Pogotowie

1. Data: 2004-04-07 06:01:25

Temat: Pogotowie
Od: "Piotr K" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Nie wiem w sumie gdzie szukać, więc zapytam tutaj "Czy położna może jeździć
w zespole pogotowia raunkowego" ??
Ewentualnie gdzie piszą o takich sprawach mądrzy ludzie ??

Za konstruktywne odpowiedzi podziękował z góry
Piotrek

2. Data: 2004-04-07 11:32:08

Temat: Re: Pogotowie
Od: "Kuba Ginalski" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w zespole pogotowia raunkowego" ??
> Ewentualnie gdzie piszą o takich sprawach mądrzy ludzie ??
>
> Za konstruktywne odpowiedzi podziękował z góry

pl.misc.ratownictwo.

3. Data: 2004-04-07 21:44:50

Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr K" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Z praktyki, to kiedyś jeździły w karetkach typu "N". Z tego co wiem, to
obecnie kasy chorych takich karetek nie zakontraktowały i położne nie
jeżdżą w praktyce. Ale nie wiem, czy mogą teoretycznie jeździć jako
członkowie zespołów innych karetek. Raczej z uwagi na konieczność noszenia
ciężkich przedmiotów sanitariusze w znanych mi przypadkach są mężczyznami.
wiąże się to z przepisami BHP ograniczającymi dla kobiet przenoszone
ciężary.

4. Data: 2004-04-08 19:33:39

Od: Mamak z Galicji <mamak112@DUPA_SPAMwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr K napisał:

> Witam!
>
> Nie wiem w sumie gdzie szukać, więc zapytam tutaj "Czy położna może jeździć
> w zespole pogotowia raunkowego" ??
> Ewentualnie gdzie piszą o takich sprawach mądrzy ludzie ??

Na dzień dzisiejszy w zespołach N jeżdżą położne. Obecnie wytyczne NFZ w
tych zespołach "widzą" pielęgniarki z odpowiednią specjalizacją. Jednak
na dostosowanie się do nich dano jakiś okres czasu. Jeśli potrzebujesz
szczegółowe info - to poszukam.

--
Mamak z Galicji
irc: #prk

5. Data: 2004-04-08 19:39:02

Od: Mamak z Galicji <mamak112@DUPA_SPAMwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]
> ciężkich przedmiotów sanitariusze w znanych mi przypadkach są mężczyznami.
> wiąże się to z przepisami BHP ograniczającymi dla kobiet przenoszone

W pogotowiu w Chrzanowie są (byly?) zatrudnione kobiety jako sanitariuszki.

Obecnie w zawodzie Ratownika Medycznego uczy sie wiele kobiet. Jestem
bardzo ciekawy ich losów. Wiem, że pracodawca bardzo niechętnie będzie
je zatrudniał.

--
Mamak z Galicji
irc: #prk

6. Data: 2004-04-09 05:52:10

Od: "Piotr K" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mamak z Galicji" <mamak112@DUPA_SPAMwp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> tych zespołach "widzą" pielęgniarki z odpowiednią specjalizacją. Jednak
> na dostosowanie się do nich dano jakiś okres czasu. Jeśli potrzebujesz

Powiem tak. Siostra pracuje w pogotowiu, jest położną ale na umowach o pracę
ma napisane "pielęgniarka", zatrudniono obecnie kilku ratowników i okazuje
się, że 4 położne są w pierwszej kolejności do zwolnienia dlatego szukałem
podstawy prawnej czy jest to zgodne z przepisami.

Piotr

lekkie stluczenie
Drętwiejący palec
usunięcie stałej dwójki