Pismo z ZUS

1. Data: 2007-05-13 03:54:27

Temat: Pismo z ZUS
Od: "Jerzy Junkiewicz" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam jestem mlodym rencistą 2-giej grupy z ZUS, otrzymuję rente socjalna i
sobie dorabiam jako stróz w 2006 roku renta wynosila ona 501.87 zl brutto

dzis dostalem pismo z ZUS że w miesiacu wrzesniu przekroczylem kwote
przychodu (czyli 30% przecietnego miesiecznego wynagrodzenia za kwartal
kalendarzowy) sprawdzilem teraz wyciag z konta i za lipiec zarobilem
476,43 na reke gr w sierpniu 474.96 na reke we wrzesniu tez 476.43 na reke
wiec sie pytam jak im wyszlo że coś przekroczylem ? Bo z moich wyliczen
wyszlo ze nawet 582 zl bym mogl zarobic..... Pomóżcie prosze bardzo:((

Czy moze pracodawca jakiej wieksze skladki dal w jakims miesiacu i przez to np
przekroczylem kwote brutto...czy serio musze oddawac cala rente, czy moze
czesc tylko by sie udalo ?

2. Data: 2007-05-13 07:22:23

Temat: Re: Pismo z ZUS
Od: robercikus <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Junkiewicz napisał(a):

[...]

to krezus chłopie jesteś, bo masz razem prawie tysiaka... ;-)))
A tak poważnie, to w piśmie zus chyba powinien poinformować Cię jakie są
konsekwencje takiej sytuacji i czy masz coś zwracać/ew. że Ci zawieszą
na jakiś czas wypłatę świadczenia. Powinni podać też dokładne wyliczenia
i terminy w jakich musisz liczyć się z konsekwencjami zaistniałej
sytuacji oraz pełną podstawę prawną. Możesz po prostu pójść do zusu i
spytać pani w okienku, pokazując otrzymany papier, co to dla Ciebie
znaczy? bo nie rozumiesz. Powinna bąknąć jakieś zdanie, choć pewnie
niechętnie i zdawkowo ;-).
Zdaje mi się jednak, że jesteś raczej na przegranej pozycji, ale dobrze
byłoby się sprawie bliżej przyjrzeć, bo być może zaistniała jakaś
pomyłka, co nie jest czymś szczególnym w zusie ;-).

pozdrawiam
robercikus

3. Data: 2007-05-13 11:47:55

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Junkiewicz" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:f2625i$1pg$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> to np
> przekroczylem kwote brutto...czy serio musze oddawac cala rente, czy moze
------------------------------
Opisana sytuacja to istotny problem dla rencisty, dlatego potraktowałbym
dość luźno wesołą odpowiedź Robercikusa i z całą powagą polecam lekturę
tekstu na stronie: http://www.zus.pl/pliki/informatory/renta_socjalna.p
df ,
a w szczególności treść rozdziału VIII zatytułowanego "Przychód rencisty a
prawo do renty socjalnej".

Wydaje mi się, że mamy w opisanym przypadku pomylone dwa pojęcia: przychodu
(pismo ZUS) i deklarowany zarobek "na rękę", który nie jest **przychodem**
ale dochodem, a dochód nie jest brany pod uwagę przy określaniu prawa do
zachowania renty socjalnej. Wobec tego dla sprawdzenia czy dopuszczalna
kwota przychodu nie została (albo nie zostanie) przekroczona trzeba
obliczenie wykonywać biorąc "dorabianą" kwotę brutto. Wszelkie z resztą
szczegóły są wyjaśnione w pliku do którego link podałem.
--
Zdrówko!

Zbig A Gintowt

4. Data: 2007-05-13 14:56:06

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@g...com> napisał w
wiadomości news:f26ttd$8h6$1@inews.gazeta.pl...
> ....Wszelkie z resztą szczegóły...
------------------
Przepraszam za błędne "wyklepanie" słowa: "zresztą" w tym kontekście pisze
się razem.
--
Zdrówko!

Zbig A Gintowt

5. Data: 2007-05-13 15:24:35

Od: interpio <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Maj, 05:54, "Jerzy Junkiewicz" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>
wrote:
>sprawdzilem teraz wyciag z konta i za lipiec zarobilem
> 476,43 na reke gr w sierpniu 474.96 na reke we wrzesniu tez 476.43 na reke.

Próbowałem dla rozrywki, stworzyć równanie matematyczne pozwalające
obliczyć - kwotę brutto wynagrodzenia na podstawie wynagrodzenia na
rękę.
Trochę się zamotałem i poszedłem na łatwiznę, na podstawie oszacowania
wyszło mi, że
Twoje wynagrodzenie brutto wynosiło ok. 650 zł.

Pozdrawiam Piotr

6. Data: 2007-05-13 15:54:01

Od: Gupik <gupik25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

tzn jak to jest, jak się rentę socjalną to nie można sobie dorobić ??

7. Data: 2007-05-14 10:32:18

Od: "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gupik"
> tzn jak to jest, jak się rentę socjalną to nie można sobie dorobić ??

Mozna, ale tylko tyle ile "na reke" wyplaca ZUS

Leszek

8. Data: 2007-05-15 07:12:02

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chlopie, pisz konkretnie a nie popieprzaj
Piszesz raz o brutto a raz o netto i zawracasz dupy
Napisz konkretnie to dostaniesz odpowiedz

A ku ku...:)
Wózek - identyfikacja.
Niższe renty od 2009 roku.
Legitymacja inwalidy?