Podróby arbuzów.

21. Data: 2018-05-18 21:58:33

Temat: Re: Podróby arbuzów.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:
> W dniu 2018-05-17 o 12:20, Trybun pisze

Nie Trybun, tylko XL!

> Tak naszprycowali te jabłka chemikaliami, że sa twarde jak kamień. czesi
> zwrócili cały ten towar informyjąc, że nie życzą sobie zatrutych jabłek.
> Tym sposobem te jablka trafiły do supermarketów nawet bez obniżenia ceny
> i nikt tego nie kupuje.

Naucz się cytować poprawnie - nie przypusując MOICH wypowiedzi innym.

--
XL

22. Data: 2018-05-19 14:49:59

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-18 o 01:28, Animka pisze:

> [...]
> czesi zwrócili cały ten towar informyjąc, że nie życzą sobie zatrutych
> jabłek. Tym sposobem te jablka trafiły do supermarketów nawet bez

Może jakieś poszczególne partie "uzdatnili" chemicznie i pepiki to
wywęszyli... Ale ogólnie przetrzymywanie jabłek w chłodniach to strzał w
dziesiątkę. Mam w piwnicy jeszcze trochę swoich jabłek, mocno
powiędnięte, bez smaku. A takie ze sklepu - soczyste, aromatyczne -
praktycznie jakby prosto z drzewa.

23. Data: 2018-05-19 14:51:47

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-17 o 12:44, XL pisze:

> Od biedy. O tym mówię. Podrabiany arbuz też jest od biedy zdatny do
> jedzenia. Ci, co nie jedli nigdy prawdziwego, nawet chwalą :->

No wiesz, pomidor do pełni smaku musi mieć odpowiednie warunki. Te
zimowe ze szklarni zawsze są tylko pomidorową namiastką. Nie wiem jak u
Ciebie, ale u mnie poza sezonem nie najgorsze pomidory oferuje Lidl,.
Nazywają się "Rzymskie" i naprawdę maja smak pomidora.

Mówisz - arbuz dla ubogich...:-D Nie, naprawdę trudno uwierzyć że ktoś
świadomie może oszukiwać klientów oferując jakieś dynie jako arbuzy..

24. Data: 2018-05-19 15:13:29

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> [...]
> dziesiątkę. Mam w piwnicy jeszcze trochę swoich jabłek, mocno
> powiędnięte, bez smaku. A takie ze sklepu - soczyste, aromatyczne -

Chyba żartujesz.
Ani to aromatu, ani smaku.
Upsss - aromat raz się ujawnił, kiedy swego czasu przerabiałam kilka
skrzynek z tych darowanych w naszej wsi przez bliżej nieokreślonych
dobroczyńcôw i wciśnięto to i mnie ,,bo przecież grzech dary marnować".
Namyłam się tego, naobierałam, nakroiłam... 8 drewnianych skrzynek po 20
kg. Mus po uzyskaniu temperatury bliskiej 60 stopni zaczął śmierdzieć w
całym domu zgniłą kapustą i poszedł zaraz na kompost, a wino ma tak
obrzydliwy piwniczny posmak, że czeka na odpęd.

--
XL

25. Data: 2018-05-19 15:15:18

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:
> A takie ze sklepu - soczyste, aromatyczne -
> praktycznie jakby prosto z drzewa.

A najprawdopodobniej to jabłka 2-3letnie. Lepiej nawet nie dociekać, jakie
przemiany gazowe tam już zaszły ?

--
XL

26. Data: 2018-05-19 15:22:56

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> [...]
> Ciebie, ale u mnie poza sezonem nie najgorsze pomidory oferuje Lidl,.
> Nazywają się "Rzymskie" i naprawdę maja smak pomidora.

Też zdarza mi się je kupować - i tylko te. Nawet nasiona kiedyś pobrałam i
mam już teraz swoje krzaki z nich. Odmiana Caniles. Niedawno oznaczano
odmianę na opakowaniu, teraz już chyba nie. Za chwilę mohe pójdą do gruntu.

