Pierwszy post :-)

1. Data: 2001-06-13 12:35:14

Temat: Pierwszy post :-)
Od: "Yaro" <j...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie Szanowni Kucharze :-)
Chciałem tylko opowiedzieć kilka rzeczy i zapytać sie przy okazji o parę
przepisów.
Od 1,5 roku mieszkam 100 km od domu rodzinnego i m.in. konsekwencją
usomodzielnienia się
było nauczenie się (jakotakiego) gotowania. Korzystałem z wielu źródeł
pomocy: mama, dziewczyna, koleżanki z pracy.
I czegoś się tam nauczyłem i ogólnie jestem z siebie dumny, że potrafię już
tak wiele w kuchni zdziałać :-). Moja dziewczyna też jest zszokowana :-)
NIe będę wnikał w szczegóły co umiem,bo żeby nie zanudzać chodzi po porstu
o to, że chciałbym nauczyć się paru niekoniecznie trudnych przepisów,
chociażby żeby zaskoczyć swoją dziewczynę :-) ( po raz kolejny ).
Może są strony, gdzie można poczytać o przepisach i ewentualnie wykonaniu
jakichś fajowych potraw.

Powiem szczerze, że inteeresują mnie raczej jakieś łatwiejsze, bo jak
zaczynam czytać: to poddusić, tam wymieszać, tu zagrzać i podsmażyć, potem
30 minut trzymac w lodówce, a potem 2 godziny gotować to mi ręce opadają i
jeszcze do tego 50 składników, a niestety lubię gotować ekspresyjnie i w
wynajmowanym mieszkaniu kuchnia nie jest za duża :-(.

Także pliz o jakies fajne strony z przepiskami tudzież z poradami :-).

Pozdrawiam
Yaro

1. Data: 2001-06-13 13:40:02

Temat: Re: Pierwszy post :-)
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

a kuchrKI gdzie, ej???? Co to znowu jakies takie na wstepie ;)))

wydaje mi sie , tak bardzo skromnie, ze trafiles wlasnie na takie
strony, jakich szukasz. A jescze przy okazji chcesz sie troche
(albo bardzo ) posmiac - to juz zupelnie trafiles na 100%. Poza
tym sa tu nie tylko przepisy, ale instrukcje, wytlumaczenia
instrukcji, instrukcje instrukcji i ogole zadowolenie z
gotowania. Pisza tu ludzie pelni rzeczywistej wiedzy kulinarnej
jak rowniez i tacy (albo TAKIE!), co sa amatorami, z marszu na
sepa, improwizuja, MUSZA gotowac, bo nikt inny za nich ( NIE)
tego nie zrobi, nudzi ich jedzenie w kolko tego samego

jesli przejrzysz archiwum grupy znajdziesz mase przepisow, jak
rowniez url'e do prywatnych stron i stron kucharskich, ze tak
powiem - czuj sie "dzieckiem szczescia", ze nas zlalazles!

Krysia (czy moge juz wyjsc zza slupa)

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-06-15 10:18:23

Temat: Nie tylko dla Yaro
Od: "Jadwiga Klaczak" <j...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio sporo było o brokułach, więc proponuję (wszystkim) zapiekankę,
która robi wśród moich znajomych furorę, a dodatkowo jest dość ładna
kolorystycznie:

1 brokuł (na 2-3 osoby, raczej na dwie),
1 czerwona papryka
2 jajka na twardo
trochę żółtego sera,
zioła prowansalskie

Brokuły obgotować (nie pytajcie, jak długo - klika minut?), w tym czasie
można ugotować jajka (nie muszą być takie bardzo twarde - i tak się
zapieką).
W naczyniu żaroodpornym ułożyć warstwami cząstki brokułów, paski papryki,
kawałki jajek. Każdą warstwę (tak naprawdę, to mogą wyjść tylko dwie)
posypać solą, ziołami prowansalskimi (lub innymi o lekkim zapachu), trochę
bułką tartą. Można dodać ze dwie łyżki majonezu (tak było w oryginalnym
przepisie) lub śmietany. Na wierzch posypać tartym serem.
Zapiekać w gorącym piekarniku ok. 15 minut.

Wszystkie liczby występujące w przepisie są dość elastyczne - trzeba
wypróbować.
Zwykle robię to w zamkniętym żaroodpornym naczyniu, ale ostatnio było nas
sześcioro, więc zapiekaliśmy na dużej blasze jak do ciasta, oczywiście bez
zamknięcia - udało się również świetnie, ale 2 duże brokuły zostawiły
niedosyt, mimo iż blacha została wylizana.

Pozdrawiam i życzę smacznych sukcesów,
Jadzia.

1. Data: 2001-06-18 13:52:27

Od: "Yaro" <j...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a kuchrKI gdzie, ej???? Co to znowu jakies takie na wstepie ;)))

Przepraszam, nastepnym razem sie poprawie :-))

> jesli przejrzysz archiwum grupy znajdziesz mase przepisow, jak
> rowniez url'e do prywatnych stron i stron kucharskich, ze tak
> powiem - czuj sie "dzieckiem szczescia", ze nas zlalazles!

Gdzie owe archiwum grupy mozna znalezc ?

Pozdrówka

Yaro

PS.Dzieki za info :-)

1. Data: 2001-06-18 14:07:45

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

dobra, czuje sie prawie uladzona... masz tu przeflanzowany watek
z 7 czerwca na temat archiwum (mam nadzieje, ze watek nie ma
copyrighta...)

Krysia

****
U?ytkownik Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomo?ci do grup
dyskusyjnych napisa?:
> Ja zawsze korzystam po prostu z <http://www.dejanews.com>

Ciekawe, kiedy wreszcie zauwazysz, ze juz nie ma Deja, gdyz
gdyz jakis czas temu zostalo przejete przez Google i warto
podawac
ten adres:
http://groups.google.com/advanced_group_search ? ;-)

Lilla

cudze chwalicie a swego nie znacie !!!
http://niusy.onet.pl/
troche szybsze i blizsze :-)))

pozdrawiam

>Przepraszam, nastepnym razem sie poprawie :-))

>Gdzie owe archiwum grupy mozna znalezc ?
>
>Pozdrówka
>
>Yaro
>
>PS.Dzieki za info :-)

K.T. - starannie opakowana

ser ołomuniecki w Remie1000
kebab - okolice...
filtr do wody redukujący kamien
Poszukuje przepisu na sos ZAZIKI
Nowy (wkupny przepis - salatka z brokulow)