Pismo przewodnie

1. Data: 2002-04-15 10:44:26

Temat: Pismo przewodnie
Od: a...@c...pl (A.A.) szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry !

Wlasnie ogladam sprawozdanie z prac nad projektem Narodowego Programu
Ochrony Zdrowia z udzialem Premiera i Ministra Zdrowia.

Az mi zal ze takie spotkanie nie moze sie odbyc rowniez z nami z
ISON, z naszym, srodowiskiem chocby przy okazji prac nad projektami
zmian ustawy "O rehabilitacji ..." czy o rozdziale srodkow dla powiatow.

Bog da moze kiedys sie tego doczekamy. Chcac Mu pomoc :

nawolywalismy na grupie, tuz przed swietami, o prac nad tym
ostatnim prokjektem :

From: a...@c...pl (Andrzej Abraszewski)
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Dyskusja nad projektem Rozporzadzenia
Date: 29 Mar 02 08:32:37 GMT

Rozgrzeszam raczkujacych niejako "Pajeczakow" . Korespondowalem w tej
sprawie z Karolem Mysiukiewiczem i okzalo sie ze po prostu zagubil
gdzies moj list :( a gdy zlozyl juz akces to ... okazalo sie ze
wlasnie zamykalismy dyskusje . Nie mnie Jego glos rowniez znajduje
sie w naszym opracowaniu.

Niestety, z zalem musze stwierdzic ze tylko dwie osoby z kregu grupy
pl.soc.inwalidzi zdecydowaly sie na analize danego nam dokumentu.
Te wspaniala dziewczyny wlozyly swa prace, swa madrosc i doswiadczenie
z czego naprawde jestem dumny. Dumny ze mimo TOTALNEGO upadku grupy sa
tu jeszcze rodzyneczki.

Z wielkim sumtkiem stwierdzam, ze IdN, ktory potrafi zrobic tak wiele w
tym wypadku zrobil tak niewiele (a wlasciwie NIC). Tym bardziej dziwi
w kontekscie informacji, ktora nadeslal JC z ich Kuriera IdN. :

From: "JC" <J...@t...de>
Subject: Kurier IdN1 donosi
Date: Fri, 12 Apr 2002 09:42:37 +0200

-------
Z Kuriera wzięte - Kurier IdN1 nr 5/43 z 11 kwietnia 2002 roku:

"Brońmy się!
Czym grozi podejmowanie szybkich, wyrywkowych, nieprzemyślanych, nie
konsultowanych społecznie, a chyba także prawnie zmian w obowiązujących
przepisach?
[ciacho]
--------

Czyzbysmy potrafili tylko biadolic i generowac PUSTOSLOWIA ? !!!
Czy nie czas ruszyc szare komrki, "postawic kosy na sztorc",
ruszyc dupy (upss) i o swoje WALCZYC ?!!!
... i, jesli inni ida to, i z nimi, reka w reke, isc.

Czy tak trudno "ladnie sie roznic?"

Rozczarowala mnie rekacja organizatorw spotkania niedoslyszacych i ich
przyjaciol ("Ustron 2000") gdy dobry duch naszej internetowej
spolecznosci ON (ISON) lekko aluzyjnie podpowiadal ze trzeba isc
tropem zapoczatkowanym na spotaniu uczestnikow grupy pl.soc.inwalidzi
Ustron 2000 (U2k) . Niestety zacietrzewienie i zaciecie z jakim
traktuja (tepia) od poczatku istnienia wszelkie dzialania idace z
serwera CLAN, od SISON'u - tworu, ktory na potrzeby CALEJ ISON zostal
z wielkimi bolami zarejestrowany - zaslepilo wielu, z elity
tej spolecznosci.

Mialem kilka milych listow. Maciej Jakubowski wyjasnil mi np co Go
odstraszylo a co pozwoli mi w przyszlosci nie "straszyc" ludzi ;-)

Bardzo zle odebralem korespondencje Dagi (Scalamanca)
a glownie takie cos :

"> A o hierarchii ważności przedsięwzięć pozwól mi samej decydować."

Jjjasne, odpisac powinienem. Tu nie miejsce na analize takiego
stosunku do kogos, kto dla innych troszke juz zrobil ...

Czeka kolejny PROJEKT , Tym razem USTAWY o rehabilitacji ale tak sie
zastanawiam czy warto ? Czy bedzie z kim ? - skoro nie ma tu ORLOW,
SOKOLOW

Czy jednak wolimy biadolic, jeczec, malkontencic czy moze jednak
potrafimy wziac swe sprawy w swoje rece. Czy jest szansa by to moje
dziecko potrafilo sie otrzasnac i zburzyc SCIANE PLACZU ktora stala
sie GLOWNYM miejscem spotkan na grupie ?

