Po co Unii Polska?

1. Data: 2018-06-03 22:54:56

Temat: Po co Unii Polska?
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Żeby przysłać tu nie tylko samych ,,informatyków, lekarzy i inżynierów", ale
i wszelkie inne odpady. Najlepiej jednym transportem ?

https://m.money.pl/wiadomosci/artykul/odpady-zgierz-
pozar-recykling,208,0,2407376.html

--
XL

2. Data: 2018-06-04 08:26:34

Temat: Re: Po co Unii Polska?
Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-03 o 22:54, XL pisze:
> Żeby przysłać tu nie tylko samych ,,informatyków, lekarzy i inżynierów", ale
> i wszelkie inne odpady. Najlepiej jednym transportem ?

> [...]

Koniec świata. Ikselka pluje na pis. Brawo. W końcu zaczyna do niej
docierać.
Od czasu kiedy rządzi pis ilość przywożonych śmieci wzrosła dwukrotnie.
Ale wiesz kto zezwolenia na przywóz wydaje, czy tak ze zwykłej głupoty
walnęłaś, że unia przysyła nam te śmieci wbrew woli pislamskiego urzędnika?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

3. Data: 2018-06-04 10:14:54

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:
> Żeby przysłać tu nie tylko samych ,,informatyków, lekarzy i inżynierów", ale
> i wszelkie inne odpady. Najlepiej jednym transportem ?

> [...]

Śmieciowy potop jest w większości nielegalny, jak również ich ,,utylizacja".
Rząd podjął kroki:

,,Rząd wypowiada wojnę "mafii śmieciowej"
Sprawą płonących wysypisk już zajmują się służby z ABW i prokuraturą na
czele. Minister środowiska w ciągu dwóch tygodni ma przedstawić plan
działań i zmian w prawie, które ukrócą nielegalne składowanie odpadów i
pozbywanie się ich. Już wiadomo jednak, w jakim kierunku pójdą zmiany.
Nowe przepisy mają wprowadzić m.in. większe rygory dla firm działających w
sektorze odpadowym. Będą one musiały np. uiszczać kaucje gwarancyjne.
Kolejny pomysł to wprowadzenie monitoringu na składowiskach odpadów.
Skrócony będzie też - z trzech lat do jednego roku - okres, w którym firmy
będą mogły składować śmieci na wysypiskach.
Nieuczciwe przedsiębiorstwa za naruszenie przepisów będą surowo karane.
Kary finansowe mają być proporcjonalne do wielkości obrotów firmy, a dla
recydywistów kary będą podwójne.
Wzmocniona zostanie też Inspekcja Ochrony Środowiska. Ma w niej pracować
więcej osób przez całą dobę. Inspektorzy będą mieli prawo wejść na
wysypisko w każdej chwili i pobrać stamtąd próbki. Obecnie uprzedzają o
swoich kontrolach.
Są też przymiarki do większej kontroli importowanych śmieci. - Chcemy
postawić szczelną zaporę dla odpadów już na granicy - zapowiedział szef
MSWiA Joachim Brudziński. - Jest pomysł, by nie tylko policja, ale także
straż graniczna, inspekcja transportu drogowego otrzymały uprawnienia do
sprawdzania tirów, samochodów wjeżdżających do Polski, które są
zaplombowane - dodał minister.
Utoniemy lub się udusimy
Za większą kontrolą i karami opowiada się też WWF. Poza tym zachęca państwo
do zweryfikowania cen oferowanych w gospodarce odpadowej i wprowadzenia cen
minimalnych. Zdaniem organizacji do czasu wyjaśnienia sytuacji nie powinno
się wydawać pozwoleń na przywożenie odpadów i anulować zgody już wydane.
Wtedy jednak rykoszetem dostaliby uczciwi przedsiębiorcy."

--
XL

4. Data: 2018-06-04 11:40:26

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-04 o 10:14, XL pisze:

pozar-recykling,208,0,2407376.html

> Śmieciowy potop jest w większości nielegalny, jak również ich ,,utylizacja".

Ale przywóz legalny.
Mieli wylane na to, co dalej z tym się dzieje.

> Rząd podjął kroki:

Dwukrotnie zwiększył przywóz śmieci.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

5. Data: 2018-06-08 19:34:50

Od: f...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 4 czerwca 2018 08:26:35 UTC+2 użytkownik Kviat napisał:

> [...]
> walnęłaś, że unia przysyła nam te śmieci wbrew woli pislamskiego urzędnika?

cyt.
Regionalny dyrektor ochrony środowiska albo marszałek województwa wydaje zezwolenie
na odzysk lub unieszkodliwianie odpadów po zasięgnięciu opinii wójta, burmistrza lub
prezydenta miasta, właściwego ze względu na miejsce prowadzenia odzysku lub
unieszkodliwiania odpadów.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Marsza%C5%82ek_wojew%C
3%B3dztwa#Obecni_marsza%C5%82kowie_wojew%C3%B3dztw

6. Data: 2018-06-08 20:15:01

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-08 o 19:34, f...@g...com pisze:

> [...]
burmistrza lub prezydenta miasta, właściwego ze względu na miejsce prowadzenia

A kto wydaje zezwolenie na import sprawdziłeś?
Główny Inspektor Ochrony Środowiska

A kto powołuje głównego inspektora sprawdziłeś?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Marek_Haliniak

"Premier Beata Szydło powołała nowego Głównego Inspektora Ochrony
Środowiska. Funkcję tę wcześniej sprawował Jerzy Kuliński, a od czasu
zmiany rządu obowiązki GIOŚ pełnił Roman Jaworski."

https://portalkomunalny.pl/marek-haliniak-gios-33245
3/

Tak, wiem, zbliżają się wybory i fajnie by było gdyby pisiorom udało się
zwalić winę na szczebel lokalny. Niestety pisiorski lud łyka wszystkie
durnoty, łącznie z bezczelną propagandą z TVpis.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

7. Data: 2018-06-09 01:42:57

Od: f...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 8 czerwca 2018 20:15:00 UTC+2 użytkownik Kviat napisał:

> [...]
> zwalić winę na szczebel lokalny. Niestety pisiorski lud łyka wszystkie
> durnoty, łącznie z bezczelną propagandą z TVpis.

prowadzić ewidencję odpadów (karta ewidencji, podstawowa charakterystyka, testy
zgodności) i przekazywać marszałkowi województwa roczne zbiorcze zestawienie,
http://eko-akademia.pl/2010/11/czy-wymagane-jest-zez
wolenia-na-skladowanie-odpadow-budowlanych-i-ponosze
nie-oplaty-za-korzystanie-ze-srodowiska/

8. Data: 2018-06-09 08:22:47

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-09 o 01:42, f...@g...com pisze:

> [...]
> http://eko-akademia.pl/2010/11/czy-wymagane-jest-zez
wolenia-na-skladowanie-odpadow-budowlanych-i-ponosze
nie-oplaty-za-korzystanie-ze-srodowiska/

A kto wydaje zezwolenie na import odpadów sprawdziłeś?
Od czasu kiedy rządzi pis ilość PRZYWOŻONYCH śmieci wzrosła dwukrotnie.

Ile powtórzeń potrzebujesz żeby załapać sens tego zdania?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

9. Data: 2018-06-09 10:29:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<f...@g...com> wrote:

> [...]
> http://eko-akademia.pl/2010/11/czy-wymagane-jest-zez
wolenia-na-skladowanie-odpadow-budowlanych-i-ponosze
nie-oplaty-za-korzystanie-ze-srodowiska/

W 2010 roku Rząd PO-PSL wykreślił z ustawy o tworzeniu nowych wysypisk
śmieci obowiązek przygotowania Raportu o Oddziaływaniu na Środowisko oraz
konsultacji z mieszkańcami.
Od tego czasu nielegalny skup trwał, a kiedy ZZ zapowiedział zaostrzenie
przepisów wybuchły 63 pożary.
Śmieci leżą sobie spokojnie już kilkanaście lat - ale w lipcu zbliża się
koniec koncesji wydanej przez PO.

--
XL

10. Data: 2018-06-09 10:37:00

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:
> [...]

przepisów wybuchły 63 pożary.
Śmieci leżą sobie spokojnie już kilkanaście lat - ale w lipcu zbliża się

Pedalskie ,,śluby" NIE w Polsce!
Nagonka na wzór moralności :)
równanie na szczęśliwe życie
Męskie Granie! Magisterka - Ankieta