powstalym sosem posmarowac filety i odstawic na 15 minut w chlodne
miejsce.Usmazyc z obu stron, potem przechowywac w ceiple.Przygotowac sos
mandarynkowy: mandarynki obrac, podzielic czastki, wykroiic z blonek
miazsz.POmidor spazyc obrac i pokroic na cwiartki.DO sosu powstalego podczas
smazenie filetow wlac sok pomaranczowy i cytrynowy, miod, wymieszac, wlozyc
czastki mandarynek i pomidor, doprawic sola i peprzem, gotowac kilka
minut.Zdjac z ognia polaczyc ze smiatana.FIlety polozyc na sosie przybrane
listkami natki, zryzem na sypko bad zxbagietka

aaa przepis wziety z "Kuchni"

--
Pozdrawiam cieplutko
"agatonek"czyli Agata Mryczko

1. Data: 2003-03-19 17:57:33

Od: "Anna" <a...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdecznie dziękuję wszystkim za odp.

--
> [...]
Użytkownik "Anna" <a...@f...onet.pl> napisał
w wiadomości news:b57g3e$25jl$1@foka1.acn.pl...
> Macie jakieś sprawdzone przepisy a właściwie

Co podac.
Pędzelek albo inny przyrząd do "tytłania"
RE: zrobiłam krem
Re: zrobiłam krem
ciasto do pizzy na cienkim spodzie