Czy moze jednak jest istotne (zrozumiale, przewodnie, znaczace)
dla nas to motto, ktore tu kiedys ukulismy :

"NIC co jest robione dla nas nie powinno byc wykonywane bez naszego
udzialu" ?

To by bylo na tyle.

Zapraszam do lektury Pisma przewodniego, ktore dzis (najpozniej jutro)
zostanie wyslane do wszelkich mozliwych VIP'ow.

Dla potrzeb tej akcji dzieki wielkiej pracy waszych braci w niedoli
(z SISON) utworzylismy baze danych powiatow ( niestety ale nie z naszej winy
jednak troche niekompletna) do ktorych chcemy przeslac, pismo
przewodnie, plon naszych prac nad projektem rozporzadzenia a w nasz
point of view na najwazniejsze sprawy srodowiska.

Zapraszam do lektury !

Jesli jestescie zainteresowani by i do Waszego PCPR ono
trafilo, jesli chcecie je tam poslac, prosze pisac na
adres mailto:p...@c...pl . Dane te zostana udostepnione.

Zdajemy sobie sprawe ze to wszystko moze wygladac troche chaotycznie
ale od czego trzeba bylo zaczac. Zeszloroczny Ustron wykazal ze
okazjonalne spotkania z poslami (szczegolnie gdy zmienia sie ich
kadencja) jest zbyt plytkim i marnotrawiacym srodki a takze czas
- ktore to na to sie poswieca.

By nie narazic sie organizatorom U2002 podkreslam ze DOCENIAM potrzebe
spotkan we wlasnym gronie gdzie nawiazac mozna ciekawe znajomosci
i wzmocnic przyjaznie . Takze by milo spedzic czas. Ale ...

... ale uwazam i o to wlasnie chodzlo LM ("Gdzie te orly ...",
ze na dzis dzien sa w tym kraju, dla elity ISON, sprawy o
pierwszorzednej wadze, wrecz priorytetowe !

A moze sie myle ?!

Jesli zas stwierdzicie ze identyfikujecie sie z tym co tam zostalo
(mniej lub bardziej chaotycznie - pierwsze koty za ploty) to mozemy
zebrac te Wasze glosy i jako wzmacniajace niejako akcje PROJEKT
rozeslac do biur poselskich w Waszych regionach.

Tym samym informuje ze akcja PROJEKT zostala zakonczona a ISON, ktorzy odwazyli sie
zmierzyc z tak
wielkim wyzwaniem dziekuje za poswiecony czas, za spory, za serce ...
:)

Do konca tygodnia lista PROJEKT (mailto:p...@c...pl) bedzie
zbierac Wasze sugestie, opinie, zapytania i realizowac prosby

Wlasnie konczy sie transmisja ...
koncze i ja

dziekuje za uwage

Andrzej Abraszewski
(koordynator akcji PROJEKT) ( mailto:a...@b...uni.lodz.pl )

PS Pismo przewodnie, jak i nasze opracowanie znajdziecie na SaSo
http://samisobie.clan.pl/opinie.htm .

--------
Czujesz sie na siłach ? Masz coś do zaproponowania ? Chcesz
powalczyć o swoje sprawy ? - to spróbuj swoich sił w Stowarzyszeniu
Internetowej Społeczności Osób Niepełnosprawnych "SamiSobie"
http://sison.clan.pl . Może uda Ci się coś zyskac ...

2. Data: 2002-04-15 12:29:07

Temat: Re: Pismo przewodnie
Od: "Scalamanca" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A.A." <a...@c...pl> napisał w wiadomości

Ja tylko jedno - ujawnianie publicznie prywatnej korespondencji, w dodatku
wyrywkowo i nie na temat (bo nie pisałam do Ciebie nt. pisma przewodniego)
jest IMHO brakiem kultury. Jeśli to robisz, to proszę, ujawnijmy całość,
żeby grupowicze mogli zobaczyć, że nie odpowiedziałeś mi na _ani jedno_
pytanie związane z tym, o czym piszesz teraz.

************
AA do mnie na priva:

Witam !

