Piekarnik Pomoc!!!

1. Data: 2003-03-03 07:28:00

Temat: Piekarnik Pomoc!!!
Od: "M@rek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam Grupowiczów!!!
Czy ktoś z szanownych kuchmistrzy
niewie jak wyczyścic zabrudzony piekarnik
/bardzo zabrudony/ :(((
z góry wielkie dzieki za info!!!!

ja juz próbowałem ale bez skutku

pozdrowieniem Marek

1. Data: 2003-03-03 12:42:14

Temat: Odp: Piekarnik Pomoc!!!
Od: "Piotr Onikki-Gorski" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czym probowales? Bo jest taki spray czyszczacy specjalnie do piekarnikow
(ja kupilem w Tesco). Mi pomogl (wprawdzie nie mialem BARDZO zabrudzonego,
ale dosc :)))

Piotrek

1. Data: 2003-03-03 12:49:14

Temat: Re: Piekarnik Pomoc!!!
Od: "ola" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A CZY TEN SPRAY JEST NA BAZIE JAKIEGOŚ KWASU???? JEŚLI TAK, TO CZY NIE
OBAWIAŁEŚ SIĘ O WŁASNE PŁUCA I OCZY PODCZAS JEGO UŻYWANIA???
TEŻ ZAKUPIŁAM COŚ PODOBNEGO, FAKT, CZYŚCI NIEŹLE, ALE MIAŁAM WRAŻENIE, ŻE MI
PŁUCA WYJDĄ
Pozdrowionka
Ola

1. Data: 2003-03-03 12:51:39

Od: "Piotr Onikki-Gorski" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ola ma racje. Trzeba z tym srodkiem uwazac, wietrzyc pomieszczenie itd. Ale
trudno - cos za cos: jak sie zapuscilo piekarnik, to trzeba powdychac troche
kwasow ;)))

Piotrek

1. Data: 2003-03-03 15:55:57

Od: Cyprian Lesniak <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ola wrote:

> [...]
> OBAWIAŁEŚ SIĘ O WŁASNE PŁUCA I OCZY PODCZAS JEGO UŻYWANIA???
> TEŻ ZAKUPIŁAM COŚ PODOBNEGO, FAKT, CZYŚCI NIEŹLE, ALE MIAŁAM WRAŻENIE, ŻE MI

Nie wiem czy to ten sam srodek ale te same wrazenia. Ile szkody to swinstwo
zrobilo moim oczom i plucom tego niestey nie wiem.Srodek ktory ja stosowalem, to
sadzac z zapachu i prob zmycia (sliskie) to jest raczej lug a nie kwas. Swinstwo
zrace okropnie.

Poczytaj co mnie spotkalo i uniknij tych samych bledow.
Jak czyscilem piekarnik troche mi sie pochlapalo na nowiutkie granatowe spodnie
z dresu. Natychmiast zdjalem i wypralem. Niestety spodnie do wyrzucenia z powodu
odbarwien jakie pozostaly w miejscach gdzie byly pochlapane.
Jak czyscilem okap nad kuchenka chlapnal mi ten srodek na noge, troche powyzej
kolana. Pieklo dosyc mocno. Namoczona w wodzie szmatka wytarlem ile moglem.
Dalej pieklo, ale wiecej nie reagowalem. Chcialem szybko skonczyc to smierdzace
czyszczenie.
Jak po kilku minutach w koncu wymylem piekace miejsce to mialem dziure srednicy
2 cm w skorze. No moze przesadzam. Niezupelnie dziura, ale zaognione bardzo
bolace miejsce. Na drugi dzien powstala rana. Goila sie paskudnie. Do dzisiaj
(ponad rok) mam porzadna blizne i wyglada ze na zawsze juz bedzie widoczna. A
wiec uwaga.

1. Data: 2003-03-04 05:21:38

Od: "M@rek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki Wam za pomoc jakos musze sie do tego zabrac
z pozdrowieniem Marek

1. Data: 2003-03-04 10:13:30

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> witam Grupowiczów!!!
> Czy ktoś z szanownych kuchmistrzy
> niewie jak wyczyścic zabrudzony piekarnik

Nie bardzo przekonuje mnie Amway, ale jest pare produktow, ktore sobie
chwale, m.in zel do czyszczenia piekarnikow. Stosuje raz na jakis czas z
calkiem pozytywnym skutkiem. Do butelki dolaczona jest mala szczoteczka,
ktora nakladasz zel na zabrudzenia( trzeba to robic w rekawiczkach), po pol
godzinie zbierasz ten caly szuwaks i po sprawie. W przypadku silniejszych
zabrudzen- powtorka.
Na pewno jest to zrace, trzeba dokladnie potem umyc piekarnik. Ale cos za
cos...

Pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2003-03-04 10:40:23

Od: "anet" <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zabrudzen- powtorka.
> Na pewno jest to zrace, trzeba dokladnie potem umyc piekarnik. Ale cos za

A czy można to stosowac do piekarnika z funkcja samoczyszczenia (ha ha ha)
jest on pokryty taka specjalną powłoka "samoczyszczącą". Niestety też go
zapusciłam.

Anet

1. Data: 2003-03-04 11:01:09

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "anet" <a...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
> jest on pokryty taka specjalną powłoka "samoczyszczącą". Niestety też go

Pojecia bladego nie imieju. Na odwrocie jest napisane: "STOSOWAC JEDYNIE W
EMALIOWANYCH PIEKARNIKACH. Nie stosowac na aluminium, powierzchniach
matowanych lub chromowanych"
Pozostaje pytanie, co to jest ta powloka samoczyszczaca( czegos takiego nie
mam) i czy jej wodorotlenkiem sodu nie zniszczysz. Mozna by bylo sprobowac
na jakims odcinku piekarnika.

Pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2003-03-04 14:30:53

Od: "Marek Rz." <n...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest on pokryty taka specjalną powłoka "samoczyszczącą". Niestety też go

Teoretycznie emalia powinna się czyścić samoczynnie podczas
normalnego użytkowania piekarnika. 'Działenie emalii jest ciągłe,
najbardziej tłuste plamy stopniowo zanikają, a zanieczyszczenia nie będą się
odkładać', ale jak to nie pomoże, to w dalszej części instrukcji do
piekarnika Amica piszą, że w przypadku bardzo silnych zabrudzeń 'załączyć
piekarnik na około 2 godziny przy temperaturze nastawionej na 250*C, jeśli
resztki potraw są małe to proces można skrócić. Spalone resztki po procesie
samoczyszczenia należy wymieść.' Resztę umyć wodą z płynem i wytrzeć. A
najlepiej czyśćic piekarnik jak jeszcze jest ciepły, a resztki miękkie,
nawet jeżeli coś wyschnie to można użyć nylonowej szczotki.

A co do żrących preparatów, to odradzam użycia w przypadku emalii
katalitycznej (samoczyszczącej), zniszczy ją i w miejscach użycia preparatu
'chlapaki' z pieczenia będą przywierać jeszcze bardziej.

Pozdrawiam.
Beya

Pusta lodówka
R.Makłowicz 26.01.2003