Pomocy

1. Data: 2007-05-13 19:50:13

Temat: Pomocy
Od: "broszek" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Jestem tu pierwszy raz i od razu proszę o pomoc. Z moją morelą jest coś nie
tak. Już nie chodzi mi o owoce, których w tym roku nie będzie, bo zmarzły,
ale liście zwiędły - wszystkie i co teraz będzie. Już się martwię. Drzewko
jest młode. Myślałam, że pierwszy raz spróbuję owoców, bo morela ładnie
kwitła, a tu masz. Może całe drzewo mi zmarnieje.
Jak już raz się zdecydowałam, to może jeszcze ktoś mi poradzi, co mam
zrobić z kretami. Zeszłej jesieni mój ogródek wyglądał jak księżyc. Mnóstwo
wzgórków. Stosowałam różne środki, łącznie z trucizną i nic nie pomaga.
Kupiłam też pułapkę, ale na razie to tylko mrówki do niej zaglądają. Jestem
strasznie zniechęcona, bo dwa lata temu zmarł mój mąż i zostałam sama z tym
ogrodem i z tymi problemami. Ziemia w ogrodzie jest marna. Mój mąż siał
trawę chyba z 3 razy i ja jesienią musiałam znowu, bo wyschła. Kupiłam
"Saharę", zasiałam kawałek (dosiałam), ale czasami mam dosyć. Może ktoś mi
poradzi, co zrobić z kretami i z tą morelą. Bardzo proszę.
Grażyna

2. Data: 2007-05-13 22:18:08

Temat: Re: Pomocy
Od: w...@g...com (Witold Barłóg) szukaj wiadomości tego autora

Witaj

On 2007-05-13, at 21:50, broszek wrote:

> [...]
> ładnie
> kwitła, a tu masz. Może całe drzewo mi zmarnieje.

mi podobnie przemarzły kwiaty wisienki (ok. 3-letniej), nie wypuściła
liści, tak jak inne drzewka, na szczęście teraz zauważyłem, że
puszcza zielone listki - może tak też będzie z Twoją morelą? nic się
nie da zrobić tylko czekać

> [...]
> co mam
> zrobić z kretami. Zeszłej jesieni mój ogródek wyglądał jak księżyc.

może pożycz lub kup od kogoś kotkę? moja w tamtym roku złapała
ostatniego chyba kreta w okolicy - od tej pory mam spokój, "0"
kopców :-)

> Ziemia w ogrodzie jest marna. Mój mąż siał
> trawę chyba z 3 razy i ja jesienią musiałam znowu, bo wyschła.

trawę niestety trzeba podlewać, szczególnie jak jest niedawno
posiana, za to w przyszłym roku powinnaś mieć spokój, kupuj zawsze
jakieś porządne gatunki trawy, ja zrobiłem błąd i kupiłem najtańszą i
teraz muszę dosiewać jakąś lepszą

> [...]
> ktoś mi
> poradzi, co zrobić z kretami i z tą morelą. Bardzo proszę.

życzę powodzenia, pytaj na forum, w internecie też jest sporo
wiadomości (np. o przeganianiu kretów)

pozdrawiam

Witek

3. Data: 2007-05-13 23:41:10

Od: "Moon" <w...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

broszek wrote:
> [...]
> Już się martwię. Drzewko jest młode. Myślałam, że pierwszy raz
> spróbuję owoców, bo morela ładnie kwitła, a tu masz. Może całe drzewo

nie wiem gdzie masz działkę/dom, ale z morelami i brzoskwiniami to jednak
nie za bardzo wychodzi w pewnych miejscach.
ja mam dom na Pogórzu i już moreli i brzoskwiń próbowałem chyba 5 razy.
tego roku już miała brzoskwinka kwiaty, zima była łagodna, myślałem, że może
wreszcie się przyjmie... i co? i zwiędła i uschła i zmarzła i po ptokach
kolejny raz.
ale teściowa ma na działce w Tychach brzoskwinie i ma zawsze owoce i radzi
sobie. (brzoskiwnia sobie radzi:))
moon

4. Data: 2007-05-13 23:41:10

Od: "Moon" <w...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2007-05-14 11:47:52

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wiosennego dnia, *broszek* wyszczebiotał(a):

> Może ktoś mi poradzi, co zrobić z kretami i z tą morelą. Bardzo
> proszę.

Z morelą nie wiem, ale na krety to mogę wypożyczyć (wielo)rasowego
kretowyganiacza ;)
Naokoło same kopce a u nas czyściutko...

--
Pozdrawiam *gdaMa* (Magda)
kretowyganiacz

miodobranie