Pikantne cukinie

1. Data: 2002-09-24 15:28:24

Temat: Pikantne cukinie
Od: "Ala" <o...@f...it> szukaj wiadomości tego autora

Skladniki:
oliwa z oliwek
pikantna papryka(peperoncino)
cukinie

Sposob wykonania:
Pokroic cukinie (w patyczki) dodac kilka lyzek oleju wrzucic do garnka i tak
"smazyc" az nie rozmiekna. Dodac peperoncino i posolic.
Proste, ale smaczne.

Ala.

1. Data: 2002-09-26 17:18:15

Temat: Re: Pikantne cukinie
Od: "ErykaK" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

z cukinia mozna w ten sposob robic spaghetti a cukinia na ostro jako sos -
pycha

1. Data: 2002-09-27 20:47:01

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Ala <o...@f...it> wrote:

> Pokroic cukinie (w patyczki) dodac kilka lyzek oleju wrzucic do garnka i tak
> "smazyc" az nie rozmiekna. Dodac peperoncino i posolic.
Rzeczywiście bardzo smaczne, ostatnio się opycham cukinią w każdej postaci, i
od razu skorzystałam z nowego pomysłu :-)

A sama robię pikantne cukinie tak: kroję cukinie w plasterki, rozgrzewam na
patelni oliwę, chwilkę przysmażam (dosłownie trzy minutki), solę, potem
wrzucam łyżeczkę ostrej pasty curry i łyżeczkę ostrego chutney z mango. Też
proste i dobre.

Anetek
.' .. `. Aneta Baran *---* Work: ++41 22 76 74598 A...@c...ch
:`.__.': http://2510053385/~aneta/ *----* Home: a...@a...net
`....' * Anything is good and useful if it is made of chocolate. *

1. Data: 2002-09-30 07:17:35

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Alu, ja mam inne pytanie zwiazane z cukinia:
Probowalam zrobic koreczki z lososia z cukinia i serkiem Kiri,
ale cukinia pokrojona w podluzne paski wcale nie chciala mi sie zwijac
w rulonik, lecz od razu pekala, rozpadajac sie na kawalki...
Staralam sie kroic cieniutkie paseczki, ale to nic nie dalo, cukinia
byla zbyt sztywna.
Zaznaczam, ze to byla oczywiscie mloda cukinia.
Moze nalezalo ja lekko podgotowac przed pocieciem na paski?

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-09-30 07:45:27

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Lilla:
> [...]
> byla zbyt sztywna.
> Zaznaczam, ze to byla oczywiscie mloda cukinia.
> Moze nalezalo ja lekko podgotowac przed pocieciem na paski?

może, jak bakłażana, poddusić/podsmażyć lekko na oliwie? Ja tak
uświetniam bakłażany do lasagne oraz jako przystawka i nigdy twarde nie są.

Waldek

1. Data: 2002-09-30 08:25:11

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de>
napisał:

> może, jak bakłażana, poddusić/podsmażyć lekko na oliwie? Ja tak
> uświetniam bakłażany do lasagne oraz jako przystawka i nigdy twarde nie są.

To by na pewno pomoglo, tylko czy nadal bedzie sie komponowac
z wedzonym lososiem i serkiem Kiri... ?

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-09-30 09:27:02

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> To by na pewno pomoglo, tylko czy nadal bedzie sie komponowac
> z wedzonym lososiem i serkiem Kiri... ?

z łososiem na pewno, przynajmniej moje się komponowało. A serka Kiri nie
znam, co to za rasa?

Waldek

1. Data: 2002-09-30 09:47:44

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał:
> A serka Kiri nie znam, co to za rasa?

To jest smietanko-twarogowy ser topiony skierowany na rynek
w kierunku malych dzieci :) Jego znak firmowy to Krowka Smieszka.
Jak pisze na opakowaniu jest to wysmienity ser dla malych smakoszy,
unikalne polaczenie swiezego twarogu oraz smietanki, znakomite zrodlo
energii o lagodnym smietankowym smaku.

A tu masz cos z poradnika handlowca na temat producenta tego serka:

"Od 1995 r. na polskim rynku obecne są produkty francuskiej firmy Bel,
która trzy lata później wykupiła fabrykę sera topionego w Chorzelach
od wycofującego się z branży mleczarskiej koncernu Kraft Foods.
Sztandarowym produktem firmy Bel Polska jest ser Krówka Śmieszka
obecny w segmencie porcji trójkątnych czy serków w plasterkach.
Firma poleca też specjalnie dla dzieci serek Kiri."

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-09-30 09:58:41

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-09-30 10:00:11

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale cukinia pokrojona w podluzne paski wcale nie chciala mi sie zwijac
> w rulonik, lecz od razu pekala, rozpadajac sie na kawalki...

trzeba kroic obieraczka do warzyw- wychodza cienkie i ladnie sie potem
zawijaja

Jola L-L

Ziemniaki z rozmarynem i szalwia
Losos