Pompka do wody. Jaka?

1. Data: 2017-04-20 18:59:40

Temat: Pompka do wody. Jaka?
Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Zamierzam zainstalować 1000 litrowy zbiornik na deszczówkę i do tego
jakąś pompkę do podlewania ogródka.
Czy ktoś z Koleżanek i Kolegów poleci mi konkretny model pompki?
Na All pompki zaczynają się od 89 zł, w marketach budowlanych podobne
wizualnie są po ok. 200. Stówka oszczędności skłania mnie do zakupu
takiej najtańszej, ale nie wiem, czy to nie jakaś tandeta.
Nie potrzebuję wielkiej wydajności, ani ciśnienia, ale chciałbym mieć
pompkę na kilka lat, a nie na sezon.
Jacek

2. Data: 2017-04-20 20:38:28

Temat: Re: Pompka do wody. Jaka?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek <k...@a...com> wrote:
> [...]
> takiej najtańszej, ale nie wiem, czy to nie jakaś tandeta.
> Nie potrzebuję wielkiej wydajności, ani ciśnienia, ale chciałbym mieć

Dobre paręnaście lat żywaliśmy najtańszych pomp zanurzeniowych z Castoramy
i chwaliliśmy sobie. Stówka co roku nie zrujnowała nas, a pompki czasem
wytrzymywały i dłużej, byle na zimę nie zapomnieć wyjąć ze zbiornika.

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

3. Data: 2017-04-20 20:41:10

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.04.2017 18:59, Jacek pisze:

> Czy ktoś z Koleżanek i Kolegów poleci mi konkretny model pompki?

Poleca, Panie Kolego. Ukraińską. Pulsacyjną. Za 100 zł. Nie do zdarcia.
Ale oryginalną, bo z polskimi podróbkami to loteria. Do kupienia na
bazarach, gdzie handlują Ukraińcy.

4. Data: 2017-04-21 07:14:01

Od: Andrzej S <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-20 18:59, Jacek pisze:
> Zamierzam zainstalować 1000 litrowy zbiornik na deszczówkę i do tego
> jakąś pompkę do podlewania ogródka.

Pompa do wody brudnej, z pływakiem - wyłacznikiem.
Szukaj najmniejszych mocy. No i pompa musi w3ejsc do
zbiornika. Mysle ze masz taki sześcienny 1mx1mx1m.
Ma on dekiel o okreslonej srednicy.

Znalazlem swego czasu na Allegro taka pompe uzywana
270W za bodajze 30zl :)

pozdr
--
A S

5. Data: 2017-04-21 11:11:00

Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.04.2017 o 07:14, Andrzej S pisze:

> [...]
> zbiornika. Mysle ze masz taki sześcienny 1mx1mx1m.
> Ma on dekiel o okreslonej srednicy.
>
> Znalazlem swego czasu na Allegro taka pompe uzywana

Taka pompka nie daje cisnienia, podlewanie z nia sie nie powiedzie

6. Data: 2017-04-21 12:42:54

Od: Kwinto <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wystarczy podnieść zbiornik o 0,5 metra nad poziom gruntu
i spokojnie podlewać bez żadnej pompki. W dole zbiornika
jest kran. trzeba tylko dołączyć wąż.
Pozdrawiam Kwinto

7. Data: 2017-04-21 13:37:44

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kwinto pisze:

> Wystarczy podnieść zbiornik o 0,5 metra nad poziom gruntu
> i spokojnie podlewać bez żadnej pompki. W dole zbiornika
> jest kran. trzeba tylko dołączyć wąż.

Pozostaje do zrobienia jeszcze jeden drobiazg -- podnieść dom
na fundamentach w górę o te pół metra lub trochę więcej. Żeby
deszczówka z rynny mogła napełniać zbiornik. Spokojnie da się
zrobić ze szwagrem w długi weekend.

--
Jarek

8. Data: 2017-04-21 13:52:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na fundamentach w górę o te pół metra lub trochę więcej. Żeby
> deszczówka z rynny mogła napełniać zbiornik. Spokojnie da się

Podnieść dom to tylko głupole proponują. Człowiek myślący skraca rynnę od
dołu i voila.
Znowu te Twoje mundrości...

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

9. Data: 2017-04-21 14:07:47

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 21 kwietnia 2017 13:39:15 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
napisał:

> Pozostaje do zrobienia jeszcze jeden drobiazg -- podnieść dom
> na fundamentach w górę o te pół metra lub trochę więcej. Żeby
> deszczówka z rynny mogła napełniać zbiornik.

A jest jakiś nakaz żeby rura od rynny do samej ziemi szła?
>Spokojnie da się
> zrobić ze szwagrem w długi weekend.
Skrócić rurę, podnieść zbiornik da sie spokojnie w weekend ze szwagrem wliczając w to
czas na spożycie i otrzeżwienie;)

10. Data: 2017-04-21 14:31:18

Od: Kwinto <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam to zrobione u siebie.
Zbiornik stoi na pustakach.
Rynnę skróciłem i dodałem kawałek rynny za kolankiem do otworu w zbiorniku.
Ciśnienie jest wystarczające aby przy pełnym zbiorniku lało na kilka
metrów od końca rury 3/4" (ściśniętego z wyczuciem).
Przy prawie pustym zbiorniku muszę podejść bliżej do rośliny, co u mnie
nie przeszkadza. Podlewam krzaki borówek i trochę warzyw.

Pozdrawiam Kwinto

i w 3,14zdu i caly
Agrecol - Ślimaki
Czereśnia chyba uschła