Re: Policyjna Legia Cudzoziemska?

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Sat, 8 Dec 2018 13:12:21 -0800 (PST)
Subject: Re: Policyjna Legia Cudzoziemska?
From: j...@o...pl

W dniu piątek, 7 grudnia 2018 12:32:45 UTC+1 użytkownik XL napisał:
> Jestem temu z zasady przeciwna, ale pamiętajcie, że najemnicy zawsze byli
> najlepsi w walce - bo w ich przypadku z góry wiadomo było, że nie biją się
> za idee, lecz za pieniądze.
> Vide Legia Cudzoziemska.
> W USA zatrudniani są w Policji cudzoziemcy w zamian za obywatelstwo. W
> dawnej Europie i także Polsce! oddziały najemników była najlepiej walczącą
> formacją.

mylisz się, i to bardzo.
najbardziej niezwyciężoną formacją, na przestrzeni dziejów, byli husarzy.
też popełniasz błąd porównując formacje najemne, do tych, co z serca walczą,
i patrząc tylko na to, jaki jest wynik danej bitwy.
bowiem formacje opłacane po przegranej bitwie nie mają żadnego znaczenia,
ale formacje w dziejach narodu uczestniczące, nawet po przegranej bitwie,
nadal istnieją, bo są współuczestniczące.

proszę więc iksekuś nie wyśpiewywać mi zalet najemniczych, ponad wartościowe.

jednakże, skądinąd wiem, że niektóre formacje najemnicze mają też swój honor,
całkiem tożsamy z honorem z serca płynącego.

wszyscy przecież wiemy, jak to dokładnie jest.

jacek

Nie ma co się pultać, tylko trza się starać, żeby najemnicy