Pomysl na trawnik

1. Data: 2000-03-29 05:54:01

Temat: Pomysl na trawnik
Od: "aMiraK" <a...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam zamiar zrobic tak:
jak juz pozbieram do reszty kamienie, wierzchnia warstwe ziemi wymieszam z
ziemia popieczarkowa i dolomitem -zeby odkwasic ( potrzebne to? )
I nasieje tam czegos na zielony nawoz Pod koniec maja (mam nadzieje)
bedzie sie nadawalo do sciecia .Wtedy przywioze jeszcze troche ziemi,
przekopie to wszystko i zasieje trawe.
Tak to sobie wymyslilam, zainspirowana literatura :-)
Powiedzcie, czy moj trawnik ma szanse?

Pozdrowienia dla wszystkich obolalych

Mira :)

2. Data: 2000-03-29 06:20:49

Temat: Re: Pomysl na trawnik
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

>Tak to sobie wymyslilam, zainspirowana literatura :-)
>Powiedzcie, czy moj trawnik ma szanse?
>
> Pozdrowienia dla wszystkich obolalych
>
> Mira :)
>Ma ,tylko po cholere tak sie meczyc.
Nawiez od razu wszystkie ziemie,nie odkwaszaj,zasiej trawe i podawaj nawozy
z czasem.
Kos,podlewaj,nawoz,i od nowa...
Trawnik bedziesz miala od kwietnia.
Pozdrawiam Juras

3. Data: 2000-03-29 07:22:29

Od: "aMiraK" <a...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nawiez od razu wszystkie ziemie,nie odkwaszaj,zasiej trawe i podawaj
> [...]
A ile tej ziemi powinno byc razem? I czym nawozic?

4. Data: 2000-03-29 07:32:54

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

>nawozy
>>
>A ile tej ziemi powinno byc razem? I czym nawozic?

Tego nie da sie powiedziec.Na ile Cie stac.Teoretycznie ziemia ma byc jak
najlepsza
ale nie daj sie zwariowac.
Nawozic jak juz urosnie trawa ,Siarczanem amonowym (chyba tak sie nazywa
-dostarcza azot)Po rozsypaniu trzeba dobrze podlac bo moze wypalic.
Natomiast warto siac trawe wolnorosnaca ,mniej pracy pozniej z koszeniem.
Pozdrawiam
Juras

5. Data: 2000-03-29 12:21:12

Temat: Odp: Pomysl na trawnik
Od: Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Kozlowski <j...@e...opi.org.pl> w wiadomooci do
grup dyskusyjnych
napisał:3...@e...opi.or
g.pl...

> [...]
> -dostarcza azot)Po rozsypaniu trzeba dobrze podlac bo moze wypalic.
> Natomiast warto siac trawe wolnorosnaca ,mniej pracy pozniej z

Witaj Mira.
Teraz przygotuj sobie starannie teren pod przyszly trawnik(zasiej w
polowie kwietnia).
Wbrew pozorom zakladanie trawnika,a pózniej ich utrzymanie i pielegnacja
nie jest zbyt proste.Mysle tu o pieknym,zywozielonym trawniku,którego
kolor cieszy oko,a równa powierzchnia zaprasza do wypoczynku.
Trawnik najlepiej zakladac w miejscu naslonecznionym lub pólcienistym.Sa
specjalne mieszanki traw zalecane do cienia,ale tam trawa rosnie slabo.
Grunty bardzo mokre lub narazone na dlugie zaleganie sniegu wiosna sa
nieodpowiednie.Tereny wilgotne wymagaja osuszenia(bylo cos na ten temat
na grupie),a ciezkie gleby rozluznienia.

