Pilne !!!! Czerwona pupcia rocznej dziewczynki

11. Data: 2000-07-11 15:22:01

Temat: Re: Pilne !!!! Czerwona pupcia rocznej dziewczynki
Od: "krys" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maja Krężel <o...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:TuBa5.41334$Q...@n...tpnet.pl...

> Basia napisała

> A tetra w gumowych czy ceratowych gatkach miała niby te odparzenia leczyć?
> Dziwny sposób.

Niekoniecznie, ja nie stosowałam ceratek, ani pampersów i moje dzieci jakoś
żyją. Nosiły po prostu tetrę umocowaną śpiochami albo majtkami. Leczyć
trzeba "czymś", a tetrę potraktować jako środek zapobiegający odparzeniom.
--
Justyna

12. Data: 2000-07-11 15:45:38

Temat: Odp: Pilne !!!! Czerwona pupcia rocznej dziewczynki
Od: "Basia" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Basia napisała

> A tetra w gumowych czy ceratowych gatkach miała niby te odparzenia leczyć?

Nie w bawelnianych .. poza tym kiedy dziecko ma rok to juz najwyzszy czas
zeby zaczelo siusiac na nocnik :)

Basia
* * *
UIN : 8758609
http://www.kki.net.pl/bw
http://www.kki.net.pl/~milionerzy
* * *

13. Data: 2000-07-11 17:03:37

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia napisała:

Maja Krężel napisała:

> Nie w bawelnianych

I przepraszam bardzo, jak to wszystko miałoby działać? Ile tych warstw, żeby nie
przesiąkło na zewnątrz?

>.. poza tym kiedy dziecko ma rok to juz najwyzszy czas
> zeby zaczelo siusiac na nocnik :)

Oho, widzę ewidentne metody naszych babć i mamuś. Sorki, ale dla mnie uczenie
rocznego dziecka siusiania na nocnik, to mniej więcej, jak uczenie psa siadania
na sygnał. W końcu się nauczy, ale nigdy nie będzie wiedział, dlaczego w
zasadzie ma to robić na rozkaz.
Dzieci kontrolują swoje potrzeby najwcześniej około 18 miesiąca życia. Do tej
pory uczenie go *świadomego* załatwiania się na nocnik mija się z celem. Polecam
literaturę "dziecięcą" nieco bardziej na czasie.

Maja

14. Data: 2000-07-11 20:59:45

Od: "Basia" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maja Krężel <o...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:JrIa5.43483$Q...@n...tpnet.pl...

> Basia napisała:

> I przepraszam bardzo, jak to wszystko miałoby działać? Ile tych warstw,
żeby nie
> przesiąkło na zewnątrz?

A przepraszam bardzo czy my nie sikalimy w gacie kiedy bylismy dziecmi i nie
bylo pampersow?

> [...]
uczenie
> rocznego dziecka siusiania na nocnik, to mniej więcej, jak uczenie psa
Swietne porownanie.

> [...]
Polecam
> literaturę "dziecięcą" nieco bardziej na czasie.
Jestem "na czasie" bo moje dziecko nie ma jeszcze 3 lat. Po pierwsze nie
sugerowlam uzywania wylacznie pieluszek tetrowych a jedynie chwilowo - nie
popadajmy w skrajnosci. Po drugie kiedy chce sie dziecko nauczyc szybko
sikac na nocnik i wyklazac odrobine inicjatywy w tym kierunku to po czasie
dziecko napewno zrozumie do czego sluzy nocnik i nie sadze by bylo cos w tym
zlego ze nawet 8 miesieczne dziecko nie zalatwia swoich potrzeb w majtunie.
Jezeli roczne dziecko potrafi zacytowac fragment wierszyka albo powiedziec
"siku " i wskazac na nocnik to nie sadze by bylo to objawem wytresowania ..
a jedynie dobrych checi i zaangazowania rodzicow w jego wychowanie.

15. Data: 2000-07-12 09:39:34

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia napisała

Maja Krężel

> A przepraszam bardzo czy my nie sikalimy w gacie kiedy bylismy dziecmi i nie
> bylo pampersow?

Jasne, a jeszcze wcześniej korzystaliśmy z lampy naftowej, sławojki i pęcherzy
rybich jako środków antykoncepcyjnych.
Poza tym nie odpowiedziałaś na konkretne pytanie. Ile tych warstw pieluch i
majtek ma być, by móc bezpiecznie wyprowadzić dziecko na długi spacer, bez
ryzyka zalania ubrań i wózka?

> Jestem "na czasie" bo moje dziecko nie ma jeszcze 3 lat.

:~) Uważasz to za argument? Ostatnio słyszałam o dziewczynie mającej
kilkumiesięczne dziecko, która karmi je mlekiem krowim z dodatkiem cukru i mąki.
Nie mam nic do Ciebie, nie uważam Cię za bezmyślną, ale uważam, że wiek dziecka
to nie dowód, że jest się "na czasie".

> Po pierwsze nie
> sugerowlam uzywania wylacznie pieluszek tetrowych a jedynie chwilowo - nie
> popadajmy w skrajnosci.

W porządku. Napisałaś "przejść na tetrę" więc rzeczywiście nie było to
jednoznaczne. Ale takie przejście niczego nie zmieni przy odparzonej skórze,
którą najpierw trzeba wyleczyć. Poza tym chodzenie w mokrych pieluchach
tetrowych (zwłaszcza, że dzieci lubią sobie często posiusiwać) niczego w tej
kwestii nie zmieni.

> [...]
> zlego ze nawet 8 miesieczne dziecko nie zalatwia swoich potrzeb w majtunie.

8 miesięczne dziecko wyrażające swoje potrzeby fizjologiczne i chęć do
załatwiania ich "po dorosłemu" i w dodatku rozumiejące, do czego służy nocnik?
Tylko pozazdrościć geniusza :~) Jednak nie można na podstawie osiągnięć własnego
dziecka zalecać rad rodzicowi, o których dziecku nic nie wiemy.

> Jezeli roczne dziecko potrafi zacytowac fragment wierszyka albo powiedziec
> "siku " i wskazac na nocnik to nie sadze by bylo to objawem wytresowania ..
> a jedynie dobrych checi i zaangazowania rodzicow w jego wychowanie

Zgadzam się. Ale my nic o dziecku "z czerwoną pupcią" nie wiemy, poza tym, że ma
rok i jest dziewczynką. A Ty napisałaś bardzo pewnie: "najwyższy czas, by
siadało na nocnik". Wybacz, ale dla mnie taka rada jest trochę nie tego ...

Jeśli chcesz kontynuować temat, to ustawiam FUT na pl.soc.dzieci, bo tu się
zrobiło troszkę OT.

Maja

Czysta woda
poszukiwani sadowi