Pomocy!

1. Data: 2002-12-09 22:53:29

Temat: Pomocy!
Od: "Agrescik" <a...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam na tej grupie...
Tak sie sklada ze zostalem poproszony o znalezienie info na temat:
1. Działanie lecznicze olejów eterycznych (chemia kosmetyczna)
2 Kalogenozy skóry
- zespół Stevensa Johnsona
- zaburzenia barwnikowe skóry
- rumień twardy, rumień wielopostaciowy (dermatologia)
Nie wiem gdzie wogole tego szukac.. bo to nie moja dziedzina dzialalnosci we
wspolczesnym swiecie... :)
Ja bardziej Techniczny jestem.. a kolezanka mnie prosila o znalezienie jakis
info na ten temat.. jesli byscie posiadali jakies wiesci o tym.. to prosze o
informacje .. lub jakies prace na ten temat.. lub chociaz jakies linki do
stron. .. wiem ze ta grupa jest od takich spraw .. to tu pisze.. Dzieki...
bardzo.. w imieniu swoim i kumpeli... (fajnie sie z nia wodke pije ) :)
(przyp. autora)
Jutro sam sprobuje cos znalezc.. ale jakbyscie mogli to pomozcie... dzieki..
Pozdrawiam...
Agrest II Mocny... cholera wie w czym? na pewno nie w tych... olejkach
eterycznych itp.. :)

2. Data: 2002-12-11 15:29:10

Temat: Re: Pomocy!
Od: "Madab" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Działanie lecznicze olejów eterycznych (chemia kosmetyczna)

Idź do sklepu z olejkami eterycznymi (np. takie sklepiki ze wschodnimi
akcesoriami) a tam dadzą Ci ulotkę o leczniczym działaniu olejków. Kiedys w
księgarniach były książki o tym. Mysle, ze i teraz są.
Marek

3. Data: 2002-12-11 20:33:49

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agrescik" <a...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam na tej grupie...
> Tak sie sklada ze zostalem poproszony o znalezienie info na temat:
> 1. Działanie lecznicze olejów eterycznych (chemia kosmetyczna)

www.pollenaaroma.com

pozdrawiam
Leszek

4. Data: 2002-12-11 20:45:43

Od: b...@g...pl (Brach Bronisław) szukaj wiadomości tego autora

Proponuję kupić książkę Władysława S. Brud, Iwona Konopnicka -"Tajemnice
Aromaterapii-Pachnąca Apteka" -Warszawa 2001
Autorzy wydają popularno-naukowy kwartalnik "Aromaterapia" przeznaczony dla
zawodowych aromaterapeutów i lekarzy.
Książka była dostępna w księgarniach wojewódzkich miast w okresie letnim.

5. Data: 2002-12-11 21:51:54

Od: "Tinue" <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Tak sie sklada ze zostalem poproszony o znalezienie info na temat:
> 1. Działanie lecznicze olejów eterycznych (chemia kosmetyczna)

Ciężka odmiana rumienia wielopostaciowego (patrz niżej).
Charakteryzuje się występowaniem pęcherzy w obrębie błony śłuzowej
jamy ustnej, gardła, okolicy narządów płciowych, odbytu oraz spojówek.
Może występować gorączka. Leczenie dermatologiczne, zalecana wizyta u
okulisty.

> - zaburzenia barwnikowe skóry

* Niedobarwienia:

- bielactwo nabyte - etiologia nieznana, może być dziedziczone
(dziedziczenie autosomalnie dominujące z niepełną penetracją i
zróżnicowaną ekspresją genów), może również być wynikiem urazów
cielesnych (gł. głowy). Bielactwo nabyte charakteryzuje się
występowaniem obszarów skóry pozbawionych barwnika. Odbarwienia bywają
ostro odgraniczone od otoczenia, mogą występować symetrycznie (brak
melanocytów). Włosy w obszarze dotkniętym bielactwem są białe.
Odbarwiona skóra jest bardzo podatna na oparzenia słoneczne, wymaga
unikania słońca i używania odzieźy ochronnej, kremów z filtrem UV (np.
SPF >15). Leczenie podejmowane jest wyłącznie ze względów
kosmetycznych, może to być miejscowe podawanie preparatów
steroidowych; doustne i miejscowe - psoralenów - połączone z
naświetlaniem promieniami UVA.

- bielactwo wrodzone (albinizm) - rzadka dermatoza, dziedziczna
(dziecziczenie autosomalnie recesywne). W przypadku albinizmu
występują melanocyty, jednak nie wytwarzają melaniny. Albinosi łatwo
ulegają oparzeniom słonecznym i są podatni na raka skóry, powinni
unikać ekspozycji na promieniowanie słoneczne, używać ochronnych
okularów i kremów pochłaniających promieniowanie UV.

- odbarwienia pozapalne - powstają w wyniku gojenia dermatoz,
oparzeń, infekcji. Mogą również pojawiać się w obrębie blizn.

* Przebarwienia (nieprawidłowo zwiększona pigmentacja skóry): -
zwiększone odkładanie się złogów melaniny, mogące prowadzić do
przebarwień, wywoływane jest: zmianami hormonalnymi (ciąża, stosowanie
tabletek antykoncepcyjnych...); wzmożonym nagromadzeniem żelaza lub
srebra; ekspozycją na promieniowanie słoneczne.

- ostuda - ciemnobrązowe, wyraźne plamy barwnikowe, rozmieszczone
mniej więcej symetrycznie na twarzy (gł. w obrębie czoła, skroni).
Występuje często u kobiet w ciąży (tzw. maska ciążowa) lub stosujących
tabletki antykoncepcyjne. Nie zanane są powody występowania ostudy u
kobiet nie będących w ciąży i u mężczyzn. Leczenie - miejscowe,
stosowanie hydrochinonu z jednoczesną ochroną przeciwko promieniowaniu
UV (np. kremy SPF >15)

- przebarwienia polekowe - pojawiają się w następstwie zapalnych
dermatoz oraz dermatoz polekowych (wywoływanych m.in. przez amiodaron,
tetracykliny, minocyklinę, chlorochinę...; lub w skutek stosowania
środków zawierających srebro, złoto, rtęć lub bizmut).

> - rumień twardy, rumień wielopostaciowy (dermatologia)

* Rumień wielopostaciowy - dermatoza zapalna, charakteryzuje się
występowaniem obrzękowych lub pęcherzowych wykwitów na skórze i
błonach śluzowych. Przyczyną rw mogą być choroby zakaźne (opryszczka,
papuzica, histoplazmoza...); lub leki (penicylina, sulfonamidy,
barbiturany...)
* Objawy rw - początek choroby nagły, objawiający się rozwojem plam
rumieniowych lub grudek/bąbli pokrzywkowych, pęcherzyków i pęcherzy -
gł. w obrębie kończyn (m.in. na dłoniach i stopach) oraz twarzy.
Zmiany zapalne rozmieszczone są symetrycznie (np. koncentrycznie).
Dolegliwości świądowe o zróżnicowanym nasileniu, objawy
ogólnoustrojowe - złe samopoczucie, bóle stawowe, gorączka.
* Leczenie - miejscowe, uzależnione od rodzaju zmian skórnych.

--
Uważam za rzecz wskazaną, by zrozumieć innego | TiNUE cyberHYENA
człowieka jako zwierzę, zanim gotów jestem | ~crocuta crocuta~

Soczewki - pierwszy dzien i juz pytania pytania HELP
Specjalista poszukiwany!!!
Guzek na piersi i co dalej ?
Ciepły tlen
Wysoka Bilirubina ??