Najpierw trzeba dobrze przygotowac glebe.Przekopuje sie ja na glebokosc
ok.30cm usuwajac chwasty i kamienie oraz inne smieci.Trzeba to zrobic
bardzo dokladnie,aby pózniej nie utrudnialy pielegnacji.
Nastepnie kladzie sie warstwe materialu bogatego w
próchnice(kompost,czarnoziem,ziemia popieczarkowa tez bedzie
dobra)grubosci ok.15 cm.Grubiej nie ma sensu,gdyz trawy maja plytki
system korzeniowy.
Nastepnie równamy grabiami bardzo dokladnie caly teren i zostawiamy na
ok.2tygodnie.Jest to wedlug mnie bardzo wazne.Ziemia musi sie odlezec i
osiasc.W tym czasie wzejdzie Ci tez mnóstwo chwastów.Kiedy juz ziemia
osiadzie(nie wpadamy z butami) bierzemy grabie i równamy ostatecznie
niszczac przy tym siewki chwastów.
Dobrze tez jest dac na kilka dni przed siewem tzw."starter"-rozsiac
równomiernie nawóz do trawy(ja stosuje polifoske).
Po wysianiu trawy znowu lekko grabimy,aby przykryc nasiona i wymieszac
je z ziemia(1-2cm).Nastepnie lekko walujemu(walec nie moze byc zbyt
ciezki).
Nasiona trawy sa wrazliwe na susze dlatego do chwili zazielenienia sie
utrzymuj powierzchnie trawnika w stalej wilgotnosci.Polewaj przez drobne
sitko,aby zbyt silnym strumieniem nie wyplukac nasion.
Po pierwszym skoszeniu(lekka kosiarka z ostrym nozem)albo kilka dni
przed nim trawnik trzeba ponownie zwalowac celem lepszego ukorzenienia
sie trawy.
s...@w...com.pl

6. Data: 2000-03-30 06:12:51

Od: "aMiraK" <a...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje !
Wlasnie taka instrukcja typu krok po kroku byla mi potrzebna.
Taki ogrodowy zoltodziob jak ja nie ma na tyle wyczucia, zeby z tych
wszystkich informacji, ktore wyczyta w roznych zrodlach sklecic cos
sensownego :-))) A czasem mozna wyczytac.... calkiem sprzeczne z soba rzeczy
:)
Jest tylko jeden problem. Przekopanie 1m2 na 30 cm, z wybraniem kamieni,
trwa ok. godzine.
I potem w przekopanym miejscu zostaje 25 centymetrowa dziura (bo reszta
wybrana zgodnie z zaleceniami). A pod pozostalymi 5 cm ziemi dalsze 30 cm
kamieni. Zanim dojde do 30 centymetrowej warstwy, dokopie sie do samego
jadra ziemi.
Chyba sie nie obejdzie bez nawiezienia ziemi, niestety .
Wczoraj napatoczyl mi sie pan, ktory zaproponowal mi niedrogo, niezla ponoc
ziemie, ale w maju.
Pozdrawiam
Mira :)

7. Data: 2000-03-30 07:37:22

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@z...slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

aMiraK napisał(a) w wiadomości: ...
>Wczoraj napatoczyl mi sie pan, ktory zaproponowal mi niedrogo, niezla ponoc
>ziemie,

Sprawdź tę ziemię. Miałem podobną sytuację, zamówiłem 4 wywrotki, przywiózł
mi podczas mojej nieobecności - no i był to czysty torf !!!!
Co ja się napracowałem mieszając torf z pozostałą ziemią -:((((((((
Jurek

8. Data: 2000-03-30 09:21:11

Od: Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik aMiraK <a...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:DfCE4.14714$a...@n...tpnet.pl...
> [...]
> Chyba sie nie obejdzie bez nawiezienia ziemi, niestety .
> Wczoraj napatoczyl mi sie pan, ktory zaproponowal mi niedrogo, niezla

Skorzystaj z usług tego Pana.W Twoim przypadku jest to chyba jedyne
sensowne rozwiązanie.
s...@w...com.pl
P.S>
Swoją drogą to zazdroszczę Ci trochę tych kamieni.Aby zdobyć kamienie na
skalniak jeździłem w okolice Pułtuska(ok.100km).

9. Data: 2000-03-30 09:25:08

Od: "aMiraK" <a...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Wierzchnicki <j...@z...slupsk.pl> wrote in message
> [...]
> mi podczas mojej nieobecności - no i był to czysty torf !!!!
> Co ja się napracowałem mieszając torf z pozostałą ziemią -:((((((((

To ma byc "wierzchniowka" . A swoja droga, ciekawe jakie obowiazuja ceny za
taka wywrotke?
Wiecie cos na ten temat?
Mira :)

10. Data: 2000-03-30 09:33:16

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@z...slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

>. A swoja droga, ciekawe jakie obowiazuja ceny za
>taka wywrotke?

Ja placilem w maju zeszlego roku 100 zl za wywrotke (torfu, choć mialo byc
ziemi czarnej).
Jurek

Otwieramy nowy sklep - ZAPRASZAMY
hortulus - wymiana linkow