Pewnie mnie nie znasz ale to bez znaczenia. Pisze na priv bo grupe tylko
czytam. Jednakze cos mnie w Twojej postawie zaintrygowalo wiec
pozwolilem naruszyc spokoj Twojej skrzynki e-mail.

piszesz Scalamanca :

> Użytkownik "Leszek Marażewski" <l...@c...pl> napisał w wiadomości

> W toku. Pokoje porezerwowane - z widokiem na góry. :))))) Kto się pierwszy
> obudzi... :)))
>
> http://www.proinfo.pl/ustron2002/

a ciacho (?) :

"Znowu decyzje w sprawie ON zapadną bez Waszego udziału.
A potem sie dziwicie, ze nie można tego dostać, tamtego załatwić."

nie smakowalo ze wycielas ?

:->

wielce zaniepokojony tym
pozdrawiam

A.A.

Scalamanca do AA, też na priva:

> "Znowu decyzje w sprawie ON zapadną bez Waszego udziału.
> A potem sie dziwicie, ze nie można tego dostać, tamtego
załatwić."

> nie smakowalo ze wycielas ?

Wycięłam, bo nie rozumiem związku z Ustroniem. :) Więc odniosłam
się tylko do Ustronia. Nie czuję się pominięta i nie mam
wrażenia, że dzieje się bez mojego udziału, bo wszystko dzieje
się na moich oczach, obok mnie, moich przyjaciół-organizatorów i
z moim moralno-duchowym wsparciem. :))

A Ustroń o to, co się wokół niego dzieje, zasadniczo zmienia moje
życie. :))

Pozdrówka,
Daga

AA do mnie na prva:

Witam S. !
na moje "kulinarne" zapytanie odpowiadasz:

> [...]
LM> załatwić."

AA> nie smakowalo ze wycielas ?

S> Wycięłam, bo nie rozumiem związku z Ustroniem. :)

Bo nie ma ! :)

Polecam lekture mojego listu zapraszajacego do wspolnej pracy nad
czyms o niebo wazniejszym niz Ustron 2002 . Ustron bedzie za dlugi
czas a projekt Rozporzadzenia byl poddany pod dyskuje na wczoraj.

Widzisz jakas roznice ?

> [...]
S> wrażenia, że dzieje się bez mojego udziału, bo wszystko dzieje
S> się na moich oczach, obok mnie, moich przyjaciół-organizatorów i

tia ...

S> A Ustroń o to, co się wokół niego dzieje, zasadniczo zmienia moje
S> życie. :))

Jjjjasne ! Czyzby pudrowalo czubek noska ? :->

Zeby znow nie bylo widac powodzi, problemow srodowiska itd itp ?
Mie rozwijam tematu bo po postawie trudno oczekiwac tego (z)rozumienia

raczej nie oczekuje odpowiedzi

moim celem bylo jedynie poznanie i wyjasnienie

milego wieczoru

A.

Scalamanca do AA:

> Bo nie ma ! :)

Ale od akapitu nie oddzieliłeś, a o niczym innym nie wspomniałeś
w tym poście. :)

> Polecam lekture mojego listu zapraszajacego do wspolnej pracy
nad
> czyms o niebo wazniejszym niz Ustron 2002 .

Chętnie się zapoznam - tylko prosze o namiary.
A o hierarchii ważności przedsięwzięć pozwól mi samej decydować.
:)

[komentarz dopisany teraz: namiarów na lekturę listu nie otrzymałam; i nadal
uważam, że to do nas należy ocenienie, co jest ważniejsze, wypowiedzi ex
cathedra AA uważam za niegrzeczne - zwłaszcza w kontekście posta na psi, w
którym pisze, że znowu coś dzieje się za naszymi plecami - AA, za naszymi
plecami przyjąłeś właśnie, że nasza hierarchia ważności jest taka sama jak
Twoja].

> Jjjjasne ! Czyzby pudrowalo czubek noska ? :->

Chyba dziś ciężko myślę - naprawdę nie rozumiem tej uwagi, ani
makiavellicznego uśmieszku. :)

> Zeby znow nie bylo widac powodzi, problemow srodowiska itd itp
?

A to dlaczego? I co to ma wspólnego z Ustroniem? Dla mnie Ustroń
w tej chwili jest czymś dokładnie odwrotnym - właśnie
uwypukleniem tego, o czym piszesz. I myślę, że po to owo
spotkanie się odbędzie - żeby nie chować głowy w piasek i udawać,
że się nie widzi problemów innych grup ON. Bo na razie ON jako
grupa społeczna praktycznie nie istnieją, jedna grupa pod drugą
dołki kopie. :/

> Mie rozwijam tematu bo po postawie trudno oczekiwac tego
(z)rozumienia

Jakiej postawie? Czyjej? Zrozumienia czego? A jaka wg Ciebie jest
moja postawa? Nie znasz jej, więc nie rozumiem tego "odpuszczenia
sobie". Jeśli nie powiesz, czego oczekujesz, to rzeczywiście, nie
możesz liczyć na próbę zrozumienia...

