Podatki - Organizaje Pożytku Publicznego

1. Data: 2004-04-14 08:23:08

Temat: Podatki - Organizaje Pożytku Publicznego
Od: "mkarwan" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeden procent podatku można przeznaczyć na Organizacje Pożytku
Publicznego.
Wyszukiwarka takich organizacji (wystarczy wybrać województwo) jest tu
http://opp.ms.gov.pl/opp/index.php
Gdy więcej osób korzysta z wyszukiwarki czasami są problemy, wtedy trzeba
zaczekać i spróbować ponownie.

Czym różni się darowizna od mechanizmu 1%?
http://www.niepelnosprawni.info/labeo/app/cms/x/7888

http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/27.html?numer=1176
&dok=1176.27.3.2.4.6.0.1.htm
Czy podatnik, który w tym roku złożył już zeznanie podatkowe, może
wesprzeć organizację pożytku publicznego?
- Podatnicy, którzy złożyli już zeznanie podatkowe za rok 2003, a
chcieliby przekazać 1 proc. swego podatku na rzecz wybranej organizacji
pożytku publicznego, mogą dokonać korekty deklaracji wraz z pisemnym
uzasadnieniem przyczyn korekty.(...)

Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
http://www.niepelnosprawni.info/labeo/app/cms/x/3035

Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z komentarzem
(długie) http://www.zhp.bydg.org/Ustawa.html

2. Data: 2004-04-14 15:38:00

Temat: Odp: Podatki - Organizaje Pożytku Publicznego
Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszystko ładnie pięknie pod warunkiem, że się ma wysokie dochody i odciągane

wysokie zaliczki na poczet podatku dochodowego. Dajmy na to rencista,
bardziej emeryt ma
brutto 700 zł. z ZUS-u rocznie daje to 12 * 700 zł. = 8400 zł.
W tym wypadku składka na ubezpieczenie zdrowotne podlegające odliczeniu od
podatku to 651 zł.
a pobrane zaliczki na poczet podatku 414,90 zł. i właśnie z tej kwoty możemy
przekazać 1 %
czyli 4,15 zł. Aby taką kwotę przekazać trzeba zapłacić jeszcze opłatę za
przekaz pocztowy (bankowy).
Jeżeli taka osoba korzysta ulgi i odliczeń np. z ulgi rehabilitacyjnej to
obliczony podatek należny = 0 zł.
i w tym wypadku nici z odliczeń na rzecz organizacji pożytku publicznego.
Piotr

3. Data: 2004-04-15 08:33:23

Temat: Re: Podatki - Organizaje Pożytku Publicznego
Od: "mkarwan" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "interpio" <i...@f...polbox.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> obliczony podatek należny = 0 zł.
> i w tym wypadku nici z odliczeń na rzecz organizacji pożytku

Zgoda, ale niepełnosprawni maja znajomych, a ci mogą wspierać organizacje
pomagające niepełnosprawnym.

4. Data: 2004-04-15 21:53:33

Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

> odciągane są wysokie zaliczki na poczet podatku dochodowego.

> Zgoda, ale niepełnosprawni maja znajomych, a ci mogą wspierać organizacje
> pomagające niepełnosprawnym.

Ta ulga w/g mnie nie jest najlepsza, lepsza była nieograniczona kwotowo ulga
z tytułu darowizn.

Całkiem nowy pełnomocnik rządu ds osób niepełnosprawnych - czyli po staremu
Szkola dla osoby niepelnosprawnej z internatem
Szkola dla osoby niepelnosprawnej z internatem
Re: PFRON a wynagrodzenie
Ile można dorobic?