Pierogi - farsz kapuściano-grzybowy

1. Data: 2001-03-20 14:28:08

Temat: Pierogi - farsz kapuściano-grzybowy
Od: <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej

Czy może mi ktoś podesłać jakikolwiek (najlepiej jakiś dobry) przepis na farsz
do pierogów z kapusty i grzybów.
A moze jest gdzieś na jakimś WWW.

Bardzo Was proszę, jestem na obczyźnie i nie bardzo mam kogo zapytać albo skąd
wziąć polską książkę kucharską. Bardzo będę wdzięczny.

Pozdrowka
Pawel

1. Data: 2001-03-20 15:28:32

Temat: Re: Pierogi - farsz kapuściano-grzybowy
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hej
> Czy może mi ktoś podesłać jakikolwiek (najlepiej jakiś dobry) przepis na
farsz
> do pierogów z kapusty i grzybów.
> Pawel

Ten przepis figuruje w moich prywatnych zasobach jako "pierogi wigilijne z
kapusta i grzybami"

Garsc suszonych grzybkow ( najlepiej prawdziwkow- ale niekoniecznie)
namoczyc w wodzie ok. 1,5 godziny. Sprawdz, jesli grzybki sa kupowane, czy
nie trzeba ich oplukac-miewaja piasek- jak wlasne to nie trzeba, zadbales o
to jesienia:)))- woda moze byc zimna,ale niezbyt jej duzo, bo potem wlewasz
ja do kapusty i moze wyjsc ci zupa:)))
1 kg kiszonej kapusty porzadnie odciskasz z soku, kroisz drobno,
wrzucasz do garnka, do tego wlewasz wode z grzybkow oraz pokrojone na drobno
grzyby. Dusisz ok 45 min- do godziny. Kapusta nie moze ani chrupiec, ani
rozpasc sie . Co jakis czas uzupelniasz wode i mieszasz aby to co bylo na
dole znalazlo sie na gorze i odwrotnie. Pilnuj, aby bylo troszeczke wody na
dnie, bo bedzie kapusta przypalana. Jak juz finiszujesz- dodaj do kapustki
dwie cebule pokrojone w kostke i zrumienione na zloto na odrobinie oleju. W
tej fazie nie dolewaj juz wody tylko ja pod kontrola odparowuj, mieszajac.
Podchodzaca woda kapusta utrudni Ci sklejanie pierogow.
Na koniec dodaj sol i pieprz do smaku.
Jak juz pierogi ulepione- zagotuj je w osolonej wodzie. Mozna je potem
wrzucic do barszczu albo po ugotowaniu lekko ostudzic i obsmazyc na patelni
na maselku na zloty kolor.
Obie wersje sa rewelacyjne:)))
Jak jestes grupa dwuosobowa- to zrob z polowy skladnikow - to Ci sie nie
znudzi lepienie pierogow:)))

Jola L-L
Ps: jakby co- to pytaj, na wsiakij sluczaj dorzuce, ze ciasto na pierogi
rozrabiac nalezy bardzo ciepla jak nie goraca woda- lepiej sie potem
zlepiaja.

1. Data: 2001-03-20 22:47:34

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wybacz siostrzyczko, że wciskam się między wódkę a zakąskę, ale dodam
jeno troszku (moim zdanienm) precyzji

Jola L-L wrote:
> Garsc suszonych grzybkow ( najlepiej prawdziwkow- ale niekoniecznie)
> namoczyc w wodzie ok. 1,5 godziny. Sprawdz, jesli grzybki sa kupowane, czy
> nie trzeba ich oplukac-miewaja piasek-

Płukanie na sucho zazwyczj niewiele daje, juz lepiej po wymoczeniu, ale
szkoda nasiąkniętych smakiem grzybów.
Ja robię tak, że po wymoczeniu zlewam ciecz "wymoczną" ale nie do końca
i znakomita większość piasku zostaje w naczyniu maczalnym :)