> raczej nie oczekuje odpowiedzi

Więc po co ten mail?

> moim celem bylo jedynie poznanie i wyjasnienie

Poznanie czego? Wyjaśnienie czego? Bo mam wrażenie, że ani
poznane, ani wyjaśnione nie zostało nic. :(

Pozdrawiam,
Daga
*****************************

AA więcej do mnie nie napisał. Odpowiedzi żadnych nie mam. O projekcie
dowiaduję się TERAZ z dzisiejszego posta. Nie rozumiem wycieczek na priva.
Czy zamiast nich nie można było podać - jak dziś - message ID, w której była
o tym mowa?

Andrzeju, fakt, że dla innych już coś zrobiłeś, nie oznacza, że masz prawo
zachowywać się niegrzecznie i niefair, i wypowiadać się ex cathedra o
ważności spraw dla innych ludzi oraz uogólniać. Takiego prawa nie ma nikt.

Jak dla mnie EOT.

Daga

3. Data: 2002-04-15 13:39:35

Od: Robert Szymczak <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Scalamanca napisał(a):
> Ja tylko jedno - ujawnianie publicznie prywatnej korespondencji, w dodatku
> wyrywkowo i nie na temat (bo nie pisałam do Ciebie nt. pisma przewodniego)
> jest IMHO brakiem kultury.

No cóż Daga, to typowa zagrywka owego Pana, którą prezentował na
grupie nie raz, i nie dwa.
I jeszcze zapamiętaj dwa Jego motta:

"Kto nie jest ze mną, ten jest przeciwko mnie",
oraz
"Dziel i rządź".

--
Pozdrowienia,
Robert

4. Data: 2002-04-15 14:21:10

Od: "Leszek Marażewski" <l...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

A najlepiej to nic nie robić, a jak się da komuś dociąć.
Wreszcie się odzywacie, a myślałem, że śpicie, czekając
na USTROŃ ' 2002.
Jedna sprawa Wam już uciekła, za 25 dni druga - więc
warto się kłócić i prowadzić pyskówki, zamiast konkretnej
roboty.
Życzę szczęścia na takiej drodze życia.
Proszę przypomnieć sobie Wasze starania o TELEPRACĘ
i co z tego dla grupy wyszło - jak zwykle PSINCO.
Szkoda słów - Was już nic nie zmieni.
A.A. - jaki jest - to od dawna wiemy, ale jako nieliczny z byłej
Grupy coś stara się dla środowiska zrobić. Pomóżcie mu, a nie
ujadajcie na niego.
Panie Andrzeju - proszę zrezygnować z tej jałowej dyskusji, trzeba
zająć się projektem Ustawy, bo na tych nie ma co liczyć; znowu
skrytykują - jak będzie gotowiec.
Użytkownik "Robert Szymczak" <r...@t...pl> napisał w
wiadomości news:3CBAD817.B6ED8F50@telepraca-polska.pl...

5. Data: 2002-04-15 14:57:52

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Czasem jasna myśl podsuwa ciemne pomysły."
Grabosz

6. Data: 2002-04-15 19:55:09

Od: m...@b...pl (Maciej Jakubowski) szukaj wiadomości tego autora

> Wlasnie ogladam sprawozdanie z prac nad projektem Narodowego Programu
> Ochrony Zdrowia z udzialem Premiera i Ministra Zdrowia.

Czyich prac?
To zdanie sugeruje, że to była powszechna dyskusja albo prrace zespołu
ekspertów. Czy taka interpretacja tego zdania jest słuszna?

> [...]
> Czym grozi podejmowanie szybkich, wyrywkowych, nieprzemyślanych, nie
> konsultowanych społecznie, a chyba także prawnie zmian w obowiązujących

Jeśli dobrze rozumiem - informacja z Kuriera świadczy o zainteresowaniu
projektem, nie o nic-nie-robieniu.
Może to tylko defekt w przepływie informacji?
Bo skoro uwaga o tym projekcie znalazła się w Kurierze - wnioskuję z tego,
że jednak wydawcy Kuriera zainteresowali się sprawą...

> Rozczarowala mnie rekacja organizatorw spotkania niedoslyszacych i ich
> przyjaciol ("Ustron 2000") gdy dobry duch naszej internetowej
> spolecznosci ON (ISON)

A kto jest tym dobrym duchem - i kto to określenie mu nadał?
Mam nazdieję, że nie jest to określenie samozwańcze...