Przy okazji - czerwone i pomarańczowe podłużne koktajlowe pomidorki z
Biedronki też pyszne i mam je już trzeci rok z nasion pobranych z tych
kupionych - świetnie powtarzają.

> Mówisz - arbuz dla ubogich...:-D Nie, naprawdę trudno uwierzyć że ktoś
> świadomie może oszukiwać klientów oferując jakieś dynie jako arbuzy..

Cóż, właśnie na tej naiwnej ,,trudności" od zawsze bazował handel ?

--
XL

27. Data: 2018-05-19 23:16:18

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-19 o 14:49, Trybun pisze:

> [...]
> dziesiątkę. Mam w piwnicy jeszcze trochę swoich jabłek, mocno
> powiędnięte, bez smaku. A takie ze sklepu - soczyste, aromatyczne -

Wolałabym już te swoje, zwiędnięte niż z carrefoura czy auchana kamienie
trujące.

--
animka

28. Data: 2018-05-19 23:21:41

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-19 o 14:51, Trybun pisze:

> [...]
>
> Mówisz - arbuz dla ubogich...:-D Nie, naprawdę trudno uwierzyć że ktoś
> świadomie może oszukiwać klientów oferując jakieś dynie jako arbuzy..

Jak poznać podrobionego arbuza?

Na pierwszy rzut oka "podróbka" jest z zewnątrz bardzo podobna do
oryginału - podobny kolor, kształt owocu. Większą różnicę widać po
przekrojeniu lub po prostu po dotknięciu owocu. Prawdziwy arbuz jest
gładki, natomiast na tym, który powstaje z dyni, wyczuć można podłużne
pręgi. Niekiedy są one widoczne. Kolor miąższu podrabianego arbuza jest
mniej różowy a sam miąższ jest twardszy, bardziej łykowaty i mniej
słodki. Arbuzowaty smak jest właściwie zachowany, jednak takiemu
arbuzowi czegoś brak, by powiedzieć, że jest to 100 procent arbuza w
arbuzie.

Po co podrabia się arbuzy?

Sprawdza się stara maksyma: jeśli nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o
pieniądze. Jak czytamy na blogu wkrajuktorynieistnieje.blogspot.de,
"prawdziwy arbuz daje mniej owoców niż ten podrabiany. Kiedy siejemy
arbuza ten potrafi dać do np. 5 ton owocu, a ten zrobiony z dyni, aż np.
15 ton". Oprócz tego, prawdziwe arbuzy wolniej dojrzewają więc krócej są
na rynku. Podróbką można cieszyć się dłużej.

https://pl.blastingnews.com/kulinaria/2015/06/podrob
iony-arbuz-jak-go-rozpoznac-czym-rozni-sie-od-prawdz
iwego-arbuza-00446613.html

--
animka

29. Data: 2018-05-21 10:30:31

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-19 o 15:13, XL pisze:

> [...]
> całym domu zgniłą kapustą i poszedł zaraz na kompost, a wino ma tak
> obrzydliwy piwniczny posmak, że czeka na odpęd.

Nic podobnego, przynajmniej te u mnie ze sklepów i z chłodni są bardzo
dobrej jakości. Warunek - muszą być możliwie szybko spożyte, bo już po
kilku dniach leżenia robią się stanowczo za słodkie.

W moim rejonie też kiedyś rozdawali jabłka, jednak to  nie były takie z
chłodni tylko prosto z sadu. A tu z jakością i gatunkami może być
różnie. Nawet wino wyjdzie lepsze/gorsze z konkretnej odmiany.

30. Data: 2018-05-21 10:31:03

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-19 o 15:15, XL pisze:
> A najprawdopodobniej to jabłka 2-3letnie. Lepiej nawet nie dociekać, jakie
> przemiany gazowe tam już zaszły ?

No ale skoro zachowują walory smakowe i nie są trujące to co się czepiać
tego jak one długo są składowane?

Niehandlowna niedziela ?
Taro.
Co w zielonym koprze piszczy?