Polpasiec

1. Data: 2003-11-10 15:04:28

Temat: Polpasiec
Od: "retyw" <r...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chory choruje na polpasiec juz 16 dni (ma go na podramieniu). Ma swedzaca
wyspypke, ale nie mial i nie ma boli. Wysypke smaruje mascia cynkowa. Czy moze
jeszcze zarazac w trakcie rozmowy i przez pocalunek w policzek?

2. Data: 2003-11-10 18:57:06

Temat: Re: Polpasiec
Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
moze
> jeszcze zarazac w trakcie rozmowy i przez pocalunek w policzek?

To zależy od naszego układu odpornościowego. Generalnie, ospa wietrzna i
półpasiec, są chorobami bardzo zakaźnymi. Wirusy pozostają w organizmie
przez całe życie i gdy dojdzie do osłabienia układu odpornościowego ulegają
aktywacji.

Pozdrawiam, andrzej

http://www.glowacki.art.pl

Półpasiec, wirusowa choroba skóry spowodowana przez Herpesvirusy. Okres
wylęgania wynosi 4-14 dni. Objawy kliniczne: drobne pęcherzyki leżące na
podłożu rumieniowym, umiejscowione ściśle na jednej połowie ciała (stąd
polska nazwa). Zmiany mogą przybierać charakter krwotoczny lub martwiczy,
pozostawiają wtedy blizny.

Zmiany skórne poprzedzone są zwykle świądem, mrowieniem, później towarzyszą
im bóle, nieraz o bardzo dużym nasileniu, związane ze stanem zapalnym nerwów
obwodowych. Niebezpieczne umiejscowienie na górnej połowie twarzy (możliwość
zapalenia rogówki, a nawet całej gałki ocznej) jest wskazaniem do
hospitalizacji.

Półpasiec może towarzyszyć białaczkom lub nowotworom narządów wewnętrznych,
ciężkiej cukrzycy, a także AIDS. Dzieci, które nie przechodziły ospy
wietrznej, nie powinny się stykać z chorymi na półpasiec, gdyż grozi to
zachorowaniem na ospę wietrzną (obydwa schorzenia wywołuje ten sam wirus).

Wirus bytuje w zwojach nerwowych, nerwach czuciowych, korzonkach tylnych i
rogach rdzenia kręgowego, skąd w stanach obniżonej odporności, drogą włókien
nerwowych, zajmują unerwiany przez nie obszar. Stąd wysypka pęcherzykowa ma
postać ściśle ograniczonego pasma obejmującego zawsze tylko jedną stronę
ciała np.: klatki piersiowej, brzucha, twarzy.

Źródło: http://wiem.onet.pl/wiem/00eec2.html

3. Data: 2003-11-10 19:12:47

Od: Kaja <m...@b...spamu.autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

10 Nov 2003 16:04:28 +0100, na pl.sci.medycyna, *retyw* napisał(a):

> Chory choruje na polpasiec juz 16 dni (ma go na podramieniu). Ma swedzaca
> wyspypke, ale nie mial i nie ma boli. Wysypke smaruje mascia cynkowa. Czy moze
> jeszcze zarazac w trakcie rozmowy i przez pocalunek w policzek?

Choruje się do dwóch miesięcy.
Niech smaruje Zoviraxem, a nie maścią cynkową (mnie wychodziły 2 dziennie).
Ponadto lekarz może zapisać tabletki Antywir (czy jakoś tak.Lekarz powinien
wiedzieć).
Nikt się ode mnie nie zaraził, nawet córka, która do tej pory na ospę nie
chorowała.

Kaja
GG 2390422

4. Data: 2003-11-12 07:40:40

Od: "Krzysztof" <K...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Chorowalem okolo 10 dni ,ale i mysle to bylo decydujace od razu poszedlem do
lekarza skornego i dostalem tabletki.O zadnym smarowaniu nie bylo mowy.
Dziwie sie ze ktos tak dlugo trwa w tak nieprzyjemnej chorobie zamiast isc
do specjalisty

5. Data: 2003-11-12 07:41:35

Od: "peesz" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie chce martwic ale moja znajoma po tym zmarla, tu nie ma zartow, idz do
dobrego specjalisty

6. Data: 2003-11-13 18:52:14

Od: Kaja <m...@b...spamu.autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 12 Nov 2003 08:40:40 +0100, na pl.sci.medycyna, *Krzysztof*
napisał(a):

> [...]
> Dziwie sie ze ktos tak dlugo trwa w tak nieprzyjemnej chorobie zamiast isc

Nie wiem do kogo ta odpowiedź, ale spieszę poinformować, iż nie u
wszystkich jednakowo przebiega choroba.
Ja (w m-cu lutym b.r) poszłam do lekarki rodzinnej (chociaż powinnam
poprosić o wizytę do domu, bo trzeba przebywać w cieple).
Zapisała mi proszki oraz zaleciła smarowanie Zoviraxem.Dziennie wychodziło
mi do 2-ch tubek.
Przechodziłam bardzo ciężko i długo u mnie trwała ta choroba, która rzuciła
mi się potem na dysk L-5, w związku z czym kulałam z bólu, bo ból
przechodził do uda. Żadne proszki przeciwbólowe nie pomagały, ale jakiś
czas temu odkryłam, że skutecznie mi pomógł tylko Ibuprom.

O półpaścu jest sporo informacji w internecie i można sobie poczytać, żeby
się dowiedzieć np. co powoduje wystąpienie tej choroby, leczenie itp.

Kaja
GG 2390422

7. Data: 2003-11-14 06:59:07

Od: "Krzysztof" <K...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Teraz nie dziwie sie ze tak ciezko to przechodzilas.
Wydaje mi sie ze lekarka twoja nie za bardzo orientowala sie w temacie a ty
dodatkowo powielasz te informacje w internecie.
Sam mialem przygode z lekarka pierwszego kontaktu,ktora potraktowala
polpasca jako uczulenie na perfumy i takze podala mi jakas masc.Na szczescie
cos mnie pokusilo i poszedlem nastepnego dnia do skornego.
Temn sie tylko usmiechnal,kazal mi odstawic te masc i przepisal
tabletki.Wtedy polpasiec zaczal na dniach ustepowac.Poszedlem znowu do
lekarki i ta przyznala sie do bledu i jako rekompensate zapisala mi
sastrzyki z witamina B12,ktore ponoc pomagaja w tej chorobie.
To tyle

ciąża-niewielka ilość wody z narządów rodnych
czy to serce, co mi jest?
znamie
Skora glowy
post zgodny z "przychodzi baba do lekarza"