Re: Podlewanie kroplami, no może nie do końca ale jednak.

Newsgroups: pl.rec.ogrody
Date: Wed, 22 Jun 2016 07:36:28 -0700 (PDT)
Subject: Re: Podlewanie kroplami, no może nie do końca ale jednak.
From: Kris <k...@g...com>

W dniu środa, 22 czerwca 2016 14:18:55 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
roślin. I wymyśliłem :) Ale na razie teoretycznie.
zdaniem 5l) ustawiona na jakimś stojaku, albo podwieszona do tyczki wbitej w ziemię.
Zakrętka jest odkręcona, a w denko wbity aparat do kroplówki

będzie ciec wokół dziurki w butli i nie będzie przez to kontroli nad wodą, nie będzie
można jej kierować pod wybrana roślinę.

> Ogólnie problem tego aby krople wychodziły równo, powoli i aż do opróżnienia
zbiornika nie jest prosty.

> W kroplówce szpitalnej trzeba dbać aby worek z płynem był relatywnie wysoko. Do
tego mechanizm kroplujący musi być czysty. Jedno ziarenko piasku w zaworku robi
problem.

> No i koszta. Jak ktos potrzebuje 3-6-10 sztuk takich "butelek" to nawet 10pln za
sztuke nie jest katastrofą.
> Jak potrzeba 50-100 sztuk to jednak koszty muszą być niskie aby były porównywalne z
położeniem węża czy wkopaniem zbiorniczka.

> https://www.google.com/search?q=pet+bottle+drip+irri
gation&num=20&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0
ahUKEwj7j8-9zrvNAhVLIcAKHfxfCD0Q_AUICCgB&biw=1366&bi
h=631

> Sporo tego przeglądałem i nie znalazłem nic bardziej niezawodnego od tego co
zastosowałem.

> Kluczem do mojego pomysłu jest sztywna butelka. Wtedy dwa otworki gwarantują że
będzie spokojnie bąbelkować. W najgorszym wypadku po prostu zaczekam na kolejną
transze butelek i te wiotkie wymienie na sztywne...

A wąż kroplujący się u Ciebie nie nada?