Piekarnik gazowy czy elektryczny?

1. Data: 2002-09-25 09:40:56

Temat: Piekarnik gazowy czy elektryczny?
Od: "Flowera" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

witajcie
chcialabym Was prosic o porade
zamierzam kupic nowa kuchenke no i wlasnie nie wiem czy wybrac piekarnik
gazowy czy elektryczny do tej pory mialam gazowy
Jaki kupic chodzi mi oczywiscie najbardziej o jakosc pozniejszych wypiekow
chce zeby byla jak najlepsza
(nie o oplaty i cene)
pozdrawiam
flowerka

______________ ICQ#:
39287498 Current ICQ status: + More ways to contact me i See more about me:
______________

1. Data: 2002-09-25 09:43:40

Temat: Re: Piekarnik gazowy czy elektryczny?
Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miałam kiedyś gazowy a teraz elektrycznych. Dla mnie lepszy elektryczny.
Pozdr. - Gośka (Lublin)

______________

1. Data: 2002-09-25 10:14:32

Od: XaN <x...@m...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gośka z Lublina" <g...@w...pl> wrote in

> Miałam kiedyś gazowy a teraz elektrycznych. Dla mnie lepszy
> elektryczny. Pozdr. - Gośka (Lublin)

To tez zalezy. Wiadomo, ze stare piekarniki gazowe byly lipne,
ale teraz jest troche inaczej. W tej chwili mam elektryczny
i jest w porzadku, jednak gazowy tez ma swoje zalety
(jest hm.. bardziej 'dynamiczny' a poza tym gaz jest tanszy).

--
[ `Y$b. _,dP"^^^"Y$b. $$b. ,$$P""|GG: #393759 x...@m...art.pl ]
[ `Y$bdP' ,g=-.$$ $$$b. ,$P' : B409BA0801CD21C3624152647A4F2053]

1. Data: 2002-09-25 10:56:46

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Flowera <b...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ams0bf$ad$...@n...tpi.pl...

> gazowy czy elektryczny

> flowerka

Ja, majac elektryczny, coraz bardziej sklaniam sie do decyzji o wymianie na
gazowy. Warunek - gazowy ale bardzo dobry, nowoczesny, renomowanej firmy,
szeroki na 60 cm. O ile sobie przypominam, Waldek Krzok taki ma i uwaza za
najlepszy. Nie wiem jak w Polsce z dostepnoscia na rynku - standartem sa
Amica lub Wrozamet, najczesciej nie do zabudowy i np. Amica piecze nierowno,
bo dysze umiejscowione sa tylko od przodu komory. Moze Waldek odezwie sie
jak przeczyta watek?
Moj piekarnik elektryczny, choc byl drogi, nowoczesny, napakowany
elektronika, z czasem coraz bardziej mnie rozczarowuje. Mysle, ze zywy ogien
to jest to. Wtedy jest naturalny termoobieg a nie wysuszajacy wiatraczek. I
plyty kuchennej gazowej tez bym nie zamienila, nawet na najnowoczesniejsza
kosmiczna indukcyjna, choc pewnie byloby mnie na nia stac. Jedyna zaleta wg.
mnie to latwosc sprzatniecia. Nowoczesne plyty gazowe sa tak wyposazone w
zabezpieczenia itp. ze nie ma powodu sie obawiac ulatniania gazu.

Pozdrowienia, Agata Solon, naturalna

1. Data: 2002-09-25 11:15:21

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Agata Solon:

> [...]
> bo dysze umiejscowione sa tylko od przodu komory. Moze Waldek odezwie sie

jezdem!

Mam gazowy, zabudowany i uważam, że jest świetny. Ma dmuchawę, czyli
jest termoobieg. Ma też dodatkową grzałkę 2.2kW elektryczną u góry, tak,
że można zapiekankę czy coś tam zrobić, gdzie cała reszta ma być
niżejtemperaturowa.
Jedynym mankamentem jest brak możliwości regulacji temperatury w
zakresie 50-100C, no i przydałby się też regulator mocy grzałki, ale
tego to tylko czasami brakuje.

> [...]
> mnie to latwosc sprzatniecia. Nowoczesne plyty gazowe sa tak wyposazone w
> zabezpieczenia itp. ze nie ma powodu sie obawiac ulatniania gazu.

płyty za diabła nie chcę elektrycznej, czy indukcyjna, czy halogenowa
czy inne. Gaz to je ono!

Waldek

1. Data: 2002-09-25 14:44:06

Od: Vefour <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata Solon wrote:
> [...]
> mnie to latwosc sprzatniecia. Nowoczesne plyty gazowe sa tak wyposazone w
> zabezpieczenia itp. ze nie ma powodu sie obawiac ulatniania gazu.

