Polepszenie wzroku soczewki kontaktowe

11. Data: 2005-12-22 20:01:09

Temat: Re: Polepszenie wzroku soczewki kontaktowe
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wydaje mi sie to ciekawym tematem do zastanowienia i to z gatunku "co
> bylo pierwsze jajko czy kura".
> Poniewaz galka oczna jest dluzsza niz standard wiec miesnie sie
> rozciagaja i slabna. Ale dlaczego nagle robi sie dluzsza?

Nie nagle !
1. Rosnie proporcjonalnie do ciala (osoby bardzo wysokie)
2. uwarunkowania genetyczne
3. nadwzrocznosc w dziecinstwie
4. sklonnosc z powodu zlej higieny wzrokowej - np czytanie na lezaco, przy
zlym swietle, zbyt duzo komputera.
5. uwarunkowania czasowe (dojrzewanie)
6. wyjatek - wysoka krotkowzrocznosc postepujaca
7. uwarunkowania geograficzne - rasa zotla - Japonczycy, Chinczycy,
Eskimosi(!)

> [...]
> oraz koniecznoscia czytania. Wiec mozna byloby zalozyc ze gdyby
> delikwent z takimi sklonosciami nie czytal to nie nabawilby sie
> krotkowzrocznosci. Klopot tylko w tym ze jak do tej pory nie wymyslono
> nic lepszego ponad czytanie - sila rzeczy patrzy sie wtedy prawie w
> jeden punkt - wiec wypadaloby takie przymusowe patrzenie w jeden punkt
> zrekompensowac jakas gimnastyka (na mnie juz raczej za pozno, ale moim
> dzieciom mogloby sie to kiedys przydac skoro to geny przenosza sklonnosc
> do krotkowzrocznosci) - cos jak cwiczenia fitness po dniu pracy przy

trening nie skroci galki, predzej ja napnie, jesli juz na to patrzymy
mechanicznie. A co do czytania, komputera - wlasnie zaleznosc od higieny
wzrokowej jest tu duza, stad zalecenia robienia czestych przerw w czytaniu i
kazdej pracy do blizy, zwlaszcza u dojrzewajacych.

> No tak, teoria cwiczen - to sporo wyjasnia.
> A mnie sie wydawalo ze oprocz teorii byly jakies przypadki praktyczne...

no byly, tylko jak przestaly cwiczyc.......to wrocilo to, co bylo.

> Co do "nie szkodzenia" nie wiem jak inne osoby reaguja na takie
> informacje, ale w moim przypadku uwaga ze "osoby z wysoka
> krotkowzrocznoscia powinny ostroznie wykonywac cwiczenia oczu" wywoluje
> chec do potrojnego zastanowienia przed podjeciem jakichkolwiek cwiczen.
> Czy moga byc jakies skutki uboczne cwiczen oczu? Uszkodzenia siatkowki,
> nerwu wzrokowego (cos jeszcze?) w zaleznosci od rodzaju wady?

napinanie miesni moze niesc za soba pociaganie posrednio siatkowki - potem
sa iskry, blyski, a potem moze sie ona odkleic.

> Mam nadzieje ze nazwa wystarczy (znalazlem to na www.szkla.com) Zeiss
> BioLens Compactic DAY 30
>
> A z opisu "technicznego":
> krzywizna - 8,6;8,8;8,9
> srednica - 14,2
> material - Vitalfilcon A
>
> Z opisu na stronie:
> "Jedyne soczewki ktore w pelnym komforcie mozna nosic nawet 18h
> dziennie"

nie mam doswiadczenia z nimi, ale opis na stronie jest dosyc lakoniczny,
zwlaszcza jesli chodzi np o % uwodnienia, gazoprzepuszczalnosci itp. I ten
bajer o 18 godzinach?

pozdr.

casus

12. Data: 2005-12-23 10:59:07

Od: k100r <n...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wzrokowej jest tu duza, stad zalecenia robienia czestych przerw w czytaniu i
> kazdej pracy do blizy, zwlaszcza u dojrzewajacych.

Zalecenie to badzo dobrze komponuje sie z iloscia rzeczy do przeczytania
i napisania jakie kiedys mialem w szkole. Coz, cena edukacji...

