Po pomidorach

1. Data: 2006-08-26 10:20:46

Temat: Po pomidorach
Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Straciłem prawie wszystkie krzaki pomidorów rosnące
poza folią: w 2 dni praktycznie. Zaczęły się deszcze,
po dwóch dniach opadów pojawiły się brązowo-czarne plamy
na liściach, potem na łodygach. Następnego dnia większość
liści była poskręcana, sucha i niemal czarna, pozostałe zielone
fragmenty pożółkły. Zacząłem je intensywnie usuwać - bez skutku.
Plamy na łodygach zaczęły rosnąć niemal w oczach obejmując cały
obwód, także wzdłuż. Na drugi dzień już wiedziałem, że po pomidorach.
Owoce zebrane pierwszego dnia na zielono by ratować co się da
także dostają tych plam i gniją, pozostawione na roślinach czernieją
wszystkie.
Już właściwie z ciekawości na przyszłość spytam: co to jest (grzyb? jaki?)
i jak z tym walczyć. Czy mogło to przyjść z deszczem ?
W folii pomidory nietknięte .
Bilans: 20 krzaków (głównie ożarowski żółty) na działce padło,
w folii na 38 padły 2 (i to usunięte natychmiast z pierwszymi objawami)
reszta zdrowa. Potwierdza to winę deszczu?
Takze 1 papryka dostała- jedna z łodyżek w krzaku na 20 krzaków,
rosną na powietrzu (pięknie owocują :-)
Natomiast rosnące w sąsiedztwie porażonych pomidory "koktailowe" (groniaste)
bez uszczerbku (odporne?)
Długi tekst, ale jeszcze spytam o gąsiennice: w folii namnożyło się
mnóstwo zielonych lub brązowych, do 5 cm długości, kropki
pomarańczowe na bokach, wpie*** liście i owoce (!) pomidorów.
Poradziłem sobie ręcznie (okulary i tydzień systematycznego
zbierania) ale ciekawym, co to za dziwaki? Na dworzu ich nie ma :-O
--

pozdrawiam :-) piotrh

2. Data: 2006-08-26 12:03:12

Temat: Re: Po pomidorach
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

piotrh napisał(a):
[....]
> Już właściwie z ciekawości na przyszłość spytam: co to jest (grzyb? jaki?)
> i jak z tym walczyć. Czy mogło to przyjść z deszczem ?
[...]

Ekhm, zaraza tfuj nawet nie powiem jaka, masz pomidory z głowy co
najmniej na pięć lat.
pozdr. Jerzy

3. Data: 2006-08-26 12:23:36

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Ekhm, zaraza tfuj nawet nie powiem jaka, masz pomidory z głowy co
> najmniej na pięć lat.

Pełna panika :-O
Proszę o więcej i bliżej, plizzzz, chociaż naprowadzić
na hasło do googli ...
--

pozdrawiam :-) piotrh

4. Data: 2006-08-26 12:42:06

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

piotrh wrote:
> Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
>
> Pełna panika :-O
> Proszę o więcej i bliżej, plizzzz, chociaż naprowadzić
> na hasło do googli ...

Ziemniaczana się nazywa.

Pozdrawiam
Baska

5. Data: 2006-08-26 13:14:09

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dobranoc" <a...@a...art.pl> napisał w wiadomości

> Ziemniaczana się nazywa.

Poczytałem. Panika wzrosła.
Na szczęście/nieszczęście jest chemia.
Straszne:-( W przyszłym roku walka, jak zwykle zresztą ;-)
--

pozdrawiam :-) piotrh

6. Data: 2006-08-26 13:37:39

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

piotrh wrote:
> Poczytałem. Panika wzrosła.
> Na szczęście/nieszczęście jest chemia.
> Straszne:-( W przyszłym roku walka, jak zwykle zresztą ;-)

Na Twoim miejscu nie ryzykowałabym sadzenia pomidorów i papryki w
przyszłym roku. Mój ojciec tak zrobił i kolejnego roku było jeszcze
gorzej. Niewątpliwie deszczowa aura przyczyniła się do wybuchu epidemii.

Ale wiesz...nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Pośrednio
"dzięki" tej zarazie stałam się początkującym ogrodnikiem i mam miejsce
na kolejne róże i liliowce :)

Pozdrawiam
Baśka

7. Data: 2006-08-26 14:00:42

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale wiesz...nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Pośrednio
> "dzięki" tej zarazie stałam się początkującym ogrodnikiem i mam miejsce
> na kolejne róże i liliowce :)

U mnie też od paru lat ogród z warzywnego kiedyś w kwiatowy jutro
się przemienia, tyle, że i niespiesznie bo pomidorki też lubimy
i szczypiorek i inne cudeńka "niesypane". Na szczęście
mam ci ja i inne miejsca na pomidory w przyszłym roku :-)
A zarazie to ja pokażę du...żego palca, jak kierowca tira ;-)
--

pozdrawiam :-) piotrh

8. Data: 2006-08-26 14:16:57

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

piotrh wrote:

> A zarazie to ja pokażę du...żego palca, jak kierowca tira ;-)

Jeżeli chwyci Cię zaraza du...żego palca, to będziesz miał
kłopoty z siedzeniem :-)

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2006-08-26 15:34:45

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a):

> Jeżeli chwyci Cię zaraza du...żego palca, to będziesz miał
> kłopoty z siedzeniem :-)

No tak, jak zwykle masz rację bo jak siedzieć na palcu i równoczesnie
prowadzic TIR-a?
Jedną ręką to raczej niemożliwe.
;-)
pozdr. Jerzy

10. Data: 2006-08-29 12:25:40

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotrh" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Poradziłem sobie ręcznie (okulary i tydzień systematycznego
> zbierania) ale ciekawym, co to za dziwaki? Na dworzu ich nie ma :-O

To jeszcze jak wyglądają:
http://fotogalerie.pl/fotka/2736731156853425379
i co robią:
http://fotogalerie.pl/fotka/2736731156853479010