Re: Podlewanie kroplami, no może nie do końca ale jednak.

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: Podlewanie kroplami, no może nie do końca ale jednak.
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Date: Tue, 21 Jun 2016 16:18:51 +0200

Dnia Tue, 21 Jun 2016 06:16:52 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

> W zeszłym roku podczas suszy i fali upałów pytałem o jakąś metode podlewania
drzewek.
> Nie wynikło z tego wiele bo tanie węże są cienkie i spadek cisnienia jest tak duży
że na moim polu to nie bardzo chciało działać. A przeinwestowywać nie chciałem. Więc
skończyło się na podlewaniu z wiaderek napełnianych z węża a potem rozdzielonym wężem
po minucie pod każde drzewko.

> W tym czasie zaordynowałem zbieranie 2litrowych butelek plastikowych.
> I aktualnie testuję metodę następującą:
> Butelkom powierciłem po dwa otwory. Jeden z boku szyjki, drugi jakieś 5cm "niżej" w
jej boku.
> W efekcie do butelki mieści się około 2L wody i jak stoi to z niej nie cieknie.
>
> Koło drzewek powkopywałem około 10-15cm kawałki rur pcv o średnicy 15cm. Tak aby
rura nie była zbyt głęboko (celowałem w 5-7 cm poniżej poziomu gruntu).
> W takie "wtyczki" powkładałem "bateryjki" w postaci butelek z wodą.
> Butelki włożone są do góry nogami. Czyli kapslem w dół.
>
> Czas opróżniania takiej 2L butelki to od 30-40 minut do nawet 6-12h.
>
> Nie wiem jak precyzyjnie robić otwory aby każda butelka się tak opróżniała.
> Niektóre się zasysają i są wklęsłe (bo są dosyć wiotkie) inne elegancko bąbelkują.
>
> Tak czy siak dosyć dobrze sie to sprawdza. Napełnianie idzie dosyć szybko.
Wywiezienie butelek na pole jest relatywnie łatwe. Wymiany są przyjemne.

> Jak sie to sprawdza? W sumie trudno powiedzieć. Na pewno łatwiej jest ogarnąć
podlewanie jednej osobie bo nie trzeba rozciągać długaśnego węża. No i lepiej jak
woda sączy się powoli a nie jest nalana na wierzch przez chwile i nie wsiąknie w
ziemię przy drzewku.
> U mnie było o tyle dobrze że drzewka znajdowały się w otworkach utworzonych po
zakopaniu ich i troche wody sie tam zbierało i nie uciekało od razu na boki.

> Zrobie fotki, może komuś sie przyda.

Podlewam podobnie moje jagody kamczackie, choć mam ich nieporównanie mniej,
niż Ty swoich drzewek, al są dosyć daleko od domu, węża nie chce mi się co
rusz rozwijać, a gdyby leżał cały czas, to byłoby mało estetyczne, no i
kruszałby na słońcu. Ja powkopywałam na gł. 10 cm spore plastikowe
3-litrowe doniczki "produkcyjne" z ażurowymi denkami, po jednej na
krzaczek, w które dla stabilizacji podczas podpływania wodą, aby płytko
wkopana doniczka nie wyskakiwała z dołka, wrzuciłam po jednym kamieniu.
Nabieram konewką wodę (napuszczoną wężem raz na jakiś czas) ze zbiornika
ustawionego blisko krzaczków i wlewam w donice. Działa wyśmienicie :-)