> no byly, tylko jak przestaly cwiczyc.......to wrocilo to, co bylo.

czyli normalny efekt mechanizmu ktory musi byc cwiczony zeby dzialal.
jak to ktos kiedys fajnie napisal - dbamy o nasze auta i jezdzimy z nimi
na przedlady ale nie traktujemy podobnie naszego zdrowia

> napinanie miesni moze niesc za soba pociaganie posrednio siatkowki - potem
> sa iskry, blyski, a potem moze sie ona odkleic.

No nie powiem mila perspektywa...

> nie mam doswiadczenia z nimi, ale opis na stronie jest dosyc lakoniczny,
> zwlaszcza jesli chodzi np o % uwodnienia, gazoprzepuszczalnosci itp. I ten
> bajer o 18 godzinach?

Poszukalem i znalazlem jeszcze cos o tych soczewkach (tym razem nazywa
sie to Contact Day 30 spheric)

material - Ocufilcon D
% uwodnienia - do 55
Dk - 19.7

Podczas gdy o2optix
material - lotrafilcon b
% uwodnienia - 33
transmisja tlenu Dk/t 138 dla -3D

Podzrawiam i
zycze
Wesolych Swiat Bozego Narodzenia

13. Data: 2005-12-23 12:22:40

Od: "casus2" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poszukalem i znalazlem jeszcze cos o tych soczewkach (tym razem nazywa
> [...]

tlenowo sa lepsze optixy, samo uwodnienie to za malo, by afiszowac sie 18
godzinnym chodzeniem. Generalnie - jesli sa dobre i sluza, nie mam nic
przeciw temu, ich parametry sa generalnie ok.

pozdr.

casus

ps: rowniez zycze Zdrowych i wesolych Swiat:-)

14. Data: 2005-12-28 19:29:08

Od: RobertSA <n...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 23 Dec 2005 13:22:40 +0100, casus2 <c...@g...pl> wrote:

> tlenowo sa lepsze optixy

Niestety koncza sie na -6D.
Czy mozesz casusie2 (dales sie sklonowac? ;-) polecic cos dobrego a nie
bardzo drogiego w granicach -7D?
Osoba ta dotychczas uzywa miesiecznych Surevue J&J i czasem uskarza sie na
wysuszanie, obserwuje idze tez czasem nadmierne przekrwienie wokol
soczewki (dodam, ze 2 okulisci badali i wg. nich jest OK). Slyszalem, ze
to nie sa najlepsze soczwki. Oczywiscie wiem, ze powinien dobrac
kontaktolog, ale tak juz jest, ze nie kazdy gabinet ma cala game (od
wszystkich producentów), dlatego prosilbym o jakies wstepne ukierunkowanie.

Z gory dziekuje i pozdrawiam serdecznie po dlugim przerwie. Na priv sie
odezwe niedlugo :-)

--
Robert

15. Data: 2005-12-28 21:35:02

Od: Adam <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 28 Dec 2005 20:29:08 +0100, na pl.sci.medycyna, RobertSA
napisał(a):

> Niestety koncza sie na -6D.

Chyba nie, sam noszę -6,5. Sprawdź, czy nie ma już w sprzedaży O2Optix
do -10 włącznie.

Adam

16. Data: 2005-12-29 07:40:37

Od: RobertSA <n...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 28 Dec 2005 22:35:02 +0100, Adam <a...@t...pl> wrote:

> Chyba nie, sam noszę -6,5. Sprawdź, czy nie ma już w sprzedaży O2Optix
> do -10 włącznie.

Rzeczywiscie! Dzieki.
To musi byc niedawna zmiana.

--
Robert

17. Data: 2005-12-30 09:46:32

Od: "casus2" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rzeczywiscie! Dzieki.
> To musi byc niedawna zmiana.
>

> --
> Robert

wlasnie mialem napisac, ze sie pokazaly wyzsze moce o2optixow:-)

pozdr.

casus

ps: nie klon, tylko drugi adres z nowej pracy:-))))

18. Data: 2005-12-30 21:34:27

Od: RobertSA <n...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 30 Dec 2005 10:46:32 +0100, casus2 <c...@g...pl> wrote:

> wlasnie mialem napisac, ze sie pokazaly wyzsze moce o2optixow:-)

Dzis dzwonilem do polecanego mi centrum okulistycznego z dobrymi
kontaktologami, ale jeszcze tych wyzszych mocy nie maja, to trzeba troszke
poczekac.

> ps: nie klon, tylko drugi adres z nowej pracy:-))))

ooo, gratuluje drugiej pracy :-)
(co za zbieg, ja tez zaczynam drugą wlasnie)

--
Robert

alkohol w moczu
powiększony migdałek