Plyta indukcyjna

1. Data: 2006-01-10 10:15:01

Temat: Plyta indukcyjna
Od: "Cz@rt" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

moje pytanie jest skierowane do uzytkownikow plyt indukcyjnych: jakie sa ich
wady i zalety w stosunku do plyt ceramicznych i gazowych?

pozdrawiam

Adam

2. Data: 2006-01-10 13:31:16

Temat: Re: Plyta indukcyjna
Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 Jan 2006 11:15:01 +0100, Cz@rt <c...@o...pl> napisał:

> witam
>
> moje pytanie jest skierowane do uzytkownikow plyt indukcyjnych: jakie sa
> ich
> wady i zalety w stosunku do plyt ceramicznych i gazowych?

Płyta gazowa to zupełnie inny segment, to raczej kuchenka czy kuchnia.
Płyta ceramiczna z czasem na elementach grzejnych brudzi się i trudno to
doczyscić,
Ale generalnie jest dobra i trudno sie o coś przyczepić.Jeżeli taką
kupować,
to nalezy sie kierować przejrzystością przycisków obsługi. Na tej płycie
można
postawić każdy garnek.
Płyta indukcyjna jest dość droga. Ale bardzo łatwa w utrzymaniu, nie
wymaga żadnych zabiegów
poza przetarciem.Niemal natychmiast po zdjęciu garnka można ją wytrzeć bo
jest tylko nieco ciepła.
Niestety, przy zakupie takiej płyty należy liczyć sie z wymianą garnków i
wszystkiego co do tej pory używano do gotowania.Ta plyta nie toleruje
nawet garnków ze stali
nierdzewej, nie mówiąc juz o aluminiowych.
U mnie w domu jest płyta indukcyjna i ja jestem z niej bardzo zadowolony,
i gdybym
miał raz jeszcze kupować to kupiłbym ponownie własnie taką.W dobrym garnku
woda
gotuje się bardzo szybko. Uwaga, przy zakupie garnka czy kompletu nalezy
się wybrać
do sklepu z malym magnesem. jeżeli przylega do garnka , przyciaga, to
garnek jest dobry.
Jezeli magnes jest "nieczynny", garnek nie nadaje się.

3. Data: 2006-01-10 14:58:49

Od: "turecky " <t...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Golo <k...@t...pl> napisał(a):

> [...]
> garnek jest dobry.
> Jezeli magnes jest "nieczynny", garnek nie nadaje się.

Tak z ciekawości: co z bezwładnością? Na gazowej kurek się przekręca i jest
max grzanie, kurek w drugą stronę i grzanie jest malutkie.

4. Data: 2006-01-10 19:14:59

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 Jan 2006 15:58:49 +0100, turecky <t...@W...gazeta.pl>
napisał:

> Tak z ciekawości: co z bezwładnością? Na gazowej kurek się przekręca i
> jest
> max grzanie, kurek w drugą stronę i grzanie jest malutkie.

Miej waćpan litość nad modemowcami , tnij cytaty. By napisać jedno swoje
zdanie,
musisz do tego celu cytować cała moją wypowiedz?
Odpowiadam: bezwładność przy płycie indukcyjnej jest szczątkowa."Palnik"
czy tez raczej
pole grzewcze włączone na maxa nie robi się ani trochę ciepłe, natomiat
garnek na nim postawiony
robi sie natychmiast gorący.Uniesienie garnka czy patelni do góry powoduje
wstrzymanie "grzania".Piszę to w nawiasie bo to nie jest
grzanie.Postawienie powrotne np.
patelni włacza natychmiast pole do uprzednio ustawionej wartości.
Działa to tak jak w mikrofali otwarcie drzwiczek. Wyłącznie pola powoduje
pojawienie się wskaznika "H" który sygnalizuje cos jakby korzystanie z
resztek ciepla,
ale tak naprawde to pole grzejnie jest nieco bardziej ciepłe ale nie
gorące.

5. Data: 2006-01-10 21:20:52

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Golo" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

> Miej waćpan litość nad modemowcami , tnij cytaty. By napisać jedno swoje
> zdanie,

> ale tak naprawde to pole grzejnie jest nieco bardziej ciepłe ale nie
> gorące.

Ale koledze chodziło o mozliwosc duszenia na wolnym ogniu..czyli na baaardzo
maluśkim gazie....da sie ??

Ja w swojej weglówce moge np cały dzień trzymac powidła zeby tylko
mrygały..o innych potrawach nie wspomne...

A czy mozna to samo zrobic na tym sprzęcie??

M.

6. Data: 2006-01-10 22:48:32

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 Jan 2006 22:20:52 +0100, Marek W.
<U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> napisał:

> Ale koledze chodzi?o o mozliwosc duszenia na wolnym ogniu..czyli na
> baaardzo
> malu?kim gazie....da sie ??
>
> Ja w swojej weglówce moge np ca?y dzie? trzymac powid?a zeby tylko
> mryga?y..o innych potrawach nie wspomne...
>
> A czy mozna to samo zrobic na tym sprz?cie??

Nie ma lepszego do gotowania sprzetu, niż węglowa kuchnia, gdzie można
sobie
garnkiem szukać na płycie właściwej temperatury.Nie wiem, czy się ze mną
zgodzicie,
ale potrawy gotowane na gazie juz mają inny,gorszy smak niż te same,
gotowane na kuchni węglowej.
Nie potrafię odpowiedzieć na twoje pytanie jednoznacznie, gdyż siła
gotowania zalezy
nie tylko od nastawy samej kuchni ale i od właściwosci magnetycznych
garnka.
Z tego co wiem, u mnie stosuje sie np gotowanie bigosu "na bardzo małym
ogniu"
przez caly dzień, więc chyba taka możliwosc jest.Gorzej chyba jest z tym
na kuchni gazowej, gdzie
przy kiepsko wyregulowanych palnikach sa trudności z utrzymaniem małego
plomienia.
Powtarzam raz jeszcze ze gdybym miał kupowac, raz jeszcze bym wybral
kuchni indukcyjną.
A mieliśmy w domu i kuchnie na węgiel i na gaz i płytę ceramiczną.

7. Data: 2006-01-11 09:17:30

Od: Joozek <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Cz@rt" wrote:witam

> moje pytanie jest skierowane do uzytkownikow plyt indukcyjnych: jakie sa ich
> wady i zalety w stosunku do plyt ceramicznych i gazowych?
> pozdrawiam
> Adam

Widzialem kiedys w warsztacie indukcyjne urzadzenie do podgrzewania lozysk.
Podgrzewa fantastycznie. Kuchenka to chyba to samo tylko lepiej wyglada.
Kuchenka indukcyjna niewatpliwie lepiej wyglada, ale moje doswiadczenie z
elektryczna (nie indukcyjna) i gazowa mowi mi, ze do gotowania a szczegolnie
pieczenia to nie ma jak gazowa. Nawet elektryczka z termoobiegiem nie upiecze
tak jak gazowa.
Poza tym, w dzisiejszych "aluminiowo-teflonowych" czasach to prawdziwy klopot
przy kazdym zakupie garnka pamietac ze musi byc zelazo.
Takze, moze ktos wie jak te "atomy w kuchence" znaczy sie prady indukcyjne,
wplywaja na wartosci pozywienia (np.witaminy) i otoczenie (kucharz)?
Pozdrawiam.

8. Data: 2006-01-11 10:15:58

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Jan 2006 10:17:30 +0100, Joozek <h...@w...pl> napisał:

> "Cz@rt" wrote:witam

> Widzialem kiedys w warsztacie indukcyjne urzadzenie do podgrzewania
> lozysk.

Widziałem kiedyś w hucie piec gazowy:)))

> [...]
> szczegolnie
> pieczenia to nie ma jak gazowa. Nawet elektryczka z termoobiegiem nie

Płyta indukcyjna nie ma nic wspólnego z pieczeniem.Niema takiej opcji.
Trzeba pierkarnik dowolny zresztą, instalować osobno pod spodem płyty lub
gdzie kto chce,
wygodniej jest w słupku na wysokosci oczu.

> Poza tym, w dzisiejszych "aluminiowo-teflonowych" czasach to prawdziwy
> klopot
> przy kazdym zakupie garnka pamietac ze musi byc zelazo.

Nie musisz pamietać, wystarczy raz kupić komplet. Teoretycznie naczynia
do płyty indukcyjnej są oznaczone symbolem, ale ja zalecam sprawdzanie
magnesem.

> Takze, moze ktos wie jak te "atomy w kuchence" znaczy sie prady
> indukcyjne,
> wplywaja na wartosci pozywienia (np.witaminy) i otoczenie (kucharz)?

Jeżeli gotujesz coś z żelaznych wiórów to płyta ma na tą potrawę wpływ
niezaprzeczalny:)).
Natomiast wszystko co jest pochodzenia organicznego, polu magnetycznemu
sie nie poddaje.
To teoria oczywiscie, czass pokaze za lat kilkanascie jak to naprawdę
jest.
Niemniej uważam, że bardziej trzeba uważać na mikrofalę. Wpływ mikrofal na
organizmy
żywe jest szkodliwy co zostało wielokrotnie i na zawsze udowodnione.

9. Data: 2006-01-11 12:11:09

Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Golo napsal(a):
> Wpływ mikrofal
> na organizmy
> żywe jest szkodliwy co zostało wielokrotnie i na zawsze udowodnione.

Tak? W jaki sposob skzodliwe i jak to zostalo udowodnione? Gdzie o tym
mozna przeczytac (jakies powazniejsze zrodlo)? A czemu wciaz sprzedaje
sie mikrofalowki?

Ludek

10. Data: 2006-01-11 13:11:53

Od: "Tomasz Piotrowski" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> napisał(a):

> Tak? W jaki sposob skzodliwe i jak to zostalo udowodnione? Gdzie o tym
> mozna przeczytac (jakies powazniejsze zrodlo)?

Włóż coś zywego do mikrofali. Sam sie przekonasz ;) ***

> A czemu wciaz sprzedaje
> sie mikrofalowki?

Bo mikrofale są "zamkniete" w środku, kuchenka jest dobrze zaekranowana.

T.

***
<asekuracja>
To był żart, nie rób tego!
</asekuracja>

--
http://foto.maniac.org.pl/

mandarynkowa skorka
Yoga Tea
Panierka jak w K F C
tumeryk co to?
Przepis na farsz z kurkami do naleśników