Duzo zalezy od jakosci - pracowalem na roznych, siemensach, amicach,
mastercookach, la cornue. Jak ktos pozna piekarnik i umie go
wykorzytsac, to wiekszosc jest OK - np. la cornue mialem dwa, obok
siebie, gazowy i elektryczny - oba byly super, ale gazowe troche mniej
precyzjne w ustawianiu temperatury, wiec ciasta robilem w elektrycznym.
Fajne byly takie no name elektryczne, ktore mialy oddzialnie nastawiane
temperatury grzalek gornych i dolnych. Cuda mozna bylo z tym zrobic. A i
tak nic nie przebije pieca parowo konwekcyjnego, takiego
restauracyjnego. Tyle marzenia.

Teraz mam elektryczny miele i jest o niebo lepszy od wszytskich innych
elektrycznych. Po pierwsze zamiast typowego wiatraczka ma "polkonwekcje"
- wciaga powietrze, ogrzewa go i wydmuchuje cieple. Bardzo precyzjny,
bardzo szybki, swietna sonda, idealny do sprzatania. Temperatury od 30 -
300 C, a wiec poezja. Polecam z calego serca. Domowej wersji gazowej
(znaczy sie made in Amica, la cornue bym gdzies jeszcze zmiscil :) bym
nie chcial, glownie z powodu trudnosci w operowaniu precyzjnym
"trzymaniem" temperatury, np. przy bezach. No i wspomniana funkcja
polkonwekcji jest super.

Jeszcze jedna uwaga a propos indukcyjnej plyty. Zawsze uwazalem, ze gaz
jest the best, a plyty ceramiczne sa bardzo slabiutkie. Ostatnio
fundnalem sobie obok gazu plyte induukcyjna, a co, jak szalec to szalec,
nowoczesnosc. Jest obledna. Genialna. Bardzo szybka (znacznie szybsza od
nawet bardzo silnych palnikow gazowych), idealnie redukuje temperatury w
dol, swietnie sie reguluje w zakresie malych temperatur (wreszcie bez
nerwow sos hoelnderski na planiku a nie w kapieli wodnej) nie do
porownania ze zwykla elektryczna. Poniewaz ceny zaczynaja byc zblizone,
polecam. Po raz pierwszy mam cos, co IMHO przewyzsza gaz, albo co
najmniej mu dorownuje.

V.

1. Data: 2002-09-25 15:45:41

Od: "almadka" <a...@W...TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> witajcie
> chcialabym Was prosic o porade
> zamierzam kupic nowa kuchenke no i wlasnie nie wiem czy wybrac piekarnik
> gazowy czy elektryczny

Ja w tej chwili uzywam piekarnika elektrycznego, dlatego, ze projektujac
kuchnie chcialam, zeby piekarnik byl wbudowany w szafke na wysokosci nie
wymagajacej schylania sie :)))). Piekarnik sobie chwale, firmuje go BOSCH i
wszystko sie w nim pieknie udaje. Ale...i tak wole gazowe piekarniki, bo
nich udawalo sie jeszcze piekniej:)

pozdr.
almadka

1. Data: 2002-09-25 16:17:53

Od: "Federika" <f...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Flowera"
> [...]
> gazowy czy elektryczny do tej pory mialam gazowy
> Jaki kupic chodzi mi oczywiscie najbardziej o jakosc pozniejszych wypiekow

Jakis czas temu slyszalam(?), czytalam(?), ze po upieczeniu w piekarniku
gazowym potrawa jest 'nafaszerowana' dwutlenkiem wegla.
Prawda to, czy falsz?

pozdry
F.

1. Data: 2002-09-25 16:41:33

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:3...@u...fu-berlin.de...

> Gaz to je ono!
>
> Waldek

Howgh!!

Agata

1. Data: 2002-09-25 16:47:02

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Federika <f...@N...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:amsnlf$lmm$...@s...icm.edu.pl...

> Jakis czas temu slyszalam(?), czytalam(?), ze po upieczeniu w piekarniku
> gazowym potrawa jest 'nafaszerowana' dwutlenkiem wegla.
> [...]
Twoje pluca tez sa nafaszerowane przed wydechem dwutlenkiem wegla, nie
mowiac o coca coli i mineralnych gazowanych...;o)). Zgroza to by byla gdyby
chodzilo o tlenek wegla czyli czad. Czadowe wypieki, hmmm....On grozny
jest wdychany, natomiast konsumpcja w ciescie... ej, chyba ktos jakies
ekobrednie wymyslil. A moze ktos wie lepiej?

Agata Solon, naturalna

wolowina marynowana z grilla help
waga
Prosta kolacja dla wegetarian - ratunku
przepis na chleb bialy , razowy i bylkikaizerki
Kotlety z piersi indyczej/Obiad w pol godziny