Re: Pierwsze Prawo Intuicji

From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Pierwsze Prawo Intuicji
Date: Sat, 20 Aug 2005 11:06:31 +0200

Przemysław Dębski; <de5loe$no0$1@inews.gazeta.pl> :

> Użytkownik "Flyer" <f...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Nie wiem, czy dobrze Cię rozumiem - w razie jakby zabrakło piwa to mnie
> poraw :)

Własnie dowieźli nową porcję. A tak pięknie zapowiadał się wczorajszy
dzień - kupiłem dwa piwa i zamierzałem zrezygnować ze zwyczajowego Dnia
Pijaka [i Palenia], i na tej ilości poprzestać. Specjalista od AA
pierdolnąłby mi gadkę, że nie umiem sobie radzić z emocjami - ciekawe,
czy on by potrafił? ;)

> Mam wrażenie, że postrzegasz psychikę "szeregowo" - ze statku na
> pociąg, z pociągu na tira, z tira do magazynu, z magazynu do sklepu, ze
> sklepu do koszyka, z koszyka do lodówki, z lodówki do żołądka.

Może źle zrozumiałeś, bo nie do końca napisałem - "etapy procesów"
dotyczą zdarzeń zewnętrznych, a więc niepodlegających prawom psychiki a
tylko prawom opisu. Jakoś tak ostatnio mam, że bawię się w "intuicję" -
jestem w stanie dosyć długo filozofować, ale po co? - skoro treścią
człowieka są wyłącznie emocje, a więc to, co nie podlega zasadom
konstrukcji społecznych/werbalnych - jazda po moście, którego plany
zajmują 10 segregatorów nie wymaga ich [segregatorów] znajomości - po
prostu jedziesz - jak zacznie się trząść to intuicyjnie przyśpieszysz
lub zwolnisz. ;) A zupełnie naukowo [to dopisek] - sięgnij po niedawny
artykuł z Wyborczej nt. "pamięci zwierzęcej" - popatrz na treść
odpowiedzi w przypadku znalezienia odpowiedniej karty - praktycznie ZERO
SŁÓW - ale z jaką pewnością. Popatrz również na mój przeszły post z
cytatem z "Miłkowski" nt. Kiai-Jitsu.

Zazdroszczę ludziom, którzy nie muszą "myśleć" - mają dwie odpowiedzi na
sytuację stresującą - "chuj mu w dupę" i "niech się pierdoli" - czysta
intuicja podparta małym zasobem słownikowym. ;) Ja filozofowałem, ale
jak kiedyś wspomniałem, starzeję się - próbuję zrozumieć fizjologię
mózgu, pierwszy raz jestem [byłem???] zdecydowany na Coś, pierwszy raz
odrzucam filozofowanie na rzecz intuicji - na rzecz pierwszeństwa
fizjologii nad zewnętrznymi konstrukcjami werbalnymi/społecznymi,
pierwszy raz znalazłem Pełną Odpowiedź - jestem gotowy.
Tylko dlaczego Ona nie była z sąsiedniego bloku - pełny irracjonalizm.
;) Widocznie tak musiało być.

> Dlaczego mamy nie pytac ? :)

Konstrukcja retoryczna mająca skłonić [przeważnie] odbiorcę do głębszej
dyskusji - wredny jestem, wiem, ale nie mam przyjaciół ani znajomych. ;)
Wczoraj bym dużo napisał, ale nie napisałem - subwokalizowałem,
"rozmawiałem" z abstrakcyjnymi "osobami", przeszło - intuicja
zadziałała. Dziś to typowy efekt zespołu stresu pourazowego u faceta -
ile to już ich było? - jak dla mnie za dużo, ale "ból" wytrzymam -
zresztą to forma catarsis - za swoją krew dostanę za pół roku znów osiem
tabliczek czekolady, a inne pomysły zawsze zdążę zrealizować - swoją
drogą "pewnym" osobom powinno się pokazywać ostatnie sceny z filmu
[chyba made in NRD] pt. Martin London - bohater nurkuje za głęboko i
dopiero wtedy, mając świadomość braku odwrotu, uświadamia sobie, że w
sumie nie musiał - w książce jest to trochę inaczej. Tak - dopóki nie
nazwie się rzeczy "po imieniu", człowiek nie może czerpać z dostępnego
zasobu sposobów - niech żyje psychologia! ;)

Przy okazji - w "American Beauty" jest scena, kiedy żona "rozwala się"
przed prezentacją domu - to nie efekt stresu przewlekłego czy histerii -
to odroczony/skumulowany efekt stresu pourazowego - dla fizjologii mózgu
bardzo płynna granica.

Która to już puszka - czwarta? - niech i tak będzie - wiadomo, facet -
większa wytrzymałość na C2H5OH. Przez ten tydzień powinienem lecieć na
psychotropach albo być uśpionym - nienawidzę sytuacji, kiedy intuicja
podpowiada mi coś innego, a werbalizacja [alternatywy werbalne] coś
innego - intuicja podpowiada mi Szacunek i Zaufanie, werbalizacja ... -
jakoś ten tydzeń przetrzymam - póxniej zmienię swoje zdjęcie na
Sympatii, zmienię zawód [aktualnie jest bezrobotny - w sumie prawda, bo
roboty publiczne ... - a ja bez zawodu i przyszłości - ale pracuję] - i
będę nihilistą pełną gębą - wystarczy, że Wybranka nie prasuje, jest
"lekką" bałaganiatą i ma odpowiednie dochody, jest quasidomatorką -
reszta się dotrze - zdarzenia dopełniające obrazu [pamięci] się stworzy.
;) Bo tak naprawdę to nie cechy tworzą obraz Wybranki, ale Zdarzenia
[pamięć zdarzeń] - nie ma ludzi "wyjątkowych". ;)

Pierdolę - idę spać - kocham, ale nie mogę kochać - z przyczyn czysto
racjonalnych brak zawodu, roboty, przyszłości, odległość - wszystko
jedno - nie chcę zmieniac Zdarzeń.

Flyer