Platanthera/Goodyera kontra slimak

11. Data: 2006-01-14 12:30:07

Temat: Re: Platanthera/Goodyera kontra slimak
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:1vqf92emms133$.16y3vsbgrbuqf.dlg@40tude.net Piotr
Siciarski <p...@r...pl> napisał(a):

> Może ktoś zna innych naturalnych "wrogów" Ślimaka, prócz
> kolonizatorów niemieckich, człowieka, ropuchy i suchego podłoża?

Hejka. Są tacy co znają nicienie z gatunku Phasmarhabditis hermaphrodita
i nawet już o nich pisali na grupie. :-)
Pozdrawiam biopreparatowo Ja...cki

12. Data: 2006-01-14 14:01:40

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:

> Zapomnialem dodac, ze biegacze takze zywia sie slimakami.

Moze by jakie zawody lekkoatletyczne zorganizowac? :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2006-01-14 16:32:17

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa Szczę?niak napisał
> I do uprawiaczy tych storczykow - macie jakis sposob, coby ten cud ewolucji
> (slimaka mam na mysli) utrzymac z dala od rosliny?

Ja gdzieś, kiedyś czytałam , że drut miedziany
położony na ziemi / może to ma być pętla wokół rośliny /,
jest zaporą dla dla ślimaków. Nie sprawdzałam tego sposobu.
A jeśli jeszcze raz objedzą mi kwiatki zawilca
greckiego i /lub/ wybijający właśnie pęd kokoryczki ,
z wielką dumą wysępionej,to ropuchę zdetronizuję :-(

Pozdrawiam, Barbara

14. Data: 2006-01-14 17:06:23

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jeśli jeszcze raz objedzą mi kwiatki zawilca
> greckiego i /lub/ wybijający właśnie pęd kokoryczki (...)

No proszę ... nawet nie wiedziałam że ślimak może zechcieć zjeść te
rośliny.
Tfu tfu, ale moje ślimaki nigdy nie chyciły się na coś takiego :-)

Serdecznie Miłka

15. Data: 2006-01-14 17:51:16

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości

>,to ropuchę zdetronizuję :-(
>
> Pozdrawiam, Barbara

Na rzecz sikorki? Braaaaaawo
:-))
Pozdrawiam pogodnie
skryba

16. Data: 2006-01-14 22:06:41

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Miącz wrote:
> UĹźytkownik Ewa SzczÄ?ďż˝niak napisaĹ?

> Ja gdzieĹ?, kiedyĹ? czytaĹ?am , Ĺźe drut miedziany
> poĹ?oĹźony na ziemi / moĹźe to ma byÄ? pÄ?tla wokĂłĹ? roĹ?liny /,
> jest zaporÄ? dla dla Ĺ?limakĂłw. Nie sprawdzaĹ?am tego sposobu.
> A jeĹ?li jeszcze raz objedzÄ? mi kwiatki zawilca
> greckiego i /lub/ wybijajÄ?cy wĹ?aĹ?nie pÄ?d kokoryczki ,
> z wielkÄ? dumÄ? wysÄ?pionej,to ropuchÄ? zdetronizujÄ? :-(
>
> Pozdrawiam, Barbara

Mialam kiedys taka plyte cementowa w ogrodzie ktora oblepilam po
brzegach tasma miedziana specjalnie w tym celu produkowana. W tym
prostokacie staly donice z wyrastajacymi z nasion daturami, na ktorych
mi bardzo zalezalo.Dla testowania, zostawilam jedna donice poza
ogrodzeniem i wszystko zostalo zezarte, a w ogrodzeniu ne. Potem, gdy
datury byly duze w duzych donicach, obklejalam krawedz donicy naokolo i
tez tak samo dobrze dzialalo.

Tu zdjecie takich tasm, ktore u nas mozna kupic, wiec w Polsce pewnie tez:

http://www.protectyourgarden.com/slugtape.html

MB

17. Data: 2006-01-15 02:34:25

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message

> Moze by jakie zawody lekkoatletyczne zorganizowac? :-)

Kiedys w TV widzialem, ze organizuja wyscigi slimakow, zab i roznych
innych istot - pewnie i zawody biegaczy-chrzaszczy mozna by przeprowadzic.
Bylbym jednak zaninteresowany bardziej organizacja u mnie w ogrodzie
zawodow w zjadaniu slimakow na czas ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

18. Data: 2006-01-15 02:50:56

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Miłka" <m...@t...pl> wrote in message

> No proszę ... nawet nie wiedziałam że ślimak może zechcieć zjeść te
> rośliny.
> Tfu tfu, ale moje ślimaki nigdy nie chyciły się na coś takiego :-)

Niektore egzemplarze kokoryczki wielokwiatowej zostaly u mnie doszczetnie
zjedzone.

Pozdrawiam,
Bpjea

19. Data: 2006-01-15 07:55:52

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett <n...@b...com> wrote in

> Tu zdjecie takich tasm, ktore u nas mozna kupic, wiec w Polsce pewnie
> tez:
> http://www.protectyourgarden.com/slugtape.html

O, dzieki!
Widzec jeszcze nie widzialam, ale teraz bede sie dokladniej rozgladac.
W ostatecznosci utne St.. Kol. Malzonkowi kawalek rurki, chlodniczej
zreszta i zrobie gustowne kolko :-D
Pozdrowienia - Ewa

20. Data: 2006-01-15 13:04:15

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora