Pomidory na przetwory...

1. Data: 2013-08-19 13:42:39

Temat: Pomidory na przetwory...
Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

... a raczej na odwrót :D
Klęskę urodzaju mam - nie nadążam zjadać tego, co zerwę z krzaka...
Jakieś pomysły prócz przecieru, coby się tyle dobra nie zmarnowało?
Pomidory: malinowe, saint pierre i bawole serca.
--
Pozdrówki
Anai

2. Data: 2013-08-20 21:48:22

Temat: Re: Pomidory na przetwory...
Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2013 13:42:39 UTC+2 użytkownik Anai napisał:
> [...]
>
> tak radośni i pełni dobrych intencji, aż po pewnym czasie człowieka
>
> korci, żeby pójść w świat i odrobinę sobie pogwałcić i poplądrować. Albo

obrane, podzielone wrzucić do garnka, trochę posolić, zagotować. Przełożyć do słoików
i zagotować. Mamy z tego podstawę sosu.
Tak samo tylko z papryką czerwoną pokrojoną w paseczki, do np gulaszu.
A zupełnie na szybko, obrane ćwiartki pomidorów zamrażam w porcjach np do jajecznicy.
Wszystko raczej szybko, prosto, bez kłopotu, jak ktoś tak właśnie lubi ;)

kiwiko

3. Data: 2013-08-20 21:59:22

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-08-19 13:42, Anai pisze:
> [...]
> Jakieś pomysły prócz przecieru, coby się tyle dobra nie zmarnowało?
> Pomidory: malinowe, saint pierre i bawole serca.

Rwij jeszcze zielone i rób sałatki z zielonych pomidorów...

4. Data: 2013-08-22 16:11:30

Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anai" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych

>... a raczej na odwrót :D
>Klęskę urodzaju mam - nie nadążam zjadać tego, co zerwę z krzaka...
>Jakieś pomysły prócz przecieru, coby się tyle dobra nie zmarnowało?

Te zmarnowane, weź na wiec polityka którego nie lubisz;)

pzdr
olo

5. Data: 2013-08-24 01:26:02

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.08.2013 16:11, olo pisze:

> Te zmarnowane, weź na wiec polityka którego nie lubisz;)
>
> pzdr
> olo
aż tylu to ich nie mam (pomidorów) :D

Zrobiłam tak:
3/4 z ok. 4 kg pomidorów jakie wołały do mnie z parapetu: Zajmij się
nami, zajmij...
opłukałam, pokroiłam w byle jaką kostkę i wrzuciłam do gara.
Do tego dodałam naprawdę spory pęczek świeżej bazylii i 2 papryczki
chilli. Ustawiłam niewielki płomień pod garnkiem, przykryłam i zapomniałam
o nim :D
Resztę pomidorów sparzyłam wrzątkiem, obrałam ze skórki, wybebeszyłam z
nich pestki,(wylądowały w garze) i pokroiłam.
Rozgotowane i dość mocno odparowane pomidory z bazylią przetarłam przez
gęste sito,a potem znów wrzuciłam do gara tym razem dodając świeże,
odpestkowane i łyżeczkę soli.
Całość doprowadziłam do wrzenia a potem przelałam do wyparzonych
słoików, na wierzch dałam po łyżce oliwy i mocno zakręciłam.
Teraz czekają do góry nogami na jutrzejszą pasteryzację a potem wylądują
w piwnicy - w ten prosty sposób i zimą będziemy mieli szansę na
spaghetti z sosem z prawdziwych pomidorów :)

6. Data: 2013-08-26 10:52:59

Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anai"

>aż tylu to ich nie mam (pomidorów) :D
>
>Zrobiłam tak:
[...]
>Teraz czekają do góry nogami na jutrzejszą pasteryzację a potem wylądują w
>piwnicy - w ten prosty sposób i zimą będziemy mieli szansę na spaghetti z
>sosem z prawdziwych pomidorów :)

To właśnie jest przykład wygrania prywaty z interesem politycznym narodu ;(

pzdr
olo

7. Data: 2013-08-26 14:30:44

Od: Feniks z popiołów <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jakieś pomysły prócz przecieru, coby się tyle dobra nie zmarnowało?
> Pomidory: malinowe, saint pierre i bawole serca.

Chętnie przyjmę, oczywiście za opłatą, jeśli jesteś z okolic Wrocławia.
:) Mówię serio. Takie pomidory z ogródka to istny skarb.

Ewa

8. Data: 2013-08-26 14:43:21

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.08.2013 14:30, Feniks z popiołów pisze:

> Chętnie przyjmę, oczywiście za opłatą, jeśli jesteś z okolic Wrocławia.
> :) Mówię serio. Takie pomidory z ogródka to istny skarb.
>
> Ewa
Spóźniłaś się - przetworzyłam i sama z podziwu nad sobą wyjść nie mogę,
że takie dobre mi wyszło... :P
Zrobiłam bazę do sosu do słoikach i pyszny sos do spaghetti na obiad, o
taki:
http://kuchniaanai.blogspot.com/2013/08/bolognese-ze
-swiezych-pomidorow.html

... a czy z okolic?
Jeśliby przyjąć, że +/- 100 km to jest jeszcze okolica , to tak :D

9. Data: 2013-08-26 16:20:59

Od: Feniks z popiołów <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-08-26 14:43, Anai pisze:

> Spóźniłaś się

Szkoda ;)

> [...]
> dobre mi wyszło... :P
> Zrobiłam bazę do sosu do słoikach i pyszny sos do spaghetti na obiad,

Ja zazwyczaj pomidory (niestety kupne limy :( ) parzę, obieram ze
skórek, kroję jak bądź, zagotowuję i wrzucam do słoików (w tym roku
dodatkowo zapasteryzuję, bo ostatnio mi kilka słoików skisło). Po
prostu. Potem z tego mam bazę do różnych sosów, zupy pomidorowej,
tortilli itd. itp. Tak zresztą tutaj mi kiedyś poradzono.

> ... a czy z okolic?
> Jeśliby przyjąć, że +/- 100 km to jest jeszcze okolica , to tak :D

To już trochę za daleko, nawet jak na odbiór kilku kilogramów, nawet
tych ogródkowych. ;)

Ewa

10. Data: 2013-09-01 13:30:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 19 Aug 2013 13:42:39 +0200, Anai napisał(a):

> ... a raczej na odwrót :D
> Klęskę urodzaju mam - nie nadążam zjadać tego, co zerwę z krzaka...

Mam to samo. W dodatku nie było mnie dosyć długo w domu, w tym szczycie
pomidorowym własnie, więc prawie wszystko, co w tym czasie dojrzało do
imentu i jest "na już" do przerobienia! Chyba oszaleję, bo i papryki i
papryczki nadojrzewały że ho ho, i cukinie, i dynie makaronowe w sam raz
jeszcze młodziutkie na leczo, no nie wiem, w co ręce wsadzić najpierw :-)))

> Jakieś pomysły prócz przecieru, coby się tyle dobra nie zmarnowało?
> (...)

Suszyć.
Keczup zrobić.
Leczo zrobić.
Sparzyć, ściągnąć skórę i pasteryzować całe lub pokrojone w przecierze z
dodatkiem soli i koniecznie cukru - pycha, pycha, pycha - do tego zimą
cebulka i chlebek z masełkiemmmmm i to jest właśnie pełnia pomidorowego
szaleństwa przedłużona na maksa :-)
Albo z braku czasu hurtowo takowe gołe tj. "odskórzone" pomidory upychać w
słoiki bez niczego (tj. ani soli, ani wody, ani nic) i pasteryzować - można
naciąć i wycisnąć z nich łapą sok z ziarnami, nie zajmuje to wiele czasu
ani zachodu; sprawdzone, roboty najmniej i jak znalazł na zupę lub do
jajecznicy zimą. Ach, jajecznica z takimi podduszonymi na masełku,
odparowanymi na gęsto pomidorkami... mmmmm.

:-)

--
XL

Pomidory na słodko