> serwera CLAN, od SISON'u - tworu, ktory na potrzeby CALEJ ISON zostal

Czy mam przez to riozumieć - że SISON reprezentuje "CALA ISON"
(nie wiem, co oznacza ten skrot) - ale jakos w internetowych wędrówkach
nie za często spotykam się z tą organizacją - więc chyba nie może ona
reprezentować zbyt licznej społeczności

> [...]
>
> Mialem kilka milych listow. Maciej Jakubowski wyjasnil mi np co Go
> odstraszylo a co pozwoli mi w przyszlosci nie "straszyc" ludzi ;-)

I podtrzymuję swoje zdanie
Uważam że wszystkie takie dyskusje powinny się odbywać w atmosferze
życzliwości - i to publicznie, ale też bez pręgierzy i piedestałów.

Dodatkowo - trzeba mieć świadomość - że społeczeństwo nie ma
żadnego prawnego obowiązku świadczenia usług, zwłaszcza finansowych
wobec niepełnosprawnych, z racji tylko ich niepełnosprawności - więc
wszelkiego rodzaju postawa roszczeniowa nie może mieć tu miejsca.
Idzie tu raczej o kreowanie postaw - i wspierających ją przepisów

> Czeka kolejny PROJEKT , Tym razem USTAWY o rehabilitacji ale tak sie
> zastanawiam czy warto ? Czy bedzie z kim ? - skoro nie ma tu ORLOW,
> SOKOLOW

"Lepszy wróbel w garści, niż orzeł na dachu"

A swoją drogą - może to być ryzkowne - orzeł może okazać się zwykłą wroną...

> [...]
> dziecko potrafilo sie otrzasnac i zburzyc SCIANE PLACZU ktora stala
> sie GLOWNYM miejscem spotkan na grupie ?

Nie wiem, kto tu płacze... Ja na pewno nie...

> Czy moze jednak jest istotne (zrozumiale, przewodnie, znaczace)
> dla nas to motto, ktore tu kiedys ukulismy :
>
> "NIC co jest robione dla nas nie powinno byc wykonywane bez naszego
> udzialu" ?

A jak to należy rozumieć?
Przecież każdy może się wypowiedzieć....
Merytorycznie również...

> To by bylo na tyle.

J.T.Stanislawski. Hmm....

> [...]
>
> Dla potrzeb tej akcji dzieki wielkiej pracy waszych braci w niedoli
> (z SISON) utworzylismy baze danych powiatow ( niestety ale nie z naszej

Lista powiatów jest chyba znana...
Nie słyszałem o żadnym nowym powiecie...

> [...]
> spotkan we wlasnym gronie gdzie nawiazac mozna ciekawe znajomosci
> i wzmocnic przyjaznie . Takze by milo spedzic czas. Ale ...

Mam pytanie - jaki związek ma Spotkanie Ustroń 2002 z tym projektem,
skoro Spotkanie ma sie odbyć w lipcu - a teraz jest dopiero kwiecień.
Czytuję fantastykę, ale nie słyszałem jeszcze o rzeczywistych podróżach w
czasie

> [...]
> zebrac te Wasze glosy i jako wzmacniajace niejako akcje PROJEKT
> rozeslac do biur poselskich w Waszych regionach.

Zaraz, zaraz - jakie głosy i w jakiej sprawie?
Skoro nie brałem udziału w dyskusji - to i nie mogę się podpisywać
pod jej wnioskami...

> Do konca tygodnia lista PROJEKT (mailto:p...@c...pl) bedzie
> zbierac Wasze sugestie, opinie, zapytania i realizowac prosby

A w jakiej sprawie - i na jakiej podstawie?
Nie widziałem tu - na grpie - poza linkami do dokumentów - żadnych
konkretów...

--
Maciej Jakubowski
m...@b...pl

7. Data: 2002-04-15 22:43:04

Od: "Leszek Marażewski" <l...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

I w tym momencie warto zacytować słowa Kmicica do Wołdyjowskiego:
"Kończ Waść - wstydu oszczędż", ale ja Wołodyjowskim nie mam zami-
ru być, a - jak znam A.A. - on też nie. I to byłoby na tyle, jak w takich
momentach mówi moja żona - do co przygłupszych.

8. Data: 2002-04-16 07:14:11

Od: m...@b...pl (Maciej Jakubowski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ru być, a - jak znam A.A. - on też nie. I to byłoby na tyle, jak w takich
> momentach mówi moja żona - do co przygłupszych.

I - chyba mądrze mówi...

--
Maciej Jakubowski
m...@b...pl