Pisanki - help!

1. Data: 2005-03-25 04:07:59

Temat: Pisanki - help!
Od: "Lama" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

może mi coś doradzicie, jeśli chodzi o mój doroczny, wielkanocny zgryz.
Wszyscy w rodzince kochamy się bawić robieniem pisanek, ale zawsze towarzyszy
temu nerwówka, bo nie udało się nam dopracować techniki, która spełniałaby
wszystkie wymagane kryteria.

1. Malowanie na wydmuszkach niestety odpada - wyczytałam w archiwum, że to
ułatwia sprawę, ale moje pisankożerne potomstwo nie wyobraża sobie, żeby owocu
ich trudów nie można było w nagrodę pożreć, podobnie jak adwentowych
pierniczków czy wielkanocnych, pracowicie ozdabianych mazurków.

2. Samo zafarbowanie w łupinach cebuli to za mało, jak na ambicje tego
towarzystwa. Chą mieć swój twórczy wkład. Wiele razy eksperymentowaliśmy z
woskiem, ale przy farbowaniu na gorąco w łupinach wosk schodzi, a barwniki do
jajek w ogóle bardzo kiepsko "chwytają" na takim woskowanym jajku, bo trudno,
mając niezbyt zręczne łapki, uniknąć nawoskowania również tego, czego się nie
planowało...

3. Wydrapywanie to jest jakieś rowiązanie, ale ile "dzieł sztuki" można taką
techniką wykonać? No i majmłodsze pociechy poza konkursem...

Pomyślałam sobie, że jakimś rozwiązaniem byłoby po prostu pomalować ugotowane
jajko w motywy dowolne - pisakami czy farbkami, które nie będą trujące i będą
się trzymały skorupki. Dzieciaki mogłyby puścić wodze fantazji, wielka
precyzja nie byłaby konieczna i byłoby fajnie. Czasem obija mi się o uszy coś
o jakichś farbkach do jedwabiu, szkła i innych powierzchni. Może któraś z was
słyszała o farbkach/tuszach/pisakach/lakierach/emaliach..., którymi można
malować po jajkach (uwzględniając, że ma się potem zamiar te jajka zjeść)?

Pozdrawiam serdecznie, życząc (przed)świątecznie wszystkiego naj-naj-
najlepszego. :-----------------------)

Lama

1. Data: 2005-03-25 05:58:47

Temat: Re: Pisanki - help!
Od: "Monika z Rybnika" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Kilka dni temu byl wątek na temat pisanek, poczytaj tutaj:

1689&v=2&s=0

83726&v=2&s=0

http://www.gospodyni.akcjasos.pl/wielkanoc.html

--
Pozdrawiam świątecznie
Monika z Rybnika + Mateuszek (ur. 25.10.2004 r.)

http://m.m.markowska.fm.interia.pl/index.html
http://www.7ya.ru/photos/private.aspx?Rubrid=70832&o
b=0
*****************
ciekawy link
http://tinylink.com/?yFbJStMZoH
FAQ pl.rec.robotki-reczne
Archiwum z wyszukiwarka tematow
http://glinki.com/?l=g0wzwz

1. Data: 2005-03-25 11:41:07

Od: "zdzieba" <z...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> w zeszłym roku skorzystałam z rady /chyba z gazety/ nalepiałam na jajka
piórka,drobne listki np. pietruszki i innych ziół, obwiązywałam to rajstopą i
gotowałam w łupinach cebuli
dzieci zmodyfikowały moje wyczyny, naklejały różnie wycięte kawałki papieru, w
rajstopę i do łupin
efekt fajny i zjeść spokojnie można, klej zwykły biurowy - nietoksyczny, można
też przylepiś białkiem kurzym roztrzepanym, chodzi o to aby papierowy wzorek
nie zsunął się przed włożeniem w rajstopę
pozdrawiam i życze pisankowo-wydmuszkowych świąt
zdzieba/w-wa/

1. Data: 2005-03-25 17:31:54

Od: "Lama" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie zsunął się przed włożeniem w rajstopę
> pozdrawiam i życze pisankowo-wydmuszkowych świąt

Genialne! Wiedziałam, że musi być jakiś prosty a pomysłowy sposób. :-)
Dzięki stokrotne.
Lama

1. Data: 2005-03-25 17:40:08

Od: "Lama" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kilka dni temu byl wątek na temat pisanek, poczytaj tutaj:
>
> http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=1111&w=2162
1689&v=2&s=0

> [...]
>

> --
> Pozdrawiam świątecznie
> Monika z Rybnika + Mateuszek (ur. 25.10.2004 r.)

Dzięki wielkie, masa inspiracji, zwłaszcza jeśli chodzi o naturalne barwniki.
Z niektórych na pewno skorzystam. Jesteście niezawodne. :-) Jeszcze raz bardzo
serdecznie pozdrawiam i samych dobrych rzeczy życzę.

Lama

1. Data: 2005-03-25 18:22:05

Od: "Asia Dymek" <A...@o...TNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

A mozse tak pomalowac zwyklymi pisakami czy kredkami.
Sadze ze kredki woskowe bylyby ok. Moj szwagier zawsze pisakami obrazki
maluje na jajach - jeszce nikt sie nie zatrul:)
a moja cora wczoraj malowala zwyklymi szkolnymi akwarelemi - ale nie wiem
czy one przez skorupke nie beda przelazily?
(ale ona to czysto zdobniczo, nie do konsumpcji)

--
Asia Dymek
----------------------

1. Data: 2005-03-26 01:28:01

Od: "Lama" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy one przez skorupke nie beda przelazily?
> (ale ona to czysto zdobniczo, nie do konsumpcji)

Dzięki za inspirację. Pozdrawiam serdecznie i idę wypróbowywać zarekomendowane
techniki. :-)

Lama

szydelko - czapeczkowej pomocy szukam!
[druty+pompony] a może owieczka-dywanik?
wielkanocne szydelkowanie - chwale sie!
len
[xxx] i znowu prośba :(