Płodny jak Kaszuba

1. Data: 2003-09-20 09:50:02

Temat: Płodny jak Kaszuba
Od: "Dirschauer" <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Proszę o przeczytanie i opinie:

http://kiosk.onet.pl/art.asp?DB=162&ITEM=1133763&KAT
=239

Mnie uderzyła duża ilość negatywnych komentarzy w portalu Onetu, tak jakby
reportaż nie mówił o ludziach szczęśliwych, którzy mają odmienny sposób
życia, tylko o patologicznej zbiorowości, która stoi w kolejce po zasiłek w
drodze do pośredniaka.

Dirschauer

2. Data: 2003-09-20 12:16:09

Temat: Re: Płodny jak Kaszuba
Od: Krzysztof Jastrzębski <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2003-09-20 17:46:33

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Jastrzębski" <f...@p...com> napisał w wiadomości

> W kwestii tego typu forów "dyskusyjnych" to są one:
> a.) odpowiednio moderowane (http://free.polbox.pl/f/family/cenzura.html)
> b.) społecznym rynsztokiem

To sie zdecyduj na coś. Rynsztoki zazwyczaj nie są moderowane.

boniedydy

4. Data: 2003-09-22 07:46:48

Od: "careloss" <c...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To sie zdecyduj na coś. Rynsztoki zazwyczaj nie są moderowane.

Ale czesto rynsztok jest moderowany przez rynsztok..

P.S. Ostro pojechalem, nie..? :-)

Carlos

5. Data: 2003-09-22 09:56:44

Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 20 Sep 2003 11:50:02 +0200 I had a dream that Dirschauer
<d...@N...wp.pl> wrote:
> [...]
>życia, tylko o patologicznej zbiorowości, która stoi w kolejce po zasiłek w

Ja myślę, że większość negatywnych komentarzy została spowodowana jednym
zdaniem:

"My tu po katolicku żyjemy i żadnych środków antykoncepcyjnych nie używamy"

Widać to razcej w wypowiedziach ludzi typu:

"Kaszubi i górale ze swą katolickością to zakała tego kraju...
mentalność dziewiętnastowiecz na,ile chorób dziesiątkuje te dzieci,
to Kaszuby są enklawą gruźlicy.No i czarna watykańska mafia której
oddadzą ostatni grosz"

Typowa polska zawiść, że ktoś inny jest szczęśliwy, a żyje inaczej :)

6. Data: 2003-09-22 10:18:54

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirschauer wrote:

> [...]
> życia, tylko o patologicznej zbiorowości, która stoi w kolejce po zasiłek w

Nie odebralam tego w ten sposób. Wrecz odwrotnie- jako o spolecznosci
odmiennej, innej ale szczesliwej, radzacej sobie.
A, ze artykul dosc plytki w temacie to oczywiste- trudno zawrzec w
jednym krótkim artykule pelny obraz jakiegos zjawiska, stylu zycia,
wychowania, tradycji, kultury innej w dodatku niz przecietna polska.
pzdr
agi

7. Data: 2003-09-22 10:21:29

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"agi ( fghfgh )" wrote:

Uzupelnie - pisalam o samym artykule, do komentarzy sie nie odnosze bo z
reguly je omijam.
pzdr
agi

8. Data: 2003-09-23 08:19:32

Od: "Anka" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirschauer <d...@N...wp.pl> napisał(a):

> Witam!
>
> Proszę o przeczytanie i opinie:
>
> http://kiosk.onet.pl/art.asp?DB=162&ITEM=1133763&KAT
=239

Zazdroszczę tym Ludziom odwagi.W dzisiejszych czasach żyć tak jak Oni mają
odwagę nieliczni. _Swoje_ poglądy, _swoje_ priorytety,_swoje _widzenie świata.
Piękne i romantyczne,takie sielskie, anielskie.
Ale artykuł, jest trochę zbyt jednostronny,nie pokazuje wszystkich ,zwłaszcza
tych mniej różowych stron życia rodziny wielodzietnej.Nie wierzę ,że wszystkim
jest tak dobrze, że wszyscy są tak szczęśliwi.Że w rodzinach nie ma żadnycjh
problemów, choćby związanych z materialną stroną życia.Ale może nie o tym miał
on być.
Jakkolwiek fajnie byłoby mieć tak dużo sióstr i braci, synów i córek, ja nie
chciałabym tak żyć. Zwłaszcza jako matka. Nie mogłabym się uśmiechać i
beztrosko tulić dieci martwiąc się kolejną , płatną wizytą u ortopedy,kupnem
książek do szkoły, butów i kurtek na zimę, itp., itd.Dzisiejszy świat ze swoim
ogromnym tempem życia, ze swoją brutalnością , przemocą i pogonią za _mieć_
nie sprzyja takiemu sposobowi na życie.Smutne.
Pozdrawiam, A.

9. Data: 2003-09-23 08:19:48

Od: "Anka" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2003-09-23 08:23:07

Od: "Anka" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oj , chochlika mam w domu, albo inne złośliwe stworzonko. Sorki, wysłało
"się" samo drugi raz. A.

co u gooshy?
zasiłek z opieki społecznej
wirusy i robale
[moze nieco OT] Jak Wasza praca wplywa na zycie rodzinne ?
Czy grozi nam krach finansowy??