Po dereniu :(

1. Data: 2006-04-03 07:03:06

Temat: Re: Po dereniu :(
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Wilk" <w...@m...agh.edu.pl> wrote in message
news:4430C8BB.235CC01E@metal.agh.edu.pl...
> [...]
> miejsce - nie u siebie, a na ojcowiźnie, gdzie klimat łagodniejszy,
> a ziemia bardziej żyzna.Towarzystwo innych egzemplarzy C.. Mas też
> miał zapewnione.
> W takich komfortowych warunkach dożył do zimy.
> Po zejściu śniegu zauważyłem, że przyjął pozycję horyzontalną.
> Pewnie śnieg go przygniótł - pomyślałem.
> Prz próbie wyprostowania wyszedł z ziemi bez oporu i bez korzeni.
> Jakś podgryzająca gadzina go załatwiła! Nie ruszyła innych sadzonek,
> tylko
> właśnie jego!
> I tak pożegnałem się z marzeniem o dereniówce

Mam polskie, też jadalne, wyśmienite na sok i nalewkę, gdy ukorzenię
sadzonki zdrewniałe będę mógł posłać, nasiona jesienią, za koszt
przesyłki...

3. Data: 2006-04-03 07:37:17

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:

> Mam polskie, też jadalne, wyśmienite na sok i nalewkę, gdy ukorzenię
> sadzonki zdrewniałe będę mógł posłać, nasiona jesienią, za koszt
> przesyłki...

Próbowałeś kiedyś ukorzeniać sadzonki? Z powodzeniem?
Bo to co zostało z mojego derenia, ojciec próbuje ukrzenić.
Odmianę Variegata znajomy szkółkarz próbował i ukorzeniać
i szczepić na wiosnę - bez powodzenia. Dopiero szczepienie letnie
się udało.

Krzysztof

4. Data: 2006-04-03 08:09:27

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Odmianę Variegata znajomy szkółkarz próbował i ukorzeniać
> i szczepić na wiosnę - bez powodzenia. Dopiero szczepienie letnie

Trzeba kupić ukorzeniacz do zdrewniałych lub nawet do zielonych, gdy
wegetacja ruszy na całego... Są takie:
http://ogrod.to.jest.to/ogrody/r_ukorzeniacze.htm
http://www.himal.pl/

5. Data: 2006-04-03 08:18:00

Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje najszczersze kondolencje, co za pech...
Proboj go ukorzeniac, a jak masz duzo pędów to szczep nimi te zwykle -
moze sie uda...
pozdrawiam
tomek

6. Data: 2006-04-03 08:25:46

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek napisał:

> Moje najszczersze kondolencje, co za pech...
> Proboj go ukorzeniac, a jak masz duzo pędów to szczep nimi te zwykle -
> moze sie uda...
Tak też robimy. Mój ojciec, nb. rówieśnik JP2, tym się zajął.
Szansa niewielka, ale istnieje.
Krzysztof

7. Data: 2006-04-03 08:30:54

Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Wilk schrieb:
> W ubiegłym roku polowałem na derenia jadalnego Jolico.
> Najbliżej znalazłem w szkółce w Wiedniu.
/.../
> [...]
> tylko
> właśnie jego!
> I tak pożegnałem się z marzeniem o dereniówce

Krzysztofie, moje najszczersze kondolencje. Tak mi przykro. Sluchaj,
Brachu, glowa do gory i uszy tez. Gdybym byl zamoznym kupilbym Ci nowego
ale ja sam na "Schumenera' oszczedzam. Powiem Ci cos innego. Otoz, kilka
dni temu wzialem udzial w takim typowym niemieckim kursie ciecia. Ten
Blitzkurs trwal dwa dni a wlasciwie 7 godzin. Pewnie niewiele sie
nauczylem ale nawiazalem nowe znajomosci i dostalem namiar na jakiegos
waryjata, ktory przeszczepia stare odmiany owocowe, zeby je zachowac
potomnym. Ponoc facet cieszy sie z kazdego nowego podobnego wariata,
ktory do niego po nauki czy po pomoc przyjdzie. I ten gosc w dodatku u
mnie pod nosem mieszka. Wilku, nie wyj! Ja Ci tego 'Jolico' latem
zaoczkuje. Tzn. zeby z geby cholewy nie robic: sprobuje zaoczkowac. W
miedzy czasie wykoncz gadzine.

Irek

8. Data: 2006-04-03 09:16:16

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ireneusz P. Zablocki" wrote:
> [...]
> mnie pod nosem mieszka. Wilku, nie wyj! Ja Ci tego 'Jolico' latem
> zaoczkuje. Tzn. zeby z geby cholewy nie robic: sprobuje zaoczkowac. W
Dzięki Irku za deklarację.
Ja próbuję uratować to, co zostało.
Kikut z jednym, symbolicznym wręcz korzonkim, został wsadzony
winnym miejscu. Gora obcięta prawie do zera, dla zachowania równowagi.
część łodyżek będzie zasadzonkowana, część zaszczepiona.
Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Dostawcy z Wiednia nawet się boję przyznać co się stało.

Tak czy tak, mam nowe doświadczenie. Szkoda, że raczej kosztowne.

Krzysztof

9. Data: 2006-04-03 18:38:48

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W ubiegłym roku polowałem na derenia jadalnego Jolico....
> I tak pożegnałem się z marzeniem o dereniówce (..)
>
> Krzysztof

Opowieść iście do tabazowego "Zdarzyło się ... " ;-)

Serdecznie Miłka

PS.: Łączę się z Tobą w żalu ...

10. Data: 2006-04-03 19:11:15

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Odmianę Variegata znajomy szkółkarz próbował i ukorzeniać
> i szczepić na wiosnę - bez powodzenia. Dopiero szczepienie letnie

Derenie bardzo trudno ukorzeniają się.Próbowałem kilkakrotnie,
zdrewniałe i zielne,najwyżej wytworzył się kallus i padały.
Owocujący przesadziłem, piąty sezon a nie może się przyjąć, chyba padnie.
Siać trzeba niedojrzałe nasiona, dojrzałe przynajmniej dwa lata leżą w ziemi.
Tarnina nikomu nie smakuje?
Pozdrawiam Mirzan

Świerki srebrne
1 kwietnia-post scriptum