Re: Polan - nigdy więcej.

Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Polan - nigdy więcej.
From: XL <i...@g...pl>
Date: 08 Apr 2017 20:53:58 GMT

t-1 <t...@t...pl> wrote:

> To co chciałeś to twoje majaczenia.
> Jeśli na opakowaniu jest określona waga towaru za którą płacisz to
> problemem jest czy sprzedano ci 200mG czy mniej.

Określona jest też liczba sztuk - nawet dla średnio kształconego szympansa
zwrot "w 1 g znajduje się około 140 nasion" jest deklaracją liczby nasion w
każdej innej ilości wagowej towaru, w szczególności w 200 mg i ma być ich
tam około 28.
Około 28 to 26-27-28-29-30.
A nie połowa tego.

> Gdyby napisano opakowanie zawiera 28 nasion wtedy miałbyś formalna
> podstawę marudzić.

Jak wyżej napisałam - mam podstawę, bo właśnie to napisano, deklarując
liczbę nasion w gramie.

> Ale masz rację, niech gamonie nie przeliczają wagi na sztuki skoro to
> nieprawda.

Istnueje coś takiego jak odchylenie standardowe - stosuje się to m. in. do
określania w danej partii zgodności ilosciowej/wagowej towaru z
zadeklarowaną na opakowaniu jednistkowym.
Nie może ono w danej partii dopuszczać braku POŁOWY deklarowanej liczby
sztuk w wybranym losowo opakowaniu jednostkowym, jeśli ta ilość sztuk jest
wyraźnie zadeklarowana w opisie, nawet jeśli zadeklarowana waga by się
zgadzała.

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.