> jak wlasne to nie trzeba, zadbales o
> to jesienia:)))- woda moze byc zimna,ale niezbyt jej duzo, bo potem wlewasz
> ja do kapusty i moze wyjsc ci zupa:)))

wlewasz tyle aby zalać suche grzyby, co urośnie, to naciągnie - ew można
odrobinę wody dolać ale nie więcej niż 50%

> 1 kg kiszonej kapusty porzadnie odciskasz z soku, kroisz drobno,

... i odlewasz nadmiar kwasu, bo jeśli nie używałeś wcześniej tej
kapuchy to może się okazać za kwaśna - a jeśli będzie mało kwaśne - masz
to co zlałeś do uzupełnienia smaku

> wrzucasz do garnka, do tego wlewasz wode z grzybkow oraz pokrojone na drobno
> grzyby. Dusisz ok 45 min- do godziny. Kapusta nie moze ani chrupiec, ani
> rozpasc sie .

Ale na to Pawełku musisz zapracować stażem
i pracom własnom :))

> [...]
> tej fazie nie dolewaj juz wody tylko ja pod kontrola odparowuj, mieszajac.
> Podchodzaca woda kapusta utrudni Ci sklejanie pierogow.

.. a raczej znacznie ułatwi ich rozklejanie :(
Aczkolwiek - brzegi ciasta lepiej się lepią na lekko wilgotno
natomiast katastrofą jest wyciekający z farszu tłuszcz

> [...]
> wrzucic do barszczu albo po ugotowaniu lekko ostudzic i obsmazyc na patelni

Pawle - poszukaj w archiwach z przełomu listopada/ grudnia jako i tuż
przed Świętami
Było o pierogach naprawdę dużo i szczególowo i w róznych możliwych
konfiguracjach

> Jak jestes grupa dwuosobowa

.. a Tobie tylko jedno w głowie :)))

ryjki

sadyl

1. Data: 2001-03-21 06:54:05

Od: "dana" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik sadyl <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...
> [...]
>
> .. a Tobie tylko jedno w głowie :)))
>
> ryjki
>
>Jezeli o mnie chodzi, to od wielu lat przekrecam farsz przez maszynke do
miesa-latwiej sie go naklada do pierogow i latwiej je
skleja.Powodzenia.Dana. sadyl

1. Data: 2001-03-21 09:59:16

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dana wrote:
>Jezeli o mnie chodzi, to od wielu lat przekrecam farsz przez maszynke do
> miesa-latwiej sie go naklada do pierogow i latwiej je
> skleja.

Ja również, ale nie każdy lubi takie rozdrobnione - moje słonko na ten
przykład nie i zawsze sieka farsz a nie mieli.

sadyl

PS: Dana, prośba: 1. wyrzynaj cytaty, 2. Wyróżniaj swoją wypowiedź
chociażby linijką odstępu, bo bardzo źle się czyta w takiej formie jak
obecnie

1. Data: 2001-03-21 18:46:39

Od: "Ann" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja robię taki
0.5 kg kapusty białej
0.25 grzybów mrożonych lub zerwanych
3 dość dużych cebul
sól, pieprz

Kapustę w całości gotujemy w osolonej wodzie. Cebulę kroimy w talarki i
przysmażamy na margarynce z dodatkiem wody na patelni, ale tak aby się
zrobiła miękka nie zarumieniona. Grzyby odmrażamy.
Wszystkie składniki przekręcamy przez maszynkę do mięsa.
Powstałą masę wkładamy na patelnię z dodatkiem margaryny i podsmażamy
ok10-15min. Całość doprawiamy solą i pieprzem.
Smacznego

Ania
a...@e...com.pl
ICQ 101671611 GG 559756

Folia do mikrofali
kosmetyki
Garnki do gotowania na parze
termit pełnomleczny? (wrazliwi nie czytac)
Szalone krowy i pryszczyca