Podcinanie swierka

1. Data: 2000-07-17 12:53:42

Temat: Podcinanie swierka
Od: Andrzej <a...@e...kwp.gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie wszystkich grupowiczow.

Od kwietnia zakładam ogrod i jestem laikiem w ogrodnictwie. Na przełomie
kwietnia i maja zasadziłem moje pierwsze drzewko (polmetrowego swierka
srebrzystego). Dwa tygodnie temu wypuscil on pierwsze, nowe galazki.
Jaka to byla radocha i ulga, ze sie przyjal.
Ale mam pytanie:
Czy przycina sie swierka (w ktorych miejscach i kiedy), zeby byl gesty i
foremny. Bardzo mi na tym zalezy, gdyz znajduje sie on przed domem.
Z gory dziekuje za jakiekolwiek odpowiedzi i porady.

Pozdrowienia
Andrzej z Elblaga

2. Data: 2000-07-18 08:01:59

Temat: Odp: Podcinanie swierka
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Andrzej <a...@e...kwp.gov.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@e...kwp.gov.pl...
[...]

Foremnosc swierka "srebrnego" zalezy m.in. od tego, czy jest to siewka, czy
egzemplarz szczepiony. Natomiast nieslychanie wazny jest dostep swiatla ze
wszystkich stron - tylko wtedy mozna liczyc na przyzwoity wzrost,
nieobsychanie dolnych galezi, dobre wybarwienie itd. Natomiast co do
przycinania - zasadniczo swierków sie nie przycina, chyba ze rosna w
zywoplocie. Mozna wprawdzie uszczykiwac mlode przyrosty wiosna, ale w ten
sposób ogranicza sie wzrost, no i te nowe przyrosty wygladaja jak oskubane
jak owce. Mysle, ze zalezy Ci na wrecz przeciwnych efektach.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2000-07-18 09:31:09

Temat: Re: Podcinanie swierka
Od: Krystyna Chiger <k...@m...ci.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

basia napisala:
(...)

> [...]
> sposób ogranicza sie wzrost, no i te nowe przyrosty wygladaja jak oskubane
> jak owce. Mysle, ze zalezy Ci na wrecz przeciwnych efektach.

Obcinam świerczek na kulę - przycinam końce i jest przez to gęściejszy,
ale planowo ma nie być wysoki, tylko taka gęsta kulka.

Krycha

Wiśnie
Ogrod Jagody i Sylwka
Re: Towarzystwo Milosnikow Liliowcow