Polędwica wołowa

31. Data: 2011-04-08 16:21:23

Temat: Re: Polędwica wołowa
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-08 17:30, Ikselka pisze:

> A tak w ogóle - jakoś rzadko mi się zdarza najpierw coś kupić, a potem
> dopiero myśleć, co z tego zrobić, w dodatku NIETYPOWEGO ;-PPP

A mnie się zdarza. Zwłaszcza wtedy, kiedy akurat trafię w mięsnym jakiś
ładny kawałek, którego nie planowałam.
Bywam spontaniczna. ;-P

Ewa

32. Data: 2011-04-08 16:21:41

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-08 17:07, Diabełson pisze:

> może lody?

Robię właśnie.

Ewa

33. Data: 2011-04-08 16:57:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 08 Apr 2011 18:21:41 +0200, medea napisał(a):

> Robię właśnie.

Lekko zmrożony tatar i "wściekły pies" - to jest to!

34. Data: 2011-04-08 17:01:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 08 Apr 2011 18:21:23 +0200, medea napisał(a):

> A mnie się zdarza. Zwłaszcza wtedy, kiedy akurat trafię w mięsnym jakiś
> ładny kawałek, którego nie planowałam.
> Bywam spontaniczna. ;-P

No tak - ja to sobie po prostu zamówiłam 4 polędwice na czwartek (czyli
wczoraj). Zdrożało - polędwica już po 50 złotych.

35. Data: 2011-04-08 17:04:07

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-08 19:01, Ikselka pisze:

> No tak - ja to sobie po prostu zamówiłam 4 polędwice na czwartek (czyli
> wczoraj). Zdrożało - polędwica już po 50 złotych.

To tanio u Was. Ja płaciłam 69zł za kg.

Ewa

36. Data: 2011-04-08 17:09:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 08 Apr 2011 19:04:07 +0200, medea napisał(a):

> To tanio u Was. Ja płaciłam 69zł za kg.

Tanio to jest w hurtowni moich znajomych - dla wszystkich, nie tylko dla
mnie. W sklepach mięsnych polędwica jest po 80 zł nawet.

37. Data: 2011-04-08 17:44:45

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-08 19:09, Ikselka pisze:

> Tanio to jest w hurtowni moich znajomych - dla wszystkich, nie tylko dla
> mnie. W sklepach mięsnych polędwica jest po 80 zł nawet.

W sklepach mięsnych bywa i drożej. W "moim" jest taniej i mam pewność,
że świeże, ale rzadko bywa.

Ewa

38. Data: 2011-04-08 18:38:17

Od: Gorzelnia w Pułtusku <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No tak - ja to sobie po prostu zamówiłam 4 polędwice na czwartek (czyli
> wczoraj). Zdrożało - polędwica już po 50 złotych.

chcesz sie pochwalic że masz 1200 emerytury?

39. Data: 2011-04-08 18:57:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 8 Apr 2011 18:38:17 +0000 (UTC), Gorzelnia w Pułtusku napisał(a):

> chcesz sie pochwalic że masz 1200 emerytury?

Chcę się pochwalić, że nie mam emerytury i mieć nie będę - tak samo jak ty,
dupku :->

40. Data: 2011-04-08 22:30:05

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ikselka napisał:

> Polędwicę pozbawić błon, pociąć na plastry grubości około 2,5 cm, rozgnieść
> pięścią albo lekko!!! pobic drewnianym tłuczkiem, wymieszać z cebulą i
> lekkim winegretem (oliwa i ocet biały winny 3:1) z zielonym pieprzem (bez
> soli), zapakowac do torebki foliowej (wycisnąć pwoietrze) na pół godzinki i
> do lodówki.
> Patelnię rozgrzać, wlać nieco oleju, na ostrym ogniu smażyć poledwicę z
> cebulą równocześnie.

Polędwicę? Na oleju???

Profanacja!

Tylko masło klarowane!
> Przewrócić na drugą stronę po 4 min. smażenia, dosmażyc tyle samo, na
> chwilę przykryć, poddusić MOMENT, odkryć, doprowadzić do odparowania sosu,
> zrumienić, posolić szybko, natychmiast podawać, kądąc kawałeczek masła na
> każdej porcji.

Cztery minuty na stronę? Toż to zelówa będzie, z sekundnikiem w ręku po
dwie i pół minuty na stronę befsztyka odmierzam.
A i cebula po ośmiu minutach do stałej masy zacznie się zbliżać.

--
Darek

specjały innych kuchni - gdzie?
Wielkanoc.