Pieniądze na ślubie

11. Data: 2002-02-26 12:48:16

Temat: Re: Pieniądze na ślubie
Od: Alex Jańczak <o...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sunnta <j...@p...onet.pl> w artykule news:a5fvgb$c02$1@news.onet.pl
napisał...

> polecam dobrą książkę kucharska zawsze sie w domu przyda

Albo wałek do ciasta - przy pierwszej awanturze będzie jak znalazł

Olka(p,nmsp)
--
**/|_/|*********************************************
***********

12. Data: 2002-02-26 12:49:35

Od: "Ejka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Za trzy tygodnie wybieramy się na ślub naszej przyjciółki. Ostatni raz
uczestniczyłam w takiej imprezie w zeszłym roku dlatego też postanowiłam
zapytać naszych wspólnych przyjaciół, którzy również zostali zaproszeni ile
zamierzają włożyć do koperty. Okazało się, że minimalna kwota to ok. 200 zł.
Pozdrawiam. Ewa

13. Data: 2002-02-26 13:05:50

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Alex Jańczak wrote:

> Albo wałek do ciasta - przy pierwszej awanturze będzie jak znalazł

To lepsze na paniejski - jako, ze przyda sie tylko slubnej ;)
pzdr
agi

14. Data: 2002-02-26 13:59:50

Od: "Aisa" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wszystkim za odzew.
Postanowiłam że damy nieparzystą sumę :) będzie to więc 300 zł no chyba, że
jakimś cudem wpadnie mi troszke więcej pieniędzy to podwyższe tą sume :)
W sumie to rodzina i orientują się jak jest nasza sytuacja finansowa więc ze
strony panny młodej problemu nie będzie. Ciekawa jestem jakie atrakcje nas
czekają :) To ma być tradycyjny wiejski ślub. A wiecie czego najbardziej się
boje ? Siostra mojej mamy była ostatnio u swojego męża w rodzinie na weselu
i tam jest taki zwyczaj, że po rosołku odczytuje się życzenia dla młodych i
informuje ile kto dał. To chyba jakiś wyjątek weselny, bo pierwszy raz
spotkałam się z czymś takim mam tylko nadzieję, że nie doświadcze tego :)

Pozdrawiam Joanna

15. Data: 2002-02-26 14:06:12

Od: "Sunnta" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aisa" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> informuje ile kto dał. To chyba jakiś wyjątek weselny, bo pierwszy raz
> spotkałam się z czymś takim mam tylko nadzieję, że nie doświadcze tego :)

zwyczaje ślubne są różne na jednym młodzi dziękowali rodzicom i chrzestnym
wypadło sztucznie
i jeszcze był tam zwyczaj że teściowa kupuje ubranie młodej
Joanna

16. Data: 2002-02-26 14:08:11

Od: "Anyia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aisa <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a5fhm1$glh$...@n...onet.pl...
> symbolicznie. No właśnie ale to symbolicznie to _mi_ się_ tak_wydaje_ a
jak
> jest z Wami ? Czy dołączyć do kartki z życzeniami 50 lub 100 zł czy lepiej
> powstrzymać się od takiego gestu ?

W sprawie pieniedzy Ci nie pomoge, ale.... :-)

Nasze wesele bylo co prawda prawie 5 lat temu, ale pamietam kilka prezentow,
ktore do tej pory wspominam baaardzo cieplo:
*plyty kompaktowe (dwie; wczesniej przyjaciolka mojego meza sprawdzila czego
sluchamy)
*dwie walizki (do tej pory w uzyciu i bardzo je cenimy), jakas polska
solidna firma
*jedna bardzo duza walizka (uzywana przez nas przy kolejnych
przeprowadzkach, ktorych juz mielismy.... pięć!) plus mala torba na ramie,
ku naszemu olbrzymiemu zalowi skradziona jakis czas potem.... to z
Caravelle.
Generalnie zazyczylismy sobie pieniadze (nie mielismy wtedy mieszkania ,
wiec nie bylo sensu nam kupowac czegokolwiek do mieszkania), ale powyzsze
prezenty sprawiaja nam radosc do dzisiaj.

Gdybym to ja miala taka sytuacje, chyba bym sie skonsultowala z mlodymi albo
najblizsza rodzina typu rodzenstwo i chyba bysmy nabyli kilka kompaktow albo
DVD, w zaleznosci od tego, co by woleli.
Przede mną taki dylemat bedzie w pażdzierniku - wesele kuzynki, tez sie
zastanawiam....

pozdrawiam
Magda/Anyia

17. Data: 2002-02-26 15:20:33

Od: "Mrowka" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja jak bralam slub ,a bylo to dawne temu:)) to dostawalismy pieniadze w
kopertach,wszystkie zebralismy razem i nie mialam pojecia od kogo ile
dostalam,tym bardziej ze w zyciu nie przyszloby mi do glowy zastanawiac sie
ile kto mi dal kaski.
Mowicie,ze teraz srednio daje sie 200zl?Hmmm,moze sie skusze na slub i
zrezygnuje z konkubinatu:)))

Magda

18. Data: 2002-02-26 17:47:58

Od: "MOLNARka" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aisa" <a...@p...onet.pl> napisał

> Wiem, że temat ilości pieniędzy dawanych przy okazji ślubu jest
> ciach <

A ja zawsze myślałam, że w kopercie daje sie tyle ile kosztuje miejsce na
weselisku (w przybliżeniu).
Czyli jeśli przyjęcie weselne jest w danym regionie/ miejscu/ restauracji/
remizie za 200 pln od osoby ... to para daje w kopercie 400 pln.
Nie dotyczy to chrzestnych, rodzeństwa czy bardzo bliskich przyjaciół - ci
dają tyle ile chcą ;-)

Jak ja byłam w zeszłym roku na weselu kuzynki (pod Warszawą) to daliśmy
zgodnie z tą zasadą 500 pln.

A tak naprawdę najważniejsze jest by zapytać młodych - co chcą ????
Bo moga mieć ukryte pragnienia prezentowe - albo są na dorobku i potrzebują
wszystkiego - albo chcą pieniądze.

Powiem coś od siebie.
Mnie także niedługo czeka ślub ... mój własny ;-)))
Jak kiedyś (w zamierzchłej przeszłości) o tym myślałam to zawsze mówiłam, że
ja będę chciała prezenty na wesele - bo to pamiątka i zostaje na zawsze.
Ale teraz ..... cóż ukrywać - lata minęły od tego czasu gdy planowałam to
powyższe - wiem, że chce pieniądze.
I to nie dlatego, że jestem pazerna (!) tylko dlatego, że ja już wszystko
mam i nie chcę dostawać 20 zmiany pościelowej czy 10 kompletu filiżanek.
A i pamiątki są ... bo przez ten czas od wszystkich bliskich mi osób
dostałam "coś" co będzie na zawsze.

Pozdrawiam
MOLNARka

19. Data: 2002-02-26 18:59:12

Od: "Sylwia Haliżak" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aisa napisała:
> [...]
> i tam jest taki zwyczaj, że po rosołku odczytuje się życzenia dla młodych i

Jezu, co za nietakt :-/ Przecież niektórych ludzi nie stać, żeby dać
więcej niż 50 zł, to okropne wyczytywać to przy wszystkich.
Wychodzi na to, że wesele to rodzaj targu.

Pozdrawiam
Sylwia

20. Data: 2002-02-26 18:59:59

Od: "Sylwia Haliżak" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"MOLNARka" <g...@h...pl> wrote in message news:a5ghoa$r10$1@news.tpi.pl...
> [...]
> mam i nie chcę dostawać 20 zmiany pościelowej czy 10 kompletu filiżanek.
> A i pamiątki są ... bo przez ten czas od wszystkich bliskich mi osób

Jola Pers
jak zalozyc przedszkole?
rodzina-co to jest
Łóżko piętrowe
dziewczyny-jak to jest z waszymi mamami?