Placki ziemniaczane - mrożenie masy?

11. Data: 2012-12-07 23:01:37

Temat: Re: Placki ziemniaczane - mrożenie masy?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 07 Dec 2012 23:57:41 +0100, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2012-12-07 23:54, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

> Te z pudełka przed smażeniem też są masa surową.

Nie surową, tylko liofilizowaną 3-)
(by XL)

12. Data: 2012-12-09 11:27:53

Od: "rageofhonor" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kup placki w proszku.

Placki w proszku to syf. Pełno w nich chemii na dodatek te wszystkie
zawierają jajko. Ta wersja mi nie smakuje tak dobrze. Zjem bo zjem ale to
nie jest to.

Jak sama nazwa wskazuje placki ziemniaczane czyli tylko ziemniaki powinny
tam być. Prawdziwe placki są tylko i wyłącznie z ziemniaków i odrobiny mąki
przyprawione solą i pieprzem i może trochę maggi dla smaku. Jak bylem mały
to takie placki robiła babcia z mamą. Smażone nie na oleju tylko na maśle
lub ghee.

13. Data: 2012-12-09 12:50:38

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Dnia pięknego Sun, 09 Dec 2012 12:27:53 +0100 osobnik zwany rageofhonor
napisał:

> [...]
> odrobiny mąki przyprawione solą i pieprzem i może trochę maggi dla
> smaku. Jak bylem mały to takie placki robiła babcia z mamą. Smażone nie

a w życiu. Prawdziwe tylko na smalcu

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

14. Data: 2012-12-09 13:02:10

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rageofhonor" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> mały to takie placki robiła babcia z mamą. Smażone nie na oleju tylko na
Na Podkarpaciu biedni chłopi na przednówku robili takie placki (no może bez
pieprzu) i nie na maśle tylko na blasze.
Potem się dorobili i smażyli na maśle ( co go paniusie na targu nie kupiły).
Ale najbardziej chrupkie to tylko na smalcu...
pozdr
Stefan

15. Data: 2012-12-09 23:40:39

Od: "rageofhonor" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stefan" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> kupiły).
> Ale najbardziej chrupkie to tylko na smalcu...

Ze smalcem nie próbowałem ale pamiętam że olej dawał brzydki zapach i były
strasznie tłuste. Masło niestety łatwo się przypala czyli trzeba było często
wycierać patelnię i dawać nowe masło. Ghee ma zalety oleju i masła. Smak
daje jak po maśle i można smażyć w wysokich temperaturach bez przypalania.
Niestety trzeba najpierw samemu zrobić Ghee. Ziemniaki najlepiej zetrzeć na
drobne paski robotem kuchennym a potem blenderem prawie wszystko zmielić na
papkę i przyprawić. Niestety do mojego robota nie ma nasadki która od razu
by robiła papkę. Nadmiar wody odlać. Nakładam papkę chochlą uzyskując
grubość ok. 0,5 cm. Im cieniej tym lepiej.

16. Data: 2012-12-10 00:28:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 10 Dec 2012 00:40:39 +0100, rageofhonor napisał(a):

> [...]
> papkę i przyprawić. Niestety do mojego robota nie ma nasadki która od razu

Tyle roboty, a po co, skoro istnieje sokowirówka. I pozostaje tylko
odpowiednią ilość soku... dolać.
(by XL)

17. Data: 2012-12-10 10:34:57

Od: Anai <Anai@na_gazecie.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.12.2012 12:27, rageofhonor pisze:

> [...]

> Prawdziwe placki są tylko i wyłącznie z ziemniaków i
> odrobiny mąki przyprawione solą i pieprzem i może trochę maggi dla
Jak to się ma do tego powyżej?
To wyłącznie z ziemniaków, czy może wyłącznie z ziemniaków, odrobiny
mąki i czegoś tam jeszcze? :P

Uwielbiam takich samozwańczych super-specjalistów od wszystkiego
co to Wszystko-Muszą-Wiedzieć-Lepiej... brr... :)
Już mnie ostatnio taka jedna przekonywała, że podając przepis na
galaretę z nóg wieprzowych wprowadzam ludzi w błąd i powinnam zmienić
tytuł, ponieważ nie t y l k o nogi on zawiera :/

--
Pozdrówki
Anai

***** Moje słit focie: http://infobot.pl/r/26aE *****
******* http://annape.digart.pl/digarty/ *********
"...dla mnie dobroczyńcy zwierząt są jak jacyś chrześcijanie. Wszyscy
tak radośni i pełni dobrych intencji, aż po pewnym czasie człowieka
korci, żeby pójść w świat i odrobinę sobie pogwałcić i poplądrować. Albo
kopnąć kota..." J.M. Coetzee Hańba

18. Data: 2012-12-10 15:02:02

Od: "rageofhonor" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anai" <Anai@na_gazecie.pl> napisał w wiadomości

> Jak to się ma do tego powyżej?
> To wyłącznie z ziemniaków, czy może wyłącznie z ziemniaków, odrobiny mąki
> i czegoś tam jeszcze? :P

Miałem na myśli że większość dodaje jeszcze inne składniki oprócz
ziemniaków. np jajka itp.
Co z plackami ziemniaczanymi nie ma już wiele wspólnego bo robią już wtedy
omlet ziemniaczany który ma całkiem inny smak. Nie spotkałem jeszcze budki
oferującej placki która by nie stosowała jajka i oleju. Może nie potrafią
robić placków z samych ziemniaków.

19. Data: 2012-12-10 15:03:49

Od: "rageofhonor" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tyle roboty, a po co, skoro istnieje sokowirówka. I pozostaje tylko
> odpowiednią ilość soku... dolać.

Mam sokowirówkę ale ona robi zbyt drobną papkę. Papka musi mieć odpowiednią
konsystencję.

20. Data: 2012-12-10 15:18:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 10 Dec 2012 16:03:49 +0100, rageofhonor napisał(a):

> Mam sokowirówkę ale ona robi zbyt drobną papkę. Papka musi mieć odpowiednią
> konsystencję.

Czyli zależy od konstrukcji sokowirówki może, bo moja robi takie
mini-wiórki, nie papkę - i to jest bardzo dobre na placki.
(by XL)

Kutia.
Pytanie o przepis na sos
[ot] No i po świątecznych wędzonkach