Piękny pogrzeb

11. Data: 2018-08-09 23:10:37

Temat: Re: Piękny pogrzeb
Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-09 o 22:55, XL pisze:

> W sumie to nie rozumiem tych ateistów.

Nic dziwnego. Nie tylko tego nie rozumiesz.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

12. Data: 2018-08-10 04:44:23

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Trybun" <c...@j...ru> wrote in message

> Współczuje.

Ale czego tu współczuć?? Że podoba mi się niereligijny pogrzeb?

> Twoja też jest wymyślona.

Moja co? Nadzieja? Ja nie mam żadnej nadziei na życie po śmierci.
Chyba nie przemyślałeś zbytnio tej odpowiedzi...

> Uważasz że lepiej utonąć niż chwycić się brzytwy?

Nie rozumiem. Uważam, że nie ma sensu łudzić się na to, że
po śmierci jest jakaś "nadzieja" bo nic na to nie wskazuje że jest.
Gdzie tu brzytwa? Gdzie tu jakieś topienie się? Wytłumacz!

13. Data: 2018-08-10 04:46:11

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Wiem że jest was więcej, jednak stanowicie tylko margines ludzkości.

Z bycia w większości czerpiesz otuchę i wsparcie? :-)
To raczej symptomatyczne dla ludzi słabych...

14. Data: 2018-08-10 15:39:31

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-09 o 21:55, k...@g...pl pisze:
> katolicy stanowią 17,7% ludzkości
> taki większy margines

Ja o tych tzw - niewiernych, o tym jak mało ich jest.

15. Data: 2018-08-10 15:40:15

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-10 o 04:46, Pszemol pisze:
> "Trybun" <c...@j...ru> wrote in message

> Z bycia w większości czerpiesz otuchę i wsparcie? :-)
> To raczej symptomatyczne dla ludzi słabych...

Nie,.

Poza żyjącymi swoimi urojeniami - zarozumialcami, każdy człowiek jest
słaby.

16. Data: 2018-08-10 15:40:25

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-09 o 19:30, XL pisze:

> Świetna replika :-)

;-)

17. Data: 2018-08-10 15:42:15

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-10 o 04:44, Pszemol pisze:
> "Trybun" <c...@j...ru> wrote in message

> Ale czego tu współczuć?? Że podoba mi się niereligijny pogrzeb?

Wiary że po zakopaniu zwłok do ziemi wszystko się skończyło.

> Moja co? Nadzieja? Ja nie mam żadnej nadziei na życie po śmierci.
> Chyba nie przemyślałeś zbytnio tej odpowiedzi...

Że jej nie ma, to też trzeba było wymyślić - wszyscy wokół że
nieboszczyk nie na darmo znosił ciężary cielesnej egzystencji, a Ty że
jednak zupełnie niepotrzebnie się trudził.

> Nie rozumiem. Uważam, że nie ma sensu łudzić się na to, że
> po śmierci jest jakaś "nadzieja" bo nic na to nie wskazuje że jest.
> Gdzie tu brzytwa? Gdzie tu jakieś topienie się? Wytłumacz!

Brzytwa to nadzieja która wielu ludziom pozwala w miarę znośnie
egzystować, widzą w tym sens. Ty jak widać to odrzucasz,. co  Cię tak
właściwie trzyma przy życiu i widzisz w nim sens?

18. Data: 2018-08-10 15:50:15

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Ja o tych tzw - niewiernych, o tym jak mało ich jest.

Wiara w nic to też wiara :-)

--
XL

19. Data: 2018-08-10 15:52:54

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> [...]
> nieboszczyk nie na darmo znosił ciężary cielesnej egzystencji, a Ty że
> jednak zupełnie niepotrzebnie się trudził.

He he :-)

> Brzytwa to nadzieja która wielu ludziom pozwala w miarę znośnie
> egzystować, widzą w tym sens. Ty jak widać to odrzucasz,. co  Cię tak
> właściwie trzyma przy życiu i widzisz w nim sens?

No bo chyba nie jest to pewność śmierci :-)

--
XL

20. Data: 2018-08-10 17:34:12

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-10 o 15:42, Trybun pisze:

> Wiary że po zakopaniu zwłok do ziemi wszystko się skończyło.

Wiarą jest tylko to, że się nie skończyło.

> Że jej nie ma, to też trzeba było wymyślić

Nie. Trzeba było wymyślić, że coś jest.

>- wszyscy wokół że

Nie wszyscy.

> nieboszczyk nie na darmo znosił ciężary cielesnej egzystencji,

To, że ktoś własne życie traktuje jak ciężar, to jego prywatna sprawa.
I nie znaczy to, że życie jest ciężarem.

Skoro po śmierci "coś" jest, to po co się męczysz życiem?

> a Ty że
> jednak zupełnie niepotrzebnie się trudził.

Niektórym nie chce się samemu sobie zrobić coś do żarcia, bo traktują to
jako trudy życia. Aż dziwne, że z głodu nie umierają.
Po co w ogóle tak trudzić się oddychaniem czy zawiązywaniem sznurowadeł,
skoro można umrzeć i cieszyć się życiem wiecznym?

> Brzytwa to nadzieja która wielu ludziom pozwala w miarę znośnie
> egzystować, widzą w tym sens. Ty jak widać to odrzucasz,. co  Cię tak
> właściwie trzyma przy życiu i widzisz w nim sens?

Mnie przy życiu trzyma to, że po śmierci nic nie ma, dlatego właśnie
warto żyć i wykorzystać ten czas.

Ciekawsze jest pytanie, co ciebie trzyma przy życiu, zamiast od razu
zacząć korzystać z życia wiecznego po śmierci? Dlaczego marnujesz czas
na trudy życia?

Pozdrawiam
Piotr

Każdy kto